بازدید 60796
به خاطر اعتراض به اعدام شیخ نمر؛

عربستان ایران را به قطع روابط دیپلماتیک تهدید کرد

پس از آنکه عربستان در اقدامی غیرحقوقی و غیرانسانی، شیخ النمر رهبر شیعیان عربستان را اعدام کرد و واکنش‌‌های مسئولان کشوهای مختلف از جمله ایران را در پی داشت که کاردار سفارت عربستان در تهران را به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض ایران را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۵۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷ 03 January 2016
در شرایطی که جامعه بین الملل از اقدام عجیب و خلاف حقوق بشری عربستان پیرامون اعدام شهید شیخ نمر در بهت و حیرت به سر می‌برد و اعتراض‌های بین المللی نسبت به اعدام یک منتقد رژیم سعودی آغاز شده، مسئولان عربستان تهدید به قطع روابط با ایران کردند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه عربستان در اقدامی غیرحقوقی و غیرانسانی، شیخ النمر رهبر شیعیان عربستان را اعدام کرد و واکنش‌‌های مسئولان کشوهای مختلف از جمله ایران را در پی داشت که کاردار سفارت عربستان در تهران را به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض ایران را اعلام کرد.

در مقابل رسانه های سعودی خبر دادند، یک مقام مسئول در وزارت امورخارجه سعودی اعلام کرد که شنبه ۲ ژانویه، این وزارت خانه سفیر ایران در سعودی را احضار کرد و اعتراض نامه‌ای شدید اللحن علیه مواضع مقام‌های ایرانی در خصوص اعدام چندین نفر در کشور سعودی، تسلیم او کرد.

عربستان ایران را به قطع روابط دیپلماتیک تهدید کرد

وزارت امورخارجه سعودی همچنین این مواضع را محکوم و آن را دخالت آشکار در امور داخلی خود قلمداد کرد و تهران را تهدید کرد که اقدام تلافی جویانه انجام خواهد داد و روابط دیپلماتیک خود را قطع خواهد کرد.

وزارت امور خارجه سعودی همچنین دولت ایران را برپایه توافق نامه‌ها و قوانین بین المللی، مسئول حمایت از سفارتخانه خود در تهران و کنسولگری‌اش در مشهد دانست.

سفارت عربستان واقع در نیاوران تهران در پی شهادت آیت الله نمر، مورد خشم مردم  قرار گرفت. مردم به صورت خودجوش و با سردادن شعارهایی علیه آل سعود، این سفارت را مورد هجوم قرار دادند. ماموران نیروی انتظامی در حال برقراری آرامش و خارج کردن مردم از محل این سفارتخانه هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی