بازدید 2200

ورشکستگی اقتصادی و ترس از مرگ در سرزمین اشغالی

کد خبر: ۵۴۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 04 November 2015
انزوای دیپلماتیک ، شکاف اجتماعی سرزمین های اشغالی ، موج انتفاضه سوم که منجر به بحران اقتصادی شده است و رکود اقتصادی با اختلافات سیاسی صهیونیست ها ، فروپاشی رژیم صهیونیستی را از درون محتمل کرده است.

انتفاضه سوم که فلسطینی ها آغاز کرده اند موجب وارد شدن ضربات مهلک امنیتی به رژیم صهیونیستی شده است.

تل آویو که برای جبران شکست از دیپلماسی ایرانی در جریان انعقاد تفاهم برجام بود ظرف دو ماه گذشته همواره تلاش کرده است که بهانه ای جدید برای کشتار مردم مظلوم فلسطین فراهم نماید. اسرائیلی ها با ارتکاب جنایت جنگی اقدام به زنده سوزی نوزاد فلسطینی کردند و ده ها شهروند دیگر را قربانی سیاست های اشغالگرایانه خود کردند.

رویکرد بنیامین نتانیاهو که در نهایت با هتک حرمت قدس شریف شد موجب شکل گیری انتفاضه سوم با شکلی متفاوت از گذشته شد؛در نتیجه این موضوع ده ها صهیونیست تا کنون به هلاکت رسیده اند . البته شماری از مبارزان فلسطینی نیز به شهادت رسیدند.

انتفاضه سوم در حالی رخ داده است که رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی با مشکلات متعددی مواجه است. شکاف نژادی در میان مهاجران صهیونیستی یک دغدغه اساسی برای تل آویو می باشد. این دو مساله در کنار هم موجب تشدید رکود اقتصادی و سقوط بازارهای رژیم صهیونیستی شده است.

در همین حال اختلافات بروز پیدا کرده میان واشنگتن و تل آویو به یک دغدغه جدی برای لابی های صهیونیستی آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خانه ملت به نقل از رویترز، هر شخص با گشت و گذار در بازارهای سرزمین های اشغالی خالی از مشتری شده است ؛ کسادی بازار تل آویو و دیگر مراکز اقتصادی با آغاز انتفاضه سوم به یک دردسر بزرگ تر از بحران اقتصادی تبدیل شده است. گفته شده است که در نواحی اشغالی نزدیک به سرزمین های فلسطینی میزان تبادلات اقتصادی تا 90 درصد کاهش یافته است.

شکاف اجتماعی سرزمین اشغالی ، تلفات سنگین صهیونیست ها ، بحران امنیتی در کنار سقوط اقتصادی که تشدید شده است تل آویو را به سمت یک سقوط مهیب سوق می دهد.

به موازات تمام اتفاقات کشنده ای که برای رژیم صهیونیستی در حال وقوع است ؛ براساس نتایج نظرسنجی که شبکۀ 2 تلویزیون اسرائیل برگزار کرده است، 73 درصد از پاسخ‌دهندگان یا کاملا یا تاحد زیادی از عملکرد نخست وزیر رژیم تل‌آویو ناراضی هستند.

از منظر پاسخ‌دهندگان، نتانیاهو با کسب تنها 15 درصد از آراء، سومین فردی است که برای رسیدگی به بحران کنونی در فلسطین مناسب تشخیص داده شده است.

در این بخش از نظرسنجی، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی و نفتالی بنت، رهبر حزب خانه یهودی که حزبش مخالف ایجاد یک دولت فلسطینی است، پیش از نتانیاهو قرار دارند.501 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و درصد خطای آن 4.4 محاسبه شده است.

براساس نظرسنجی دوم که شبکۀ 10 تلویزیون اسرائیل  در سرزمین های اشغالی برگزار کرده است، 69 درصد از پاسخ‌دهندگان از عملکرد نتانیاهو در خشونت‌های اخیر ناراضی هستند.506 نفر از صهیونیست ها نیز در نظرسنجی شبکۀ 10 شرکت کردند و درصد خطای آن 4.3 بوده است.

درحالی که بر اساس این دو نظرسنجی صهیونیست های افراطی رقبای سیاسی تندرو نتانیاهو را برای رفع خشونت‌های اخیر در فلسطین مناسب‌تر تشخیص می‌دهند، صدها چپ‌گرای اسرائیلی نیز خواستار کناره‌‎گیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

در یک جمع بندی نهایی می توان گفت که کابوس سقوط  و فروپاشی رژیم صهیونیستی موضوعی محتمل تبدیل شده است اما نیروهای نظامی اشغالگر قدس تلاش می کنند که با اعمال خشونت این مساله را پنهان کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی