بازدید 12025

وقتی عربستان از انتخابات ایران انتقاد می‌کند!

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن در مطلبی از فرایند انتخابات ایران انتقاد کرده است.
کد خبر: ۵۶۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 04 February 2016
سفارت عربستان سعودی در واشنگتن در مطلبی از فرایند انتخابات ایران انتقاد کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه اینترنتی سفارت عربستان سعودی در واشنگتن، در مطلبی با عنوان «آیا ایران تغییر می‌کند» به انتقاد از فرایند انتخابات در ایران پرداخته است.

در این مطلب با بیان این ادعا که ایران بیش از 2000 «سیاستمدار اصلاح‌اندیش» را از شرکت در انتخابات ماه فوریه منع کرده می‌نویسد، در این انتخابات «تنها کسانی که معتقد به جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن هستند مجاز به ورود به مجلس هستند.»

ژریم آل‌سعود در حالی تلاش کرده فرایند نظارت بر انتخابات را امری غیرعادی جلوه دهد که وجود مراجعی برای انجام این وظیفه و نظردهی درباره ورود نامزدها به انتخابات در بسیاری از کشورها، امری مرسوم و متداول است.

از طرف دیگر، مطابق آمارها، نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سه دهه‌ گذشته سابقه برگزاری هر سال یک انتخابات در کشور را در کارنامه سیاسی خود دارد. این در حالی است که منبع اصلی قدرت در تمام سطوح حکومتی عربستان سعودی، سلطنت مطلقه آل‌سعود و شاهزادگان است و بر خلاف ایران، حکومت ریاض مشروعیتی برخواسته از اراده اکثریت جامعه را ندارد.

پایگاه سفارت عربستان سعودی در آمریکا در بخش دیگری از مطلب انتقادی‌اش از انتخابات ایران نوشته است: «جهان ایران را برای (مشاهده) نشانه‌های تغییر نظاره می‌کند، با این امید که از کشوری انقلابی و سرکش به عضوی محترم در جامعه بین‌المللی تبدیل شود. اما آیا تغییر واقعی اتفاق می‌افتد؟ باید منتظر باشیم و ببینیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۱۲
جا دارد سخنان نماینده شیر زن عراقی خطاب به سران آل سعود تکرار گردد که در پاسخ به سفیر آل سعود مبنی بر دموکراتیک نبودن عراق گفته: کسانی این سخنان را به عراق نسبت داده اند که آخرین شور آنها مربوط به 1400 سال پیش و در خصوص متحد شدن در به قتل رساندن پیامبر اسلام بوده است.
اصلا عربستان مگه می داند که انتخابات چی است که در باره آن حرف مزند؟
شما عرضه دارین برید مملکت خودتو درست کنید بعد بیاید درمورد کشور عزیز ما اظهارنظر کنید
و جهان عربستان را برای (عدم مشاهده) نشانه‌های تغییر نظاره می‌کند، و امیدی ندارد که این از کشوری تندرو و تروریست پرور به عضوی محترم در جامعه بین‌المللی تبدیل شود. اما شاید (فرض امر محال ، محال نیست ) اگر نسل جدید حاکمان عربستان جوانانی انقلابی باشند میتوان امیدوار بود تغییر واقعی اتفاق می‌افتد. باید منتظر باشیم و ببینیم.
عجب!!!
خخخخخخخ خدایا ببین کی چی میگه
به این نفهم بگویید دولت شما شهید نمر را به صرف انتقاد از سیستم حکومتی تان به شهادت رساند حالا برای ما بلبل زبانی می کنید
ضرب المثل آذری که ترجمه آن به این شکل ، کلاغ خودش را پرنده ، آش دوغ خوذش را پلو می داند.
هرچه کردم از یکی از ضرب المثل های شیرین پارسی در باب بی حیایی و لفاظی های سردمداران لیلی پوتی این مجمع السلاطین بکار ببندم حیفم آمد .
و فقط میتوانم بگویم خداوند با صابرین است
تو اگر بیل زنی برو باغچه خودت رو بیل بزن
ما دیگه چه بدبختیم که یک رژیم غیر دمکراتیک مثل عربستان بخواهد انتخابات مارا زیر سوال ببرد باید به این شخص گفت شما می دونی انتخابات با چه ت ای نوشته میشود
عربستان که انتخابات ندارد . شاه بازی . و در حدی نیستید که بخواهید انتقاد کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست