بازدید 3688

شکارچی نامرئی در دام پلیس سایبری

کد خبر: ۵۷۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 25 February 2016
رجزخوانی تهدیدآمیز شکارچی نامرئی برای مسئولان محیط‌زیست بوشهر در فضای مجازی، پایانی جز زندان نداشت.

به گزارش ایران، از چند روز پیش کلیپی کوتاه در شبکه‌های مجازی بخصوص تلگرام دست به دست شد که در آن مردی با تصویربرداری از لاشه دو «کل وحشی» و قرار دادن تفنگ شکاری روی آنها، مسئولان محیط‌زیست بوشکان در منطقه دشتستان را به دوئل دعوت و تهدید کرد آن منطقه را با بالا بردن تعداد شکارهایش ناامن خواهد کرد. این شکارچی که از ترس شناسایی شدن پشت دوربین ایستاده بود حتی اعلام کرد 98 کل را شکار کرده است.

با انتشار پی‌درپی این فیلم در شبکه‌های اجتماعی، مسئولان محیط‌زیست بوشهر در دادسرا تشکیل پرونده داده و موضوع در رصد تحقیقاتی عملیاتی پلیس فتا قرار گرفت.

کارآگاهان پلیس سایبری با دستور بازپرس برای شناسایی عامل تهیه و انتشار این فیلم، رصد دقیق فضای مجازی و پیگیری‌های تخصصی خود را آغاز کردند و پس از چند روز تلاش شبانه‌روزی مشخصات و نشانی خانه عامل تهیه و انتشار این کلیپ در شیراز را شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی افسران پلیس فتای استان بوشهر و شهرستان دشتستان این مرد دستگیر شد.

سردار حیدر عباس‌زاده فرمانده پلیس استان بوشهر گفت: «چندی پیش کلیپی منتشر شد که در آن یک نفر اقدام به تصویربرداری از شکارها کرده و با مخاطب قرار دادن رئیس محیط‌زیست منطقه بوشکان و محیط‌بانان این منطقه برایشان رجزخوانی می‌کرد. با تحقیقاتی که پلیس در این زمینه داشت و پیگیری‌های تخصصی، مرد 34 ساله با مشخصات «ع.الف» از استان فارس، شهر شیراز شناسایی و دستگیر شد.»

این مقام پلیسی ادامه داد: «در جریان بررسی‌ها یک تفنگ شکاری گلوله‌زنی از محل اقامت این شکارچی غیرمجاز به‌دست آمد و متهم صراحتاً اعتراف کرد که این کلیپ را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام و گروه واتس‌آپی با مدیریت خودش منتشر کرده است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی