بازدید 20077

یارانه نقدی آبان واریز شد؛ تداوم قطع یارانه‌ها

یارانه نقدی آبان ماه به میزان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بامداد امروز چهارشنبه واریز و قابل برداشت شد.
کد خبر: ۵۴۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰ 18 November 2015
یارانه نقدی آبان ماه به میزان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بامداد امروز چهارشنبه واریز و قابل برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یارانه نقدی مربوط به آبان ماه، بامداد امروز چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد.

مبلغ یارانه مرحله پنجاه و هفتم، همانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در همین حال، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه من مسئول دادن یارانه نیستم بلکه مسئول حذف یارانه ام، گفته است: یارانه ها به موقع پرداخت می شود و جای نگرانی نیست و ما هم حذف بخشی از یارانه بگیرها را آرام و به موقع انجام می دهیم و هر ماه از یارانه بگیرها کاسته می شود.

وزیر کار با بیان اینکه هر ماه سبدی آورده می شود که از داخل آن با حضور کارشناسان عده ای که مستحق حذف هستند،  استخراج می شوند، تصریح کرده است: سبدی که این ماه آورده شده،  نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر است که باید افرادی که مستحق گرفتن یارانه نیستند، از میان آنها حذف شوند.

البته احمد میدری در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که یارانه چند درصد معترضان حذف یارانه نقدی بازگشته است، گفته است: تاکنون چیزی حدود ۱۵ درصد افرادی که اعتراض کرده بودند، برگشت خورده است. در همین حال، تاکنون یارانه نقدی نزدیک به ۳ میلیون نفر (اقشار مرفه) قطع شده است.

از معاون رفاه اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی سئوال شد که آیا تا پایان سال ۳ میلیون نفر دیگر از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند؟ که وی در پاسخ گفته است: این موضوع در بودجه آمده و کار بسیار سختی است ولی به نحوی در حال اجرای این تکلیف هستیم که حقوق افراد تضییع نشود.

میدری در پاسخ به این پرسش که منابع آزاد شده از محل حذف یارانه نقدی ۳ میلیون ایرانی در کدام بخش‌ها هزینه خواهد شد؟ اظهارداشته است: تاکنون منابع زیادی آزاد نشده ولی قرار بوده است این منابع به کسری بودجه دولت کمک کند.

وی تصریح کرده است: البته وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرده است که در مرحله اول بخشی از این منابع به افراد معلول قطع نخاعی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، اختصاص یابد. قانون گفته است که ۴۰ درصد حداقل دستمزد که معادل ۳۰۰ هزار تومان می‌شود، به این گونه افراد پرداخت شود.

به گزارش مهر، اعتبار آزادشده از محل حذف یارانه نقدی ۳ میلیون ایرانی ماهانه ۱۳۶ میلیارد و ۵۰۰ تومان و در سال یکهزار و ۶۳۸ میلیارد تومان می‌شود.

در همین حال، با حذف ۶ میلیون ایرانی از لیست یارانه بگیران تا پایان امسال، دولت درآمدی بالغ بر بیش از ۲۷۳ میلیارد تومان به صورت ماهیانه و بیش از ۳ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان در سال کسب خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۳
انتشار یافته: ۱۰
آقای ربیعی اون کسانی که نه بیمه هستند و نه کارمند رسمی با حقوق ان چنانی چرا سبد کالا ندارند لطفا جواب بدین
امروز یارانه من مستاجر رو قطع کردن
می خوام ببینم جناب وزیر به یاد دارند که زمانی که یارانه نقدی را به مردم دادند مسوولان گفتند یارانه ای که در حامل های انرژی لحاظ میشد را به صورت نقدی به مردم می دهیم تا خودشان مدیریت کنند، بعد نرخ تعرفه گاز و برق را چندین برابر کردند، حالا دارند یارانه ها را حذف می کنند. تعرفه های حامل های انرژی را به 6 سال قبل برگردانند بعد یارانه نقدی را حذف کنند.
والا کار خوبی میکنن
طرف 3 تا خونه داره حقوقش 2 تومن و زنش هم 2 تومن ولی هیچ خرج دیگه ای ندارن و اجاره این خونه هایی که دارن را میگیرن و میخورن ولی چون حقوق دریافتیشون مثلا کمه جز یارانه بگیرهان!!!!!!!
جناب وزیر کار : بر اساس چه ملا کی یارانه من کارمند را حذف کردی
پدرمون که فوت شده.کلا ی واحد آپارتمان داریم 2 خوابه که 5 تا فرزند و ی مادر خانه دار تو این ی واحد زندگی می کنیم.همه تحصیلکرده و فقط 2 نفر با حقوق وزارت کاری کار می کنیم و میخواییم واسه خودمون زندگی تشکیل بدیم.همه مجرد و تو سن ازدواج.ی سرباز.حقوق مستمری مادر 600 هزار تومان.خب حالا چرا با اینکه اعتراضم کردیم وصل نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام در مورد حذف یارانه و آنچه مشخص است دولت می خواهد یارانه ها قطع و سبد کالا در اختیار مردم قرار دهد می توان گفت خوب است ولی در این بین جایگاه بازرایان و انانی که شغل آزاد دارند کجاست و در باره این قشر چه فکری شده است آیا این قشر جزء ملت ایران نیستند
امروز یارانه من که فقط حقوق مستمری بگیر هستم و 32 سال شبانه روزی کار کردم و سه نفر با تحصیلات لیسانی و فوق لیسانس بیکار دارم قطع شده است . البته من موافق قطع یارانه از تمام مردم به غیر از بهزیستیو کمیته امداد هستم. همه به بهانه های مختلف اضافه حقوق گرفنتد ما مستمری بگیران هیچ پایگاه دفایی نداریم .
کارمندای رسمی دولت جز قشرهایی هستنند که درآمدشون خوبه چرا یارانه اونا قطع نمیشه .. کارگران و کارمندهای پیمانکاری و قراردادی در شرکت های دولتی و خصوصی که با حداقل حقوق وزارت کار دارن کار میکنن آدم نیستن؟؟؟ یارانه من رو قطع کردن و در سایت هم نمیشه اعتراض زد .. چرا ؟؟؟؟ کجای من که هر ماه باید عصه بخورم که ماه دیگه قراردادم تمدید میشه یا نه پردرامد است که یارانه من رو قطع کرید ؟؟
جناب آقای وزیر قرار نبود یارانه بازنشسته ها قطع شود
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج