بازدید 2589

اسرائیل دارای ۱۱۵ بمب اتمی است

کد خبر: ۵۴۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 21 November 2015
مؤ‌سسه آمریکایی علوم و امنیت بین‌المللی در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل در تاسیسات اتمی «دیمونا» ۶۶۰ کیلوگرم پلوتونیوم تولید کرده است که به رژیم صهیونیستی امکان می‌دهد ۱۱۵ بمب اتمی تولید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موسسه آمریکایی علوم و امنیت بین‌المللی با انتشار گزارشی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی دارای 660 کیلوگرم پلوتونیوم در تاسیسات اتمی «دیمونا» است که این میزان به این رژیم امکان می‌دهد 115 بمب هسته‌ای تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، دیوید آلبرایت، بازرس هسته‌ای سابق سازمان ملل در این گزارش آورده، تعداد واقعی این بمب‌ها محرمانه هستند. اما در سایر مطالعات، رقم بمب‌های اتمی اسرائیل بین 80 تا 200 عدد تخمین خورده است. طبق بررسی موسسه علوم و امنیت بین‌المللی، یک بمب هسته‌ای دارای 3 تا 5 کیلوگرم پلوتونیوم است.   

در گزارش آلبرایت آمده است، بر اساس پلوتونیوم تولیدشده، تعداد متوسط سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی 165 عدد است. البته اسرائیل این تعداد سلاح هسته‌ای تولید نکرده است. فرضیه منطقی این است که تعداد سلاح‌های هسته‌ای این رژیم، 30 درصد کمتر از این تعداد یا حدود 115 بمب اتمی تا پایان سال 2014 باشد.   

بر اساس این گزارش، سال 1960 اسرائیل به کمک فرانسه، موشک بالستیک «جریکو» با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تولید کرد. بعد از آن، رژیم صهیونیستی، خود به تنهایی موشک‌های ارتقاء یافته و همین طور موشک‌های کروز با قابلیت هسته‌ای را تولید کرد. اسرائیل همچنین دارای هواپیماهایی است که می‌تواند سلاح هسته‌ای حمل کند. تل‌آویو احتمالا دارای ظرفیت پرتاب موشک‌های کروز از زیردریایی‌های خود است. 

به نوشته «تایمز اسرائیل»، اسرائیل سیاست ابهام هسته‌ای را در پیش گرفته است و در این راستا، نه علنا مالکیت سلاح‌های هسته‌ای را می‌پذیرد و نه تکذیب می‌کند. علاوه بر این، رژیم صهیونیستی امضا‌کننده پیمان منع اشاعه هسته‌ای نیست.

بر اساس این گزارش، فعالیت‌های اتمی رژیم صهیونیستی در سال 1986 بعد از افشاگری «مردخای وانونو» تکنسین تاسیسات اتمی دیمونا در مورد فعالیت تسلیحات هسته‌ای اسرائیل، مورد توجه بین‌المللی قرار گرفت که این فرد به خاطر این اقدام به خیانت متهم و به 18 سال زندان محکوم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی