بازدید 2054

مصر احتمالا از بالگردهاي روسي براي تجهيز ناو ميسترال استفاده مي‌کند

منابع نظامی اخیرا اعلام کردند مصر قراردادی با روسیه برای خرید بالگردهای تهاجمی کا-52 امضا کرده است ولی به تعداد این بالگردها اشاره نکردند.
کد خبر: ۵۲۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۴ 30 August 2015
رسلان پوخوف Ruslan Pukhov مدیر مرکز تحلیل های راهبردی و فناوری روسیه گفت روسیه ممکن است بالگردهای «کا-52» را به مصر بفروشد تا از آن برای تجهیز ناو هلیکوپتربر میسترال ساخت فرانسه که قاهره به دنبال خرید آن از پاریس است استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این کارشناس روس در گفتگو با یک پایگاه روسی گفت هرچند ما از جزئیات مذاکرات اطلاع نداریم ولی پیش بینی می کنیم از این بالگردها برای مجهز کردن ناو میسترال ساخت فرانسه استفاده شود که احتمال دارد مصر خریداری کند.

پوخوف افزود با توجه به بهبود روابط مصر و روسیه، به طور کلی روسیه با فروش ناو هلیکوپتربر میسترال به مصر مخالف نیست و حتی مسکو منافعی در این معامله دارد.

وی گفت، مصر در وضع مالی بسیار دشواری قرار دارد و تجهیزات نظامی که خواهد خرید از محل کمک هایی است که کشورهای ثروتمند خلیج (فارس) در اختیارش قرار می دهند.

شایان ذکر است منابع نظامی اخیرا اعلام کردند مصر قراردادی با روسیه برای خرید بالگردهای تهاجمی کا-52 امضا کرده است ولی به تعداد این بالگردها اشاره نکردند.

یک منبع وابسته به دولت فرانسه نیز اعلام کرد مصر در حال مذاکره با پاریس برای دریافت ناو هلیکوپتربر میسترال است.

روسیه پیش از لغو قرارداد خرید دو فروند ناو میسترال از فرانسه قصد داشت از بالگردهای کا-52 برای تجهیز این ناوها استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی