بازدید 1749

اقدامات تسکینی راهکار حل آلودگی هوا نیست

کد خبر: ۵۴۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 08 November 2015
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس اقدامات مختلف از جمله توزیع بنزین استاندار و تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه را تنها مسکنی برای رفع آلودگی هوا دانست و بر توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان تنها راه درمان قطعی کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

حسین طلا در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح دلایل آلودگی هوای تهران در سال‌های اخیر گفت: هرچند اخباری مبنی بر توزیع بنزین یورو4 و تعطیلی واحدهای آلاینده شن و ماسه اعلام می‌شود اما باید گفت که این موضوعات بیشتر جنبه شعاری دارد، متاسفانه در حال حاضر همچنان بنزین‌های پتروشیمی توزیع می‌شود که البته پیش از این هم بنزین پتروشیمی‌ها در داخل تهران توزیع نمی‌شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درهر حال توزیع بنزین‌های استاندارد، اجرای طرح‌های ترافیکی و تعطیلی واحدهای آلاینده شن و ماسه پایتخت تنها اقدامات تسکینی بوده، اما باید تاکید کرد که بهترین راهکار توسعه ناوگان حمل ‌ونقل عمومی است.

وی با بیان اینکه درخصوص وضعیت تردد بیش از حد وسایل نقلیه شخصی باید تجدیدنظر شود، افزود: با ایجاد بستر فرهنگی باید فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در جامعه نهادینه کرد.

طلا با تاکید بر توسعه مترو، گفت: توسعه مترو، اتوبوسرانی و البته تاکسیرانی می‌تواند در کاهش آلاینده‌ها نقش بسزایی داشته باشد، البته استانداردسازی خودروها و قرار دادن فیلتر برای موتورخانه منزل‌ها که در بروز آلودگی همزمان با وارونگی هوا نقش دارد، می‌توان موثر واقع شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: موضوع آلودگی هوا در هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران مطرح خواهد شد لذا با توجه به اینکه موضوعات دیگری در دستور کار مجمع است در صورت ضرورت به آلودگی هوا نیز خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ معصومه ابتکار اقدامات کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوا در تهران و 8 شهر دیگر و تکالیف دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران و راهور ناجا در زمینه کاهش آلایندگی هوا را ناکافی خواند وگفت: واقعیت این است که در تهران مشکل آلودگی مساله پیچیده‌ای است و دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. سازمان حفاظت محیط زیست در این مدت در خصوص توزیع بنزین یورو 4، کاهش مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه‌های بزرگ، تعطیل شدن واحدهای آلاینده شن و ماسه اقداماتی برای کاهش آلودگی هوای استان تهران انجام داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد