بازدید 1764

موشک عماد نقض قطعنامه شورای‌امنیت نیست

کد خبر: ۵۴۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 18 October 2015
رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌‌خارجی مجلس، با بیان اینکه آزمایش موشکی عماد به هیچ وجه نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست،گفت:‌ ادعای آمریکایی‌ها درباره نقض قطعنامه به هیچ وجه درست نیست و آن‌ها با این ادعا به‌دنبال افزایش فشار به ایران هستند.

اسماعیل کوثری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درواکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره ارسال موضوع آزمایش موشکی ایران به کمیته نظارت بر تحریم ایران،گفت:به‌طورحتم موشک‌های ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ندارد.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی،افزود:‌از قبل هم جمهوری اسلامی اعلام کرده بود و هم‌اکنون هم تأکید می‌کنیم که درحوزه تولید سلاح و تجهیزات موشکی برای دفاع از خود هیچ محدودیتی قائل نیستیم،زیرا دشمنان ما درمنطقه قراردادهای سنگینی را با آمریکا و اروپا برای خرید این نوع تجهیزات منعقد می‌کنند و ما هم برای دفاع از کشور،همواره توانمندی نظامی خود را ارتقا می‌دهیم.

وی ادامه داد: وزارت امورخارجه بعد ازتصویب قطعنامه 2231 در شورای امنیت،بیانیه‌ای را صادر و در آن اعلام کرد که برخی ازمفاد این قطعنامه همچون محدودیت موشکی را به رسمیت نمی‌شناسند و این بیانیه در شورا به ثبت رسید.

این نماینده مردم درمجلس نهم،افزود: جمهوری اسلامی به هیچ وجه به دنبال‌ تولید و به کارگیری سلاح‌های هسته‌ای نیست،اما در این میان ایران از حقوق اساسی خود در تقویت نیروها و تجهیزات نظامی و موشکی خود کوتاه نمی‌آید.

کوثری با بیان اینکه آزمایش موشکی عماد به هیچ وجه نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست،گفت:‌ ادعای آمریکایی‌ها درباره نقض قطعنامه به هیچ وجه درست نیست و آن‌ها با این ادعا به‌دنبال افزایش فشار به ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل با ادعای اینکه موشک بالستیک میانبرد عماد قادر به حمل کلاهک هسته ای است،آزمایش این موشک را نقض آشکار قطعنامه تحریمی شورای امنیت دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی