بازدید 27190
۵
گفت و گوی «تابناک» با یک نماینده مجلس درباره فوت داود سرخوش؛

مرگ شاه کلید، تأثیر زیادی در پیگیری پرونده بیمه دارد

داوود سرخوش پس از این داستان ها در زندان است و به گفته وکیل خود، سرخوش یک عمل جراحی دیسک کمر در روزهای گذشته در بیمارستان دی انجام داده بود و روز گذشته نیز بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد. وی گفته بود، موکلش سه سال حبس خود را گذرانده بود و فقط بابت رد مال در زندان بوده است.
کد خبر: ۵۳۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶ 29 September 2015
طرح دوفوریتی برای حمایت از تولید داخلی یک دیوانگی است/ اگر مردم دلشان نخواهد، نمی توان آنها را وادار به خرید خودرو کردامروز درگذشت داود سرخوش در زندان اوین در برخی از رسانه های کشور منتشر شد. وکیل سرخوش این خبر را تأیید و سکته قلبی را عامل درگذشت موکل خود اعلام کرد. داود سرخوش، از متهمان پرونده بیمه ایران بود که در دادگاه‌های اولیه، اعترافات او درباره محمدرضا رحیمی در رسانه‌ها بازتاب وسیعی یافته بود.

به گزارش «تابناک»، اعترافاتی که در جلسه بعدی دادگاه از سوی جابر ابدالی که به عنوان شریک سرخوش معرفی می‌شد، تکذیب شدند. اما به هر حال پس از اعلام حکم محمدرضا رحیمی محسنی‌اژه‌ای، معاون‌اول قوه‌قضائیه در هفتادوپنجمین نشست خبری سخنگو، درباره رابطه سرخوش و رحیمی توضیح داد.

اژه ای با بیان اینکه محمدرضا رحیمی یک‌میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان از آقای «داود سرخوش شهری»، پول دریافت کرده است، گفته بود: «بر خلاف ادعای رحیمی که پول را به ١٧٠ نماینده مجلس داده است، این دریافتی‌ها برای کارسازیِ کار سرخوش بود، چون سرخوش ٦٠ میلیارد تومان معوقه بانکی داشته است». او که در اخبار زمان برگزاری دادگاه بیمه ایران، به نام «جعبه سیاه پرونده بیمه ایران» معرفی می‌شد، ۲۹ مرداد ۹۲ در حکم صادره از سوی شعبه ۳۲ دیوان‌عالی کشور به اتهام ارتشا، محکوم به سه سال حبس تعزیری و ضبط وجوه پرداختی به مبلغ ۶۷۰ میلیون ریال شد و در سایر موارد اتهامی دادنامه به علت عدم صلاحیت نقض و جهت رسیدگی به دادگاه عمومی جزایی محول شده بود.

به هر حال داود سرخوش بعد از این داستان ها در زندان است و به گفته وکیل خود، سرخوش یک عمل جراحی دیسک کمر در روزهای گذشته در بیمارستان دی انجام داده بود و روز گذشته نیز بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد. وی گفته بود، موکلش سه سال حبس خود را گذرانده بود و فقط بابت رد مال در زندان بوده است.

مرگ شاه کلید ،تاثیر زیادی در پیگیری پرونده بیمه دارد

فوت سرخوش در شرایطی که هنوز موضوع پرونده بیمه ایران به پایان نرسیده، این شائبه را ایجاد کرده که ممکن است ادامه رسیدگی به این پرونده در آینده دچار مشکل شود و این احتمال وجود دارد که هنوز حرف های زیادی در سینه این فرد به خاک سپرده خواهد شد.

مسئول کمیته تحقیق و تفحص از بیمه ایران در گفت و گو با تابناک در واکنش به خبر فوت سرخوش اظهار داشت: در بحث تحقیق و تفحص از صنعت بیمه با توجه به اینکه بخش مهمی از مباحث درباره بیمه ایران بود و پرونده فاطمی و تخلفات خاصی که در آنجا صورت گرفته بود. به نظر می رسد، فوت سرخوش تأثیر بسیاری در روند پرونده خواهد داشت.

این نماینده مجلس گفت: فوت آقای داود سرخوش که گفته می شد شاه کلید این پرونده بود، شاید باعث حذف بخش زیادی از اطلاعات شود؛ البته این در صورتی است که بازجویی نشده باشد، اگر بازجویی ها از وی تا به این روز کامل و اطلاعات لازم اخذ شده باشد، شاید خیلی نتواند روی پرونده اثر داشته باشد.

محمدرضا پور ابراهیمی: اگر اطلاعاتی بوده که تا به امروز از وی گرفته نشده باشد، قطعا این پرونده در آینده با چالش های زیادی روبه رو خواهد شد، ولی اگر منتظر دادگاه بوده باشند، ممکن است خلل زیادی در موضوع وارد نکند.

وی گفت: این فرد جعبه سیاه پرونده بیمه ایران بود، و بعد از فوت وی دیگر نمی توان کاری کرد، اما باید دقت لازم را به کار برد تا در روند پیگیری این پرونده خللی ایجاد نشود، البته این پرونده متهمان بسیاری دارد که مستقیم و غیر مستقیم با این پرونده در ارتباط هستند؛ اما چون هنوز پرونده کامل نشده است، شاید نشود چیز زیادی درباره آن گفت.

وی در خصوص ارتباط رحیمی با این پرونده نیز گفت: ما امکان دسترسی به محتویات این پرونده را نداریم، و یکی از محدودیت های ما در رسیدگی به پرونده صنعت بیمه نیز پرونده ای است که در دست دستگاه قضاست، از آنجایی که دستگاه قضا مستقل عمل می کند، نمی تواند به مدارک دسترسی داشت، اما مدارکی که از سازمان بازرسی کشور و وزارت اطلاعات در اختیار کمیته تحقیق و تفحص قرار گرفته، چیزهایی را که نشان از ارتباط بین افراد دارد، نشان می دهد، ولی باید منتظر پایان بررسی ها بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۵
1
1
1
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی