بازدید 6031

رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب دختران آفتاب

همایش حیات طیبه با موضوع پاسداشت هنر و ادبیات اسلامی به همراه آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب در کتاب «دختران آفتاب» برگزار شد
کد خبر: ۵۳۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 14 October 2015
همایش حیات طیبه با موضوع پاسداشت هنر و ادبیات اسلامی به همراه آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب در کتاب «دختران آفتاب» برگزار شد و سخنرانان این همایش بر ضرورت گفتمان سازی مسائل زن و خانواده در جامعه، تبدیل نگاه و رفتار رهبری در عرصه فرهنگ به رویه نظام مند در حرکت فرهنگی کشور تاکید کردند.

به گزارش بسیج پرس، آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب» در همایش حیات طیبه با موضوع پاسداشت فرهنگ و ادبیات اسلامی عصر امروز با حضور شخصیت های فرهنگی و هنری،مسئولین کشوری و لشکری و اصحاب رسانه در مدرسه دخترانه شهدای هفتم تیر برگزار شد.

خوراکیان معاون پژوهشی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در این همایش با بیان اینکه اعتقاد ما این است که اندیشه، نگاه، رفتار و سلیقه رهبری در عرصه فرهنگ باید تبدیل به رویه ای نظام مند در عرصه فرهنگی کشور شود،‌ گفت: یکی از کوتاهی های  ما در عرصه فرهنگ انجام ندادن این کار است. برگزیده شدن، تشویق و حمایت از یک اثر توسط رهبر معظم انقلاب، می بایست تبدیل به یک نظام و رویه سابق، منسجم و منظم می شد ولی تاکنون جایگاهی که به این کار بپردازد را شاهد نبودیم هرچند که شاید حرکت های پراکنده ای در مجموعه های فرهنگی کشور انجام شده باشد.

رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب دختران آفتاب

وی در ادامه افزود:‌ موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در همین زمینه تصمیم گرفته است تا تقریظ ایشان بر کتب را مطرح و در معرض بهره برداری عموم قرار دهد که این کار تاکنون در قالب سلسله نشست های حیات طیبه انجام شده است.

معاون پژوهشی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد:‌ امروز از تقریظ ایشان در کتاب دختران آفتاب که موضوعی اجتماعی دارد و قالب داستان با شیوه ای هنرمندانه و جذاب مطالب را بیان کرده است؛‌ رونمایی می شود و امیدواریم که فعالان این عرصه با بهره گیری از برکات این حرکت، کار خود را جدی و موثرتر دنبال کنند و بتوانیم نقش موثری در تداوم این راه داشته باشیم.

در بخش دیگری از این همایش خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه نفس و فطرت انسان زیباطلب است، عنوان داشت: هنر از این دریچه وارد می شود و اگر هنر مسئولیت پذیر باشد انسان را اوج می دهد و اگر نباشد او را به عرصه مادیات وارد می کند.

وی درباره «کتاب دختران» آ‌فتاب گفت:‌ این کتاب بسیار زیبا به مسائل مرتبط با حوزه زن و خانواده پرداخته است و موضوعات زندگی فاطمی را در نماد یک دانشجو مطرح کرده و مسائلی نظیر عفاف و حجاب،‌نقش زن و در خانواده و جامعه و حتی حضور زن در اجتماع را تبیین کرده است.

خزعلی تصریح کرد:‌ قوانین مناسبی در حوزه مسائل زن و خانواده وجود دارد ولی باید بتوانیم مثل این کتاب برای آن ها گفتمان سازی کنیم. صدا و سیما می تواند مسابقه ای برای مطالعه و ترویج مطالب این کتاب برگزار کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:‌رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بر راه اندازی مرکز عالی زنان و خانواده برای انسجام و مدیریت مسائل مرتبط با این قشر از جامعه تاکید کرده اند و ضروری است که دستگاهی فراقوه ای برای نظارت بر سیاست گذاری در حوزه زن و خانواده تشکیل شود.

رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب دختران آفتاب

در تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:


پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها-ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)- این کتاب را بخوانم.

در میان کتاب‌های داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده‌ای ایرانی است. طرح کلی داستان و درون مایه‌های داستانی آن خوب و شیرین است.

حرف‌ها هم قوی و منطقی است. اتفاقاً پیش از این، کتابِ:... را خوانده‌ام. آن قوی‌تر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدةً بهره‌برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات استادِ فاطمه است در فصل آخر کتاب.

(روزهای نیمه خرداد 87)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی