بازدید 14234

درگیری در مناطق شیعه‌نشین عربستان در واکنش به اعدام شیخ نمر

همان گونه که انتظار می رفت، اعلام خبر اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه عربستانی و رهبر شیعیان این کشور، با واکنش شدید و گسترده شیعیان در داخل و خارج از عربستان مواجه شد. در این میان، در عرصه داخلی، تجمع و تظاهرات مردمی در شهر قطیف، سعودی ها را با وضعیت دشواری از نظر امنیتی مواجه ساخته است. به نظر می رسد این تجمعات، آغاز یک روند اعتراضی جدی علیه رژیم آل سعود باشد.
کد خبر: ۵۵۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳ 02 January 2016
درگیری در مناطق شیعه‌نشین عربستان در واکنش به اعدام شیخ نمرهمان گونه که انتظار می رفت، اعلام خبر اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه عربستانی و رهبر شیعیان این کشور، با واکنش شدید و گسترده شیعیان در داخل و خارج از عربستان مواجه شد. در این میان، در عرصه داخلی، تجمع و تظاهرات مردمی در شهر قطیف، سعودی ها را با وضعیت دشواری از نظر امنیتی مواجه ساخته است. به نظر می رسد این تجمعات، آغاز یک روند اعتراضی جدی علیه رژیم آل سعود باشد.

به گزارش «تابناک»، منابع خبری محلی از تشدید درگیری ها و برقراری فضای امنیتی در مناطق شیعه نشین عربستان سعودی در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی خبر می دهند. بر اساس جدیدترین گزارش ها، دو منطقه قطیف و العوامیه، هم اکنون عملاً در شرایط جنگی هستند. خبرها همچنین حکایت از آن دارد که بسیاری از مردم این منطقه مسلح بوده و تاکنون در جریان درگیری ها، یک مرکز پلیس و چند خودروی نظامی به آتش کشیده شده است.

این در حالی است که اندکی پس از اعدام شیخ نمر باقر النمر در عربستان، صدها خودروی زرهی سعودی به سمت شهر شیعه نشین قطیف حرکت کردند. به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، صدها خودروی زرهی ضد شورش از صبح امروز در پی انتشار خبر اعدام آیت‌الله نمر، به سوی قطیف اعزام شدند تا با هر گونه اعتراض شیعیان مقابله کنند.

ه‌زمان با اعلام خبر اعدام شیخ نمر، نیروهای امنیتی در شهرهای شیعه‌نشین عربستان به ویژه قطیف به حالت آماده باش درآمدند.

بنا بر گزارش های منتشره، در ساعات اولیه امروز، پس از اعدام شیخ نمر، همه مراکز امنیتی تخلیه شده و تمامی  پاسگاه‌ها و پایگاه‌های پلیس از بیم خشم و اعتراض شیعیان بسته شده است.

ساعتی پیش، شبکه خبری المیادین گزارش نیز داد که خبرگزاری «رویترز» به نقل از شاهدان عینی اعلام کرده است که ده ها شهروند شیعه عربستان در شهر قطیف این کشور، در اعتراض به اجرای حکم اعدام شیخ نمر النمر تظاهرات کردند. برخی از کاربران عربستانی در فضای مجازی، مردم را به شرکت در این تجمع دعوت کردند. کاربران عربستانی با انتشار عکس هایی، از روند رو به رشد تجمعات در این شهر شیعه نشین خبر دادند. به نظر می رسد این تظاهرات، تنها آغاز مجموعه ای از حرکات اعتراضی باشد که اوضاع امنیتی را به ضرر آل سعود متحول خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها