بازدید 2134
۳

نقش‌جامعه اصناف درمبارزه با قاچاق تعیین‌کننده است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش مهم جامعه اصناف کشور در توسعه اقتصادی گفت:جامعه اصناف نقش مهمی در رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی دارند.
کد خبر: ۵۳۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 27 September 2015
حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امروز (یکشنبه 5 مهرماه) در"همایش ملی اصناف طلایه داران ایثار و پیشگامان اقتصاد مقاومتی" با گرامیداشت یاد 10 هزار شهید جامعه اصناف کشور گفت: نقش اصناف در اقتصاد ملی بسیار تعیین کننده است.

نقش کلیدی اصناف درخلق بازار و فراهم کردن زمینه عرضه کالا و خدمات

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اصناف کشور را به دو گروه عرضه کننده کالا به خریداران و گروه عرضه کنندگان خدمت تقسیم کنیم،نقش این جامعه بزرگ در رشد اقتصاد ملی روشن می شود.

ابوترابی فرد افزود: امروز درعرصه اقتصاد بازارحرف اول را می زند،بنابراین باید با بازاریابی مناسب راه را برای رشد اقتصاد ملی فراهم کرد و همواره باید نقش اصناف را درخلق بازار و فراهم کردن زمینه عرضه کالا و خدمات به یاد داشت.

وی گفت:نقش اصناف در حوزه عرضه کالا و خدمات کلیدی و تعیین کننده است،بنابراین باید از جایگاه ممتاز آنها درتوسعه اقتصاد ملی استفاده کرد.

ابوترابی فرد تصریح کرد:اصناف در مبارزه با طاغوت و فروپاشی نظام شاهنشاهی نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند و حلقه اتصالی بین مصرف کنندگان کالا و خدمات با تولیدکنندگان هستند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: باید ازظرفیت جامعه اصناف در رشد و پویایی اقتصاد و افزایش درآمد سرانه استفاده کرد.

 

جامعه اصناف راه را برای اقتصاد مبتنی بر تولید کالا و خدمات باکیفیت فراهم کند

ابوترابی فرد افزود: در دوران دفاع مقدس اصناف کشورعملکرد درستی داشتند و یکی از دلایلی که کشور با چالش روبرو نشد حضور اصناف متدین و انقلابی در جمهوری اسلامی ایران بود به همین دلیل نقش  جامعه اصناف در اقتصاد مقاومتی نیز تعیین کننده است.

وی ادامه داد: جامعه اصناف می تواند راه را برای اقتصاد مبتنی بر تولید کالا و خدمات با کیفیت فراهم کرده و مانع واردات بی رویه کالای خارجی شود.

 

نقش جامعه اصناف درمبارزه با قاچاق تعیین کننده است

ابوترابی فرد با بیان اینکه نقش جامعه اصناف درمبارزه با قاچاق تعیین کننده خواهد بود،افزود: امیدوارم با شناخت جامعه اصناف و جایگاه فاخر آنان و با اعمال مدیریت شایسته شاهد پویایی بیشتر اقتصاد کشور و همچنین کاهش تهدیدات اقتصادی باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم افزایش بهره وری و کارایی در کشور افزود: رئیس اتاق اصناف کشور با همکاری روسای اتحادیه های صنفی می تواند زمینه تقویت بازارهای کشور را فراهم کند.

ابوترابی فرد ادامه داد: امروزمهمترین مسئله کشور رشد اقتصاد ملی و بزرگ شدن اقتصاد ایران اسلامی است که در این راستا باید تولید ناخالص ملی و سرانه درآمد افزایش یابد.

 

جمهوری اسلامی باید تبدیل به کارخانه تولید کالا و خدمات دانش بنیان شود

ابوترابی فرد افزود: جمهوری اسلامی باید تبدیل به کارخانه تولید کالا و خدمات دانش بنیان شود و دراین راه از دستورات مقام معظم رهبری درخصوص دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید پیروی شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت قوای سه گانه از اقتصاد کشور افزود: باید راه برای حضور اقتصادی بزرگ که پاسخگوی نیازهای کشور باشد، فراهم شود و دراین حوزه امیدوارم خانه ملت بتواند کمک های لازم را داشته باشد تا آینده مطلوبی برای اقتصاد کشور فراهم شود.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بزرگ و تعیین کننده سیاسی در منطقه و جهان تبدیل شده و دنیا به این واقعیت اذعان دارد، ایران یک قدرت بازدارنده و مقتدر در جهان است که در مقابل زیاده خواهان همواره ایستاده به دلیل آنکه قدرت سیاسی ایران اسلامی مبتنی بر اراده مردم مسلمان است.

ابوترابی فرد ادامه داد: نیروی انسانی تحصیل کرده از سرمایه های انقلاب است که برای تبدیل شدن به یک اقتصاد مقاوم باید از آن بهره مند شویم و همچنین باید با فراهم کردن شرایط برای ایجاد اقتصادی بزرگ در بازارهای جهانی نیز حضور داشته باشیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی یادآورشد: امیدوارم جامعه اصناف مشاوری امین برای تولیدکنندگان کالا و خدمات باشد.

گفتنی است؛دراین مراسم "فاضلی" رئیس اتاق اصناف کشور گزارشی از فعالیت های جامعه اصناف ارائه داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی