بازدید 29791

سرانجام روس ها اس 300 را تحویل می دهند+ویدیو

دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 اعلام کرد، قطعات سامانه دفاع موشکی اس 300 در حال انتقال به ایران است.
کد خبر: ۵۵۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 30 December 2015

دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 اعلام کرد، قطعات سامانه دفاع موشکی اس 300 در حال انتقال به ایران است.

به گزارش «تابناک »، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سامانه دفاع موشکی روسیه با نام اس 300 در حال انتقال به ایران است.

معاون نخست وزیر روسیه در این باره گفت: دوباره قرارداد میان ایران و روسیه به جریان افتاده و مرحله تحویل این محموله آغاز شده است.

او با تأکید بر ادامه پیگیری همه مراحل این قرارداد اذعان کرد: تحویل اس 300 به ایران افق های جدیدی را در همکاری های نظامی و امنیتی دو کشور باز خواهد کرد. این اظهارات در حالی مطرح می شود که وی پیش از این اعلام کرده بود، صد فروند جنگنده سوخو در پنج سال آینده به ایران تحویل خواهد شد.

تحویل این سامانه دفاعی که قرارداد آن در سال 2007 به امضا رسیده بود به بهانه ی تحریم های ایران از سوی روسیه یک طرفه به تعلیق درآمده بود.

رگوزین طی ماه گذشته اعلام کرده بود که شرط روسیه برای تحویل اس 300 بازپس گیری شکایت حقوقی ایران در رابطه با این پرونده است.

روس ها سرانجام اس 300 را تحویل می دهند

اوایل امسال بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممنوعیت واگذاری سامانه موشکی S300 به ایران را لغو کرد. قرارداد تحویل این سامانه بُرد بلند پدافند هوایی در اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود، روسیه 5 آتشبار از این سیستم موشکی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد؛ اما دیمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه در سپتامبر سال 2010 میلادی با صدور فرمانی تحت عنوان «تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد»، تحویل سیستم های S300، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع و در پی آن، مسکو قرارداد تحویل سیستم های S300 را در سپتامبر همان سال لغو کرد.

سامانه S300 چیست؟

سامانه موشکی S300، یک سامانه موشکی سطح‌ به ‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست و در واقع نوع تکمیلی سامانه پدافندی ارتفاع بالای S200 به شمار می‌رود .این سامانه اواخر دهه 1970 توسط شرکت همکاری‌های صنعتی آلماز برای نیروی دفاع هوایی شوروی ساخته شد و مدل‌های مختلف این موشک در سازمان ناتو با نام‌های سام 10، سام 12 و سام 20 شناخته می‌شوند. نخستن مدل این موشک با نام S300 پی برای نخستین بار در سال 1979 در شوروی عملیاتی شد؛ هرچند تکامل آن از سال 1969 به منظور ساخت موشک سطح به هوایی با برد 75 کیلومتر که هم در نیروی زمینی و هم در نیروی دریایی استفاده شود، آغاز شده بود.

ذکر این مهم لازم است که جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از ممنوعیت واگذاری S300 از سوی روس ها، شروع به طراحی و ساخت یک سامانه بومی با قابلیت های مشابه در کشور کرد که نتیجه آن پروژه موشکی «باور 373» بود.

ویدیویی از سامانه دفاع موشکی اس 300 را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 28

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۷
به روس ها اعتمادی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
شما از نوع افرادی نیستی که با پیام نوروزی اوباما قند تو دلت اب میشه؟ برو از هرکی ادعا میکنی قابل اعتماد یه ام-۱۶ ساده یا نه یه کلت کمری بگیر ببین بهت میدن؟


روسیه هرچی نباشه امروز بخش زیادی از مایحتاج نظامی ایران و تامین کرده اگرجه با بدقولی و تاخیر اما در نهایت کارشو انجام میده


حرفم با عاشقای امریکاست.یه کلت کمری ساده رو برید بگیرید از امریکا ببینید میده بهتون ؟
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
تا زمانی که خودت قوی نباشی همینه
البته اگه دوستان علاقه مند به خدمت اجازه دهند و به خاطر احساس وظیفه فضای کشور را متشنج نکن تا این کشور مسیر خودشو ادامه بدهد
فرقی بین شرق و غرب نیست
روسها اصلا قابل اعتماد نیستن ...
چرا؟
چون اونها هم ما رو اصلا قابل اعتماد نمیدونن ...
وگر نه به الجزایر که S-400 دادن که بسیار پیشرفته تر از S-300 هست، چرا به ما ندادن ...
تحويل نميدهند قطعا
اگه ایران ساخته چرا دوباره پول میدید به روسه که این سامانه رو بخرید.مردم رو خر حساب نکن اخبی.
با تجهيز كشور به اس 300 و 100فروند سوخو به لحاظ قدرت نظامي در خاورميانه با توجه به قدرت موشكي و نيروي زميني باتجربه ايران قدرت اول منطقه خواهد شد و كشورهاي عربي تهديدي براي منافع ملي نخواهند بود.
اون صد فروند هواپیمای مسافربری سوخو-100 بودند تا جایی که یادمه نه جنگده سوخو!!
اس300دیگر برای ایران کارایی ندارد.روس ها با عملیاتی کردن ان در سوریه و مانور هواپیماهای صهیونیست بالای ان عملا اطلاعات ان را به انها داد
شاید سال ها طول بکشد
کدوم مدل S300 رو دارن بهمون میدن ؟
همونی که ما می خواستیم ؟ یا اونیکه اونا پیشنهاد جایگزین دادن ؟
مسئولان در خریداری هواپیمای سوخو ، دقت کرده و مدل مناسب آنرا خریداری کنند. فقط به یک مدل خاص اکتفا نکنند. مثلا سوخو 30 اس ام. مثلا سوخو34 و...
ولی به آمریکایی ها هست؟
به آمریکا یی ها اعتمادی نیست مرگ بر آمریکا
پس خسارت وقراردادچی شدإ؟
اول تحویل بدهند، بعد شکایت پس گرفته شود.
روسیه کشور خیانتکاری است بعید بدونم تحویل دهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار