بازدید 2785

به دنبال اصلاح مجازات جرائم غیرعمد هستیم

کد خبر: ۵۵۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 30 November 2015
عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس گفت: تلاش می‎کنیم مجازات جرائم غیرعمد را اصلاح کنیم تا قاضی مجازات جایگزینی را در برخی موارد به کار ببرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ حمیدرضا طباطبایی‎نائینی گفت: قانون مجازات اسلامی در مورد تخلفات و  جرائم غیرعمد با توجه به درجه‌بندی جرم، مجازات‌ حبس را تعیین کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی با بیان اینکه در این رابطه کمیته‌ای در کمیسیون قضایی مجلس تشکیل شد، اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را تهیه و تقاضای تصحیح برخی از مواد قانون مجازات اسلامی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه به زودی اصلاحاتی در قانون مجازات حبس انجام می‌شود، افزود: در اصلاحات قانون جدید به دنبال این هستیم که مجازات تمام جرائم غیرعمد را اصلاح کنیم تا قاضی بتواند مجازات جایگزینی مانند محرومیت‌های اجتماعی، جزای نقدی و سایر مجازات‌ها را در برخی از موارد به کار ببرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ طباطبائی نائینی پیرامون برنامه وزارت دادگستری مبنی بر کاهش جمعیت زندان‌ها با جایگزین کردن برخی مجازات‌ها، گفت: طبق قانون مجازات اسلامی جرائم و مجازات‌ها درجه‌بندی شده و عوامل مختلفی را که بتواند کاهش جمعیت کیفری زندانیان را در پی داشته باشد پیش‌بینی کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی