بازدید 9643
۲
ادعای اوباما در آخرين نطق ساليانه‌اش:

با تحريم و ديپلماسی مانع از رسيدن ايران به سلاح اتمی شديم

رئیس جمهور آمریکا به شکل عجیبی تهدید داعش و القاعده را با برنامه صلح آمیز اتمی ایران مقایسه کرد و گفت: سیاست خارجی ما باید بر تهدیدهای داعش و القاعده متمرکز باشد، اما نمی‌تواند در آنجا متوقف شود. زیرا حتی بدون داعش، بی‌ثباتی برای دهه‌ها در بسیاری از نقاط جهان ادامه خواهد داشت. به همین دلیل ائتلافی جهانی با تحریم و دیپلماسی منظم ایجاد کردیم تا از رسیدن ایران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم...
کد خبر: ۵۶۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶ 13 January 2016
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در هشتمین و آخرین سخنرانی سالیانه‌ دوران ریاست جمهوری‌اش در نشست مشترک مجالس قانون گذاری آمریکا، باز هم از ایران سخن به میان آورد و به تکرار یک ادعا درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: «با جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، از بروز جنگی دیگر در دنیا جلوگیری شده است».

به گزارش «تابناک»، آخرین سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشست مشترک مجالس قانون گذاری آمریکا، محورهای اصلی سیاست‌هایش در سال آخر زمامداری این کشور و دیدگاه‌هایش برای تغییرات طولانی مدت در آمریکا را تشریح کرد؛ دیدگاه‌هایی که با نیم‌نگاهی به مسائل آمریکا آغاز شد و رئیس جمهور آمریکا، عدالت جزایی، مصرف مواد مخدر، اصلاح نظام ورشکسته مهاجرتی، محافظت از کودکان آمریکایی در برابر خشونت‌های مسلحانه، پرداخت حقوق برابر در برابر کار برابر و افزایش حداقل دستمزد را از جمله مسائلی خواند که در آخرین سال حضورش در دولت کماکان نیازمند کار هستند.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه به جای تمرکز بر یک سال آینده، باید روی پنج یا ده سال آینده تمرکز و از تغییرات استقبال کنیم، گفت: در جهانی زندگی می‌کنیم که به سرعت در حال تغییر است؛ تغییراتی که در عین دستاوردهای پزشکی، تغییرات اقتصادی عمده‌ای را نیز به وجود می‌آورد. آمریکا پیشتر نیز در روند تغییرات عمده قرار داشت و هر بار کسانی بودند که ما را از آینده می‌ترساندند و می‌خواستند، در این حرکت متوقف شویم و هر بار ما بر این واهمه‌ها پیروز و باعث شدیم تغییرات به سود ما عمل کنند؛ بنابراین، جبهه‌هایی جدید گشودیم و به این خاطر، بهتر و قوی‌تر از گذشته ظاهر شدیم.

با تحريم و ديپلماسي مانع از رسيدن ايران به سلاح اتمي شديم

رئیس جمهور آمریکا گفت: آنچه در آن زمان صحت داشت، اکنون نیز صحت دارد. در هفت سال گذشته نیز با همین روحیه پیش آمدیم و بر بد‌ترین بحران اقتصادی نسل خود فائق آمدیم، نظام بهداشت و درمان خود را اصلاح کردیم، نیروهای خود را به کشور بازگرداندیم. این‌ها انتخاب‌های ما بودند و به تغییرات زمان خود پاسخ دادیم. قبول کنیم که بهبود اقتصادی برای همه خوب نبود و همه از مزایای آن استفاده نکرده‌اند.

اوباما با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت خود در دو سال گذشته در ایجاد شغل و تقویت صنایعی مانند خودروسازی گفت: در این مدت، کسر بودجه خود را دست کم سه چهارم کاهش داده‌ایم. هر که مدعی است اقتصاد آمریکا در حال زوال است، تصویری نادرست ارائه می‌کند، ولی موضوعی که مردم آمریکا را نگران می‌کند، این است که صنایع دیگر به جامعه خود وفاداری ندارند.

رئیس جمهور آمریکا به انحصار ثروت در آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: ثروت با وجود تولید بیشتر، در دست سطحی خاص قرار می‌گیرد و خانواده‌های زحمت کش با وجود همه تلاش‌هایی که می‌کنند، دیگر نمی‌توانند از پس هزینه‌های خود برآیند. از این روی، تلاش ما بر این است، به اقتصادی دست یابیم که برای همه خوب عمل کند. در این راه با وجود همه اختلاف‌هایی که داشتیم، دستاوردهای خوبی نیز به دست آوردیم.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های اجتماعی در آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم دانشگاه برای همه آمریکایی‌ها دست یافتنی باشد. در حال حاضر با کاهش بدهی‌های 10 درصدی وام‌های دانشجویی، باید تلاش کنیم هزینه‌های دانشگاه نیز برای مردم کاهش یابد. در عین حال باید قبول کنیم که تأمین اجتماعی و بازنشستگی برای بسیاری از مردم آمریکا دشوار شده و باید تلاش کنیم به جای سخت‌تر کردن اوضاع، چنین روندی را برای آنان تسهیل کنیم.

اوباما با اشاره به مزایای طرح اصلاحات خود در حوزه بهداشت و درمان گفت: باید قبول کرد که در این هفت سال، حوزه‌های اختلاف زیادی بین ما و جمهوری خواهان وجود داشت. با این حال، بعد از هفت سال بهبود وضع اقتصادی، مردم هنوز شاهد بهبود اقتصادی خود نیستند و طبقه متوسط شاهد افزایش درآمد خود نیست.

اوباما سپس به مسائل جهانی اشاره کرد و با بیان اینکه ما کشورهای دنیا را برای همکاری با خود بسیج و اطمینان حاصل می‌کنیم که کشورهای دیگر نیز سهم خود را ایفا می‌کنند، ادعا کرد: رویکرد ما در درگیری‌هایی مانند درگیری‌های سوریه به همین شکل بود، جایی که ما از نیروهای محلی حمایت و تلاش‌های بین المللی را هدایت می‌کنیم تا این جامعه در هم شکسته، به صلحی پایدار برسد.

اوباما با بیان اینکه داعش و القاعده هر دو تهدیدی برای آمریکا هستند، در ادامه افزود: ادعا‌ها در خصوص اینکه مبارزه با سازمان داعش جنگ جهانی سوم است، مبالغه آمیز است. داعش متشکل از قاتلان و تندروهایی است که باید ریشه کن شوند، تحت پیگرد قرار بگیرند و کامل نابود شوند؛ این‌‌ همان کاری است که آمریکا انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: نیازی نیست ما برای نشان دادن اینکه جدی هستیم آنها را بزرگ کنیم، ضمن اینکه نیازی هم نیست با تکرار این دروغ که داعش نماینده یکی از بزرگترین ادیان دنیاست، متحدانمان را پراکنده کنیم.

اوباما به ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش اشاره کرد و مدعی شد، این ائتلاف با انجام 10 هزار حمله هوایی، ضربات زیادی به آنها وارد کرده است و در عین حال از کنگره خواست، با انجام رأی‌گیری، استفاده از زور نظامی برای نابود کردن داعش را صادر کند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به شکل عجیبی تهدید داعش و القاعده را با برنامه صلح آمیز اتمی ایران مقایسه کرد و گفت: سیاست خارجی ما باید بر تهدیدهای داعش و القاعده متمرکز باشد، اما نمی‌تواند در آنجا متوقف شود، زیرا حتی بدون داعش، بی‌ثباتی برای دهه‌ها در بسیاری از نقاط جهان ادامه خواهد داشت. به همین دلیل، ائتلافی جهانی با تحریم و دیپلماسی منظم ایجاد کردیم تا از رسیدن ایران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم، حال آنکه ما در اینجا صحبت می‌کنیم، ایران برنامه اتمی خود را به عقب برگردانده و ذخایر اورانیوم خود را به بیرون از این کشور منتقل کرده است. به این شکل جهان از جنگی دیگر رهانده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
آخه مردم آمریکا هم اینقدر ... ؟ تا حالا چندتا جنگ ایران کرده یا باعثش بوده . خود شما امریکاییها که تو هر جنگی دستی داری و یا عاملش هستی یا همکارش . ...
خاك تو سرت اين خوراك داخلي خودتان است
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح