بازدید 111651
بسته ویژه خبری تابناک؛

عکسی که از احمدی نژاد رو شد/ کشف حجاب یک بازیگر دیگر/ فتوای یک مرجع تقلید درباره ماهواره/ روایت وزیر از کرسی‌های خالی شغلی!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛تیترهایی مانند:«جایزه ای ۳میلیون دلاری برای سر بشار»،«کشف حجاب چکامه چمن ماه»،«واردات تکنولوژی از آمریکا اشکالی ندارد»،«انتقاد آیت الله مکارم از صدا و سیما»،«بازدید یک شبکه خبری انگلیس از تاسیسات هسته‌ای» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 28 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نمیتوان با ترس و ارعاب مردم را مومن کرد

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نمی‌توان با اجبار، روش‌های خشونت آمیز و مستبدانه مردم را مومن کرد؛ چراکه در این صورت نفاق ایجاد می‌شود، گفت: جنس دین با اجبار سازگار نیست، چون ایمان از جنس باور پیدا کردن است، از جنس دوست داشتن است و از قلب است که دین به وجود می آید و چیزی که با قلب، ایمان و باور رابطه داشته باشد با زور و اجبار عملی نخواهد شد. حجت ‌الاسلام و المسلمین محمدعلی ایازی موضوع سخنرانی خود را در هیات ایثارگران که در حسینیه جماران برگزار شد، موضوع جایگاه انسان از منظر قرآن کریم و نسبت آن با دین‌داری اجتماعی بیان کرد. ایازی با انتقاد از افرادی که برخی مواقع از پاپ کاتولیک ‌تر می‌شوند، با اشاره به آیه 9 سوره یونس، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر می‌خواستم همه مردم را مومن می‌آفریدم و این جالب است که چگونه برخی از خدا هم برایشان این مسئله مهم تر می شود و بلافاصله در آیه دیگری خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید "آیا تو می‌خواهی با اجبار مردم را مومن کنی؟ وی در ادامه با بیان اینکه راه دین ‌دار کردن مردم اغنا و ترغیب است، خاطر نشان کرد: از منظر قرآن کریم هر فردی صلاحیت امر به معروف و نهی از منکر را ندارد و نمی ‌توان یک مامور آموزش ندیده نیروی انتظامی را مسئول امر به معروف و نهی از منکر کرد.عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: حق انسانی و شهروندی این است که ما با عدالت رفتار کنیم در جامعه عدالت هم به این معنا است که ما با همه در جامعه خوب رفتار کنیم. انسان ها همه دارای ارزش هستند و خداوند در این باره می گویند که وقتی کسی یک انسان بی گناه را می کشد مثل این است که تمام انسان ها را کشته است.


واکنش اینستاگرامی ابتکار به انتقادات

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رسیدگی به امور کارکنان سازمان جزو وظایف هر دستگاهی به شمار می رود. ولی روشن است که با در نظر گرفتن مجموع مصایب محیط زیست کشور در این روزگار برای ما بیش از هر امری رسیدگی به این مصایب با در نظر گرفتن کمبودها و مشکلات مهم است. کمبودهایی که مورد اعتراض کارکنان است به نوعی در همه عرصه ها وجود دارد. مگر نیستند هزاران جوان تحصیل کرده که به خاطر شرایط کنونی از داشتن شغل محرومند؟ ما با آنچه در توان داریم باید برای همه چیز مایه بگذاریم، اما نه فقط در محدوده کوچک خودی ها. مردم هم در 24 خرداد 92 انتخاب خود را اعلام کردند.امروز خوشبختانه مباحث محیط زیست کشور پا را از مرزها بیرون برده و از زبان رییس جمهور و وزیر امور خارجه در سطح روابط دو جانبه و چند جانبه بین المللی مطرح می شود. مانند موضوع هامون که آقای دکتر ظریف می گوید: «تمام همکاری های ما با افغانستان به حق آبه هامون گره خورده است.» حالا وقت کار است. بر عهد خود ایستاده ایم و از جنجال ها و سیاسی بازی ها باکی نداریم. جبهه پايداري، وطن امروز، آقای بذرپاش و طیف شان در تحريك و بهره برداري سياسي از تجمع تعداد كمي از كاركنان با ياري رسانه ملي برای تضعيف محيط زيست و دولت یازدهم اقدام كردند و شعارشان این بوده که سازمان سیاسی شده است. این در حالی است که مخالفان از اینکه سازمان با رویکرد کارشناسی جلوی زمین خواری ها، تایید غیرمسئولانه ارزیابی های زیست محیطی طرح های توسعه، سدسازی های بی رویه، تولیدات نامرغوب مانند بنزین پتروشیمی و از این دست ایستاده است ناراحت و نگرانند. گمان می رود که تهمت ها به خاطر این است که سفره های حرام برچیده می شود ... برای همین است که به تکلیف عمل خواهیم کرد و باکی از فضاسازی ها نداریم.


لیبرالی بودن حزب کارگزاران نظر شخصی من است

حسين مرعشي سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي اظهار داشت: کنگره سراسري حزب کارگزاران، اوايل دي‌ماه سال جاري برگزار خواهد شد و مطابق اساسنامه نيمي از اعضاي شوراي مرکزي حزب در اين کنگره انتخاب مي‌شوند. وي در پاسخ به سوالي درباره تشکيل شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان گفت: اين شورا مسئوليت هماهنگي کليه اقدامات اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آينده را بر عهده دارد. مرعشي با بيان اينکه ائتلاف کارگزاران با ساير گروه‌هاي اصلاح‌طلب استراتژيک است نه ايدئولوژيک، اضافه کرد: سياست عرصه فعاليتهاي ايدئولوژيکي نيست و تمامي ائتلاف‌ها بايد براي پيشبرد اهداف و راهبردهاي مشترک جريان‌هاي سياسي شکل بگيرند. رئيس کميته سياسي حزب کارگزاران همچنين درباره حضور حجت‌الاسلام ناطق نوري به عنوان سرليست انتخاباتي جريان اصلاح‌طلبي براي انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: حزب کارگزاران بحثي در مورد سرليستي ناطق نوري نداشته و در احزاب ديگر اصلاح‌طلب هم صحبتي در اين مورد نشده است. سخنگوي حزب کارگزاران سازندگي در پاسخ به سوالي درباره خروج محمد هاشمي از اين حزب نيز گفت: محمد هاشمي يکي از موسسان اصلي حزب کارگزاران بوده و همچنان مسئوليت رياست بر حزب را دارد، بحث ليبرالي‌بودن حزب کارگزاران نظر شخصي من بوده و مواضع اصلي حزب در بيانيه‌ها اعلام شده است.


جایزه ای ۳میلیون دلاری برای سر بشار

همزمان با پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، علیه گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش در مناطق مختلف سوریه، گروه تروریستی جبهه النصره به سرکردگی «ابو محمد الجولانی» اقدام به انتشار تصویری کرد که در آن جایزه ای معادل ۵ میلیون دلار برای قتل رئیس جمهوری سوریه و دبیر کل حزب الله تعیین کرده است. این گروه تروریستی که اخیرا متحمل شکت سختی از سوی ارتش و نیروهای مقاومت در سوریه شده است، دست به دامان چنین اقداماتی شده تا خشم خود را فرونشاند. ۱۲ اکتبر سال جاری نیز الجولانی در ویدئویی برای سر بشار اسد جایزه ای ۳میلیون دلاری تعیین کرده بود. طی هفته های اخیر در استان حلب، جبهه النصره متحمل شکست سنگینی از سوی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت شده است.


عکسی که اصغرزاده از احمدی‌نژاد روکرد

عکس زیر مربوط به 36 سال پیش می شود که برخی دانشجویان به دیدار حضرت امام خمینی (ره) رفته بودند. در این تصویر ابراهیم اصغرزاده، محسن میردامادی، حبیب بیطرف، محمود احمدی نژاد و احمد منتظری دیده می شوند. ابراهیم اصغرزاده در خصوص این عکس می‌گوید: در این دیدار گزارشی از پایه گذاری دفترتحکیم وحدت دانشجویان را من به امام(ره) دادم و چند هفته بعد سفارت امریکا به اشغال دانشجویان درآمد.

عکس روشده جدید از احمدی نژاد/ واکنش اینستاگرامی ابتکار به انتقادات/ فتوای یک مرجع تقلید درباره ماهواره/ روایت وزیر کار از کرسی‌های خالی شغلی!


ادغام هیئت های اجرایی انتخابات مجلس و خبرگان

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ادغام هیات های اجرایی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری خبرداد. به گزارش ایرنا، محمد جواد کولیوند، گفت: این ادغام با توجه به همزمانی انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری صورت گرفته است. وی ادامه داد: این ادغام در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و اجرایی خواهد شد. کولیوند گفت: در بحث تبلیغات فضای مجازی نیز قیودی گذاشته شده تا تمامی فعالیت های تبلیغاتی منجر به تخریب، تهمت به داوطلبان انتخاباتی ممنوع اعلام شده و برخورد قانونی صورت گیرد. نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی درادامه به بحث الکترونیکی شدن انتخابات اشاره کرد و افزود: درصدد هماهنگی با وزارت کشور هستیم تا دراین بحث مهم انتخاباتی تامین اعتبارهای لازم صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر انتخابات الکترونیکی در سرعت بخشی و ارتقا کیفی انتخابات، تاکید بر الکترونیکی شدن انتخابات مراکز استان ها است. دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود.


فتوای آیت الله وحید خراسانی درباره ماهواره

آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید شیعه در قم درباره استفاده از ماهواره گفت: استفاده مشروع با رعایت جهات شرعیّه، در صورتی که موجب ارتکاب خلاف شرع برای دیگران نشود، جایز است. به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، وی در پاسخ به این استفتاء که ' آیا استفاده از آنتن ماهواره برای مقاصد مباح و شرعی چه حکمی دارد؟' یادآورشد: در فرض پرسش در صورتی که خوف انحراف عقیده یا سستی در مسائل شرعی نباشد و یا ارتکاب حرام برای دیگران نیز پیش نیاید، با رعایت جهات شرعی، اشکالی ندارد. وی در پاسخ به پرسش دیگر که 'آیا خرید و فروش، تنظیم و استفاده صحیح از ماهواره (کانال های استانی که از ایران پخش می شود) جایز است؟'، خاطرنشان کرد: استفاده مشروع با رعایت جهات شرعیّه، در صورتی که موجب ارتکاب خلاف شرع برای دیگران نشود، جایز است.


کشف حجاب چکامه چمن ماه

عکسهای بی حجاب چکامه چمن ماه در اینستاگرام وی منتشر شد:بعد از خروج گلشیفته فراهانی از کشور و جنجال انتشار عکسهای بدون پوشش مناسب، و کشف حجاب صدف طاهریان گویا سریال کشف حجاب بازیگران زن تمامی ندارد.بعد از کشف حجاب و عکسهای بدون پوشش صدف طاهریان و انشار پیام تهدید به افشای فساد اهالی سینما این بار نیز نوبت به چکامه چمن ماه رسیده تا در صفحه اینستاگرام منتسب به این بازیگر با عکس هایی بی حجاب روبرو شویم. مردم این بار خیلی به بحث هک شدن صفحه اینستاگرام چمن ماه فکر نمی کنند چرا که در آخرین مورد از سریال کشف حجاب های بازیگران، این احتمال از بین رفت و در ویدئو توسط خود صدف طاهریان تأیید شد.


بعضی از مجالس عزاداری مصداق قطعی حرام است

یک استاد حوزه گفت: هیچ یک از مراجع ما کاربرد الفاظ سبک و رکیک را برای مجالس عزاداری‌ تجویز نمی‌کنند بلکه به‌کار بردن آنها را منع کرده‌اند.حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان با بیان این‌که «مداحی کردن در دین اسلام دارای آداب و احکامی است و باید قواعد و ضوابط آن را رعایت کرد» اظهار کرد: در قواعد و احکام مداحی و مدیحه سرایی و در کل در عزاداری‌ها باید به حکم مراجع مراجعه کرد.وی گفت: چند سال پیش آیت‌الله مکارم‌شیرازی بکار بردن الفاظی که در شأن اهل بیت (ع) نیست را منع کردند. الفاظی مثل سگ و یا عوعو کردن در عزاداری‌ها. بکار بردن اینگونه الفاظ سبب تنزل مقام و مرتبه اهل بیت (ع) می‌شود و کلاً سبب می‌شود که دین اسلام سبک شود. وقتی مرجع تقلید بکار بردن اینگونه الفاظ را برای مداحان ممنوع می‌کند آنها باید از این موضوع تبعیت کنند و از الفاظی که موجب سبک شدن دین اسلام و شیعه می‌شود پرهیز کنند.این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: وظیفه شرعی ما در اینگونه مراسم پیروی از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و مراجع است. اگر به‌کار بردن این الفاظ سبب آسیب‌رساندن به عزاداری‌ها و هتک حرمت امامان شود بلاشک حرام است. ما در مداحی‌ها باید از مطالبی استفاده کنیم که منبع تاریخی داشته باشد.


آماز طائب از تعداد بمب های اتمی اسراییل

حجت‌الاسلام و المسلمین "مهدی طائب" رئیس قرارگاه عمار ؛ درباره تعداد بمب اتم رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در منابع مختلف تعداد بمب اتم این رژیم متفاوت بوده اما برآوردها نشان می‌دهد اسرائیل بیش از 200 بمب اتم دارد.وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از نیروگاه "دیمونا" برای تولید سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند، اما بمب اتم مشکل‌گشای این رژیم نیست. رئیس قرارگاه عمار تصریح کرد: حدس بر این است که روزی نیروگاه "دیمونا" باعث از بین رفتن رژیم صهیونیستی خواهد شد.وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی از نیروگاه "دیمونا" برای تولید سلاح هسته‌ای استفاده کرده و غنی‌سازی 90 درصد در این نیروگاه به همین منظور انجام می‌شود.


تندروها بس نکنند حامیان برجام وارد عمل می‌شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آن چنان که پیداست نه قانون مجلس، نه تاکید دولت و نه حتی تایید رهبری بر این گروه اقلیت مخالفان تاثیرگذار نبوده و با اینکه آنها هم موظف به اجرای قانون هستند تا زمانی که سد اجرای برجام نشوند نمی‌توان مانع آنها شد.عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌و‌گو با ایلنا با انتقاد از توهین و اهانت‌های گروهی از تندروها به مسئولان در حاشیه تصویب برجام در مجلس علیرغم تایید رهبری اظهار داشت: برجام در طول دو سال گذشته در سطوح مختلف و در جلسات گوناگون داخل و بیرون از مجلس، نشست‌های تخصصی و مناظره‌ها و همچنین به طور دقیق و مشهود در رسانه‌ها بررسی شد و همه ابعاد آن مورد توجه قرار گرفت.عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال اگر بگوییم کار مخالفان برجام درست است، همه آزادند انتقاد کنند و یا قانونی برای جلوگیری از چنین برخوردها و توهین‌های خشونت‌آمیزی وجود ندارد باید قبول کنیم که این حق برای طرف مقابل هم وجود خواهد داشت و طبیعتا قانون برای جلوگیری از حمایت موافقان برجام نخواهیم داشت و در این صورت حتما روزی دچار مشکل خواهیم شد.منصوری آ‌رانی با بیان اینکه اگر دلواپس‌ها بس نکنند حامیان برجام وارد عمل می‌شوند، تصریح کرد: شک نکنید اگر این بحث‌ها ادامه یابد موافقان برجام هم در دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها وارد عمل می‌شوند و این اتفاق به هیچ عنوان در راستای منافع ملی و مصالح نظام نیست.


ردپای دلالان نفتی در حوزه واردات بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه گزارشاتی مبنی بر ورود دلالان به حوزه واردات بنزین به دست ما رسیده است."مسعود میرکاظمی" نماینده مردم تهران با اشاره به حدود و ثغور برخورد نسبت به فعالیت دلالان در بخش پروژه‌های نفتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: معتقدم برخورد با فساد در همه حوزه‌ها علی‌الخصوص در حوزه نفت نباید ابعاد سیاسی پیدا کرده و این برخورد باید واقعی و به دور از هرگونه جناح‌بندی صورت پذیرد.وی افزود: در حال حاضر شاهد برخی مفاسد علی‌الخصوص در حوزه نفت هستیم که وقتی از جانب یک گروه خاص مطرح می‌شود، مسئولین در برخورد با آن سکوت کرده و در مقابل اگر همین فساد از جانب جناح دیگری اتفاق بیفتد، مرتبا آن را اعلام و رسانه‌ای می‌کنند.


پلیس ترکیه وارد ساختمان تلویزیون مخالف دولت شد

نیروهای پلیس ترکیه در حالی که تلاش می کردند وارد دفتر یک تلویزیون مخالف دولت شوند، با ممانعت صدها معترض مواجه شدند. بسیاری از این افراد، روزنامه نگارها و خبرنگاران سایر رسانه ها بودند که با اقدام اخیر دولت در مواجهه با مجتمع رسانه ای «کوزا ایپک» مخالف هستند.نیروهای پلیس با کمک دستگاههای آب پاش ضد شورش، معترضان را از مقابل ساختمان این مجتمع رسانه ای متفرق کردند. نیروهای امنیتی پس از ورود به ساختمان تلویزیون، پخش مستقیم برنامه ها را متوقف کردند.بازرسی از این مجتمع رسانه ای بخشی از برنامه دولت برای تحقیق و تجسس درباره شرکتها و سازمانهای مرتبط با فتح الله گولن، مرد قدرتمند عرصه سیاست در ترکیه است. رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، این شخصیت مذهبی بانفوذ را که هم اکنون در تبعید خودخواسته در آمریکا زندگی می کند، به تلاش برای سرنگونی دولت متهم کرده است.روز سه شنبه دولت ترکیه کنترل ۲۲ شرکت رسانه ای از جمله چند نشریه و شبکه تلویزیونی مرتبط با آقای گولن را در دست گرفت.


تک خوانی زنان چه پشت پرده و چه در ملاء عام، حرام است

احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار "بوتیا " در واکنش به صحبت وزیر ارشاد مبنی بر بی اشکال بودن تک خوانی زنان از لحاظ شرعی گفت: ما با اصل موضوع کار داریم که عبارت است از نوع جریانی که در این نوع مسائل با توسعه کنسرت های مختلط موسیقی می تواند ما را به جای بدی برساند.رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه عنوان کرد: برخی به این نوع کنسرت ها عنوان مذهبی می دهند، تک خوانی زنان برای مردان نامحرم چه پشت پرده برای تمرین صدا باشد و چه در ملاء عام، خلاف شرع است.وی تصریح کرد: باید به آقای جنتی که معتقد است اگر در تک خوانی مفسده ای نباشد اشکال شرعی ندارد، بگوییم که این حرف صحیح نیست چون در آن مفسده هست .


پذیرایی لاریجانی از عزاداران

در تصویر زیر علی لاریجانی، رییس مجلس در حال پذیرایی از عزاداران در ایستگاه صلواتی هیأت خادم‌الرضا قم را می بینید.

عکس روشده جدید از احمدی نژاد/ واکنش اینستاگرامی ابتکار به انتقادات/ فتوای یک مرجع تقلید درباره ماهواره/ روایت وزیر کار از کرسی‌های خالی شغلی!


فشار عربستان به لبنان برای آزادی شاهزاده قاچاقچی

یک شبکه خبری لبنانی از فشار سفارت عربستان در بیروت و جریان المستقبل به وزیر کشور لبنان برای تعیین سرنوشت شاهزاده عربستانی متهم به قاچاق مواد مخدر خبر داد.به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، سفارت عربستان در بیروت و جریان المستقبل لبنان نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان را برای تعیین سرنوشت عبدالمحسن بن ولید بن عبدالعزیز، شاهزاده عربستانی که متهم به قاچاق مواد مخدر است، تحت فشار گذاشته است.


سعودی ها از سرنوشت دیپلمات های ایرانی باخبرند

معاون امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماهیت ۳۶ زائر مفقود ایرانی پس از حادثه منا، اظهار داشت: در بین اینها هم زائر عادی داشته‌ایم و هم تعدادی از مسئولین و دست‌اندرکاران امور حج و تعدادی از چهره‌های سیاسی و دیپلماتیک ما حضور داشته‌اند که متاسفانه تا الان پاسخ روشنی از طرف دولت عربستان ارائه نشده و وضعیت آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد .وی گفت: انتظار ما این است که دولت عربستان با احترام به اصول دیپلماتیک به مطالبات ما در این زمینه توجه کند؛ چرا که بیش از یک ماه از وقوع حادثه می گذرد و پاسخ روشنی داده نشده است و هرچه قدر زمان می‌گذرد، فرضیه ربایش این مفقودان توسط سرویس های جاسوسی غربی، تقویت می‌شود. به گزارش مهر، نوش آبادی تصریح کرد: حتماً دولت عربستان و برخی مقامات آنها از سرنوشت این زائران اطلاع دارند که آیا زندانی شده اند یا آنها را به قتل رسانده‌اند و یا به خارج از عربستان انتقال داده شده اند.


برکناری استاندار مازندران ادعای بلندگو به دستان است

میرلوحی استادار سابق آذربایجان و و معاون حقوقي و پارلماني وزارت كشور در زمان اصلاحات درباره زمزمه‌هايي موجود مبني بر اينكه حسن‌نژاد استاندار مازندران به علت عدم استقبال مطلوب از رئيس‌جمهور در سفر ايشان به مازندران، بركنار شده است. گفت: اين ادعاي بلندگو به دستان است. جالب اينجاست كه اتفاقا يكي از فرمانداران دولت در جلسه‌اي كه آقاي احمدي‌نژاد حضور داشتند، شركت كردند و از طرف دولت مواخذه نشدند. به گزارش روز نو وی گفت: اينكه آقاي حسن‌نژاد به علت عدم استقبال بركنار شده‌اند ادعاي رقباي دولت است و من چنين نظري ندارم.


آغاز شعارنویسی در شرق عربستان

با اعطای مجوز دادگاه تجدید نظر و دادگاه عالی عربستان برای اجرای حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی بارز شیعه، اهالی مناطق شرقی عربستان تحرکات برای تظاهرات خود را گسترده‌تر کرده‌اند.در روزهای گذشته تظاهرات گسترده‌تری در مناطق مختلف شرق عربستان از جمله منطقه «العوامیه» در شهر القطیف برگزار شده که در مقایسه با گذشته بی‌سابقه گزارش شده است.به گزارش فارس همزمان با این تظاهرات‌ها، گروهی از جوانان انقلابی در خیابان‌های مختلف از جمله خیابان «الثوره» در شهر القطیف اقدام به شعارنویسی علیه «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به شعار «مرگ بر آل سعود و ای سلمان خائن» اشاره کرد.

عکس روشده جدید از احمدی نژاد/ واکنش اینستاگرامی ابتکار به انتقادات/ فتوای یک مرجع تقلید درباره ماهواره/ روایت وزیر کار از کرسی‌های خالی شغلی!


واردات تکنولوژی از آمریکا اشکالی ندارد

سعید لیلاز در گفتگو با ایلنا، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از واردات کالاهای مصرفی، به خصوص از آمریکا، گفت: واردات بسیاری از کالاهای مصرفی از آمریکا به دلیل بعد مسافت، چندان به صرفه نیست. ایران، چه قبل و چه بعد از انقلاب، هیچگاه کالاهای مصرفی خاصی از آمریکا وارد نکرده است. فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از واردات کالاهای مصرفی از آمریکا در خصوص واردات توسط دولت است، نه بخش خصوصی. در ضمن این منع شامل واردات تکنولوژی نمی‌شود. تکنولوژی اگر در ثریا هم باشد، واردات آن اشکالی ندارد.این اقتصاددان اظهار داشت: اگر بخش خصوصی به این نتیجه برسد که واردات از آمریکا نسبت به اروپا و چین به صرفه‌تر است، فکر نمی‌کنم مسوولان ارشد نظام با آن مخالفتی داشته باشند. اولین شرط مبارزه با استکبار، کارآمدی اقتصاد ملی است. اگر اصل کارآیی را در واردات نادیده بگیریم و به جای آمریکا، کالاها را با قیمت گران‌تر و کیفیت پایین‌تر از سایر کشورها وارد کنیم، در واقع به نفع آمریکا عمل کرده‌ایم. قطعا نباید به خاطر مبارزه با استکبار به خودمان ضرر وارد کنیم.


انتقاد آیت الله مکارم از صدا و سیما

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر ضرورت حرکت صدا و سیما در مسیر اعتدال و میانه روی از یک جانبه گرایی این رسانه در قضیه برجام انتقاد کرد.به گزارش ایرنا، وی سه شنبه شب در دیدار با رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما با اشاره به ضرورت جناحی عمل نکردن صدا و سیما، اظهار کرد:در این راستا برخی ها از صدا و سیما شکایت هایی را در مورد بعضی مسائل مطرح می کنند.وی تصریح کرد: من خودم هم برخی برنامه ها را در مورد مساله برجام گوش می دادم، دیدم یک کمی از خط اعتدال خارج و یک جانبه شد، شاید هم قصد و غرضی نبوده، ولی صدا و سیما به این نکته توجه داشته باشد.


درخواست ملاقات حضوری خواننده‌های پاپ از رئیس جمهور

تعدادی از خوانندگان موسیقی پاپ با ارسال نامه ای سرگشاده به رییس جمهوری نسبت به اتفاقات و حاشیه های این روزهای موسیقی واکنش نشان دادند.در بخشی پایانی این نامه آمده است که در انتها ضمن سپاس از تلاشهای معاونت هنری وزارت ارشاد و دفتر موسیقی در خصوص رفع مشکلات پیش آمده از رياست محترم جمهور به عنوان حامى هميشگى هنرمندان، خواهشمنديم ترتيبى اتخاذ نمايند كه اهالى موسيقى پاپ، در نشستى دوستانه، درخواست ها و مشكلات خود را با ايشان در ميان بگذارند.


روایت وزیر کار از کرسی‌های خالی شغلی

علی ربیعی وزیر کار درباره تغییر نگرش جوانان درباره شغل، به نادرست بودن نگرش مردم نسبت به اشتغال اشاره کرد و اظهارداشت: مردم ایران کاری را به عنوان شغل قبول دارند که استخدامی باشد.وزیر کار با بیان اینکه از مجموع ۳۰۰ هزار شغلی که سال گذشته ایجاد شد، ۱۰۰ هزار نفر از پذیرش شغل پیشنهادی سر باز زدند، تصریح کرد: علت این موضوع را نگرش آنان نسبت به شغل و کلاس کاری است.ربیعی بر لزوم انجام کار فرهنگی برای تغییر نگرش مردم نسبت به اشتغالتاکید کرد و گفت: در ۷ استان به صورت آزمایشی، رسته های شغلی شناسایی شده و از این پس بر اساس آن رسته ها اشتغال زایی خواهد شد.وی تاکید کرد: شعار دولت در اشتغال رایی مشاغل بزرگ در بنگاه های کوچک است و مردم باید متوجه باشند که کشور به مشاغل بزرگ و کوچک مختلف برای پیشرفت نیاز دارد.


بازدید یک شبکه خبری انگلیس از تاسیسات هسته‌ای

خبرنگار شبکه خبری "آی تی‌وی نیوز" انگلیس در فرصتی نادر ضمن اشاره به ملاقات از یکی از تاسیسات هسته‌ای ایران در وبگاه این شبکه نوشت: این دیدار بازدیدی از یکی از تاسیسات هسته‌ای، تحقیقاتی ایران بود که نه تنها مشمول برجام قرار دارد بلکه از جمله تاسیساتی است که به شدت از سوی بازرسان نظارت خواهد شد.بر اساس این گزارش، «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون سازمان اتمی ایران در گفت‌وگو با راجح عمر خبرنگار شبکه آی تی‌وی که در دفتر کارش صورت گرفت، تاکید کرد توافق برای طرفین بهترین گزینه بود و محصول پروسه‌ای از مذاکرات فشرده با مشارکت 7 کشور و آژانس بین‌المللی هسته‌ای بود که آغاز آن به سال 2003 الی 2005 برمی‌گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست