بازدید 1705

ضرورت تجمیع منابع بیمه‌ها در برنامه ششم

کد خبر: ۵۴۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 18 October 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر تجمیع منابع بیمه ها، گفت: امکان تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر به دلیل ساختارهای متفاوت وجود ندارد.

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص صحبت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی براینکه تجمیع بیمه‌ها به معنی ایجاد سازمان جدید نیست چراکه الزامات آن فراهم نیست و رفتار بیمه‌ها باید یکسان باشد، گفت: در برنامه پنجم دولت مکلف به تجمیع بیمه‌ها شد اما متاسفانه این موضوع عملیاتی نشد، زیرا ساختار بیمه ها یکسان نیست؛ به عنوان مثال سازمان بیمه تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت ایرانیان ساختارهای متفاوتی دارند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: پیشنهاد می شود که منابع بیمه ها تجمیع شده و یک وحدت رویه برای همه بیمه ها تعریف شود تا بیمه تامین اجتماعی با 40 میلیون تحت پوشش و بیمه سلامت ایرانیان با 35 میلیون نفر تحت پوشش به صورت یکسان و تحت یک رویه مشخص خدمات یکسان ارائه دهند، بنابراین به جای تجمیع صندوق های بیمه گر باید منابع بیمه ها تجمیع شود.

وی تاکید کرد: صندوق تامین اجتماعی 7 درصد حق بیمه ازبیمه شدگان خود دریافت می کند، این درحالی است که بیمه کارکنان دولت یا بیمه سلامت ایرانیان 5 درصد حق بیمه دریافت می کند، بنابراین به دلیل ساختارهای متفاوت سازمان های بیمه گر، باید تجمیع منابع بیمه ها صورت گیرد.

خضری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان زیرمجموعه وزارت کارهستند، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی بوده و ازاندوخته کارگران تشکیل شده است، اما بیمه سلامت ایران ازدریافت 5 درصد حق بیمه و حمایت های دولتی برخوردار است؛ پس به دلیل ساختارهای متفاوت و درراستای یک رفاه یکسان باید در منابع بیمه‌ها تجمیع صورت گیرد تا بیمه پایه برای همه مردم به صورت یکسان پوشش داده شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنجم تاکید بر تجمیع صندوق های بیمه گر شد، افزود: تامین اجتماعی 7 درصد حق بیمه و بیمه سلامت ایران 5 درصد دریافت می کند، بنابراین تنها راهکار عملیاتی تجمیع منابع به نسبت تعداد بیمه شده و ایجاد یک صندوق مشترک است؛ به عبارت بهتر تحت لوای یک سیاستگذاری و به صورت رویه یکسان خدمات ارائه شود، از این رو در برنامه ششم تجمیع منابع بیمه ها و ایجاد یک وحدت رویه میان بیمه ها پیشنهاد می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: زمانی که تجمیع منابع بیمه ها صورت گرفته و وحدت رویه ایجاد شود باید سازو کار مشخصی نیز در دریافت حق بیمه در سازمان‌های بیمه گر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خان هملت ،علی ربیعی در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت در خصوص تجمیع بیمه‌ها گفت: تجمیع بیمه‌ها به معنی ایجاد سازمان جدید نیست چراکه الزامات آن فراهم نیست. وی افزود: رفتار بیمه‌ها باید یکسان باشد و آنها نباید با مراکز طرف قرارداد، قراردادهای متفاوت ببندند. اگر قرار است ما به همه مردم بیمه بدهیم باید منابع را به دقت ببینیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی