بازدید 15840

پایان شمارش آرا در 61 حوزه اصلی

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه در تهران و بعضی از شهرها شمارش آرای صندوق ها هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: بنابراین نتیجه قطعی مشارکت در انتخابات هنوز مشخص نیست.
کد خبر: ۵۷۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 27 February 2016
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه در تهران و بعضی از شهرها شمارش آرای صندوق ها هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: بنابراین نتیجه قطعی مشارکت در انتخابات هنوز مشخص نیست.

به گزارش ایسنا حسینعلی امیری ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: میزان مشارکت در انتخابات از 33 میلیون نفر بالاتر می‌رود اما وقتی شمارش آرا نهایی شد ، آمار دقیق هم اعلام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شمارش آرا در 61 حوزه نهایی نشده است، اظهار کرد: در 13 حوزه انتخابات به مرحله دوم رفته و در 48 حوزه هم در مرحله اول نتیجه مشخص شده است که این نتایج به تدریج رسانه‌ای می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور در مورد شمارش آرای انتخابات خبرگان رهبری اظهار کرد: شمارش آرای خبرگان نیز آغاز شده است اما اعضای هیأت اجرایی دو انتخابات یکسان هستند و این امر موجب شده که آن‌ها نتوانند همزمان آرای دو انتخابات را شمارش کنند. از سویی آرای حوزه ها هم باید تجمیع شود و به مرکز استان اعلام شود.

امیری در پاسخ به این سوال که چرا آمار هر حوزه که شمارش شده جداگانه اعلام نمی‌شود پاسخ داد: رفتار انتخاباتی مردم ما بر اساس گرایش های محلی و قومی و در شهرهای بزرگ بر اساس نگاه های سیاسی یا تحلیل های شخصی است بنابراین فردی می‌تواند در یک صندوق رای زیادی داشته باشد و در یک صندوق دیگر رای کمی. اعلام آمار تک تک صندوق ها و شعبه ها می‌تواند موجب بالا یا پایین رفتن آرا شود و این نوسانات می‌تواند التهاب و دغدغه ایجاد کند بنابراین ما باید صبرکنیم تا آمار کل صندوق ها به دست بیاید و سپس این آمار اعلام شود.

سخنگوی وزارت کشور در پایان تاکید کرد: آرای انتخابات در حال شمارش است و ما تلاش می‌کنیم در اسرع وقت این آمار را اعلام کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست