بازدید 11525
خوانده می‌شوید؛

حضور بازیگران در تبلیغات به نفع سینماست؟

بهرام رادان می‌گوید: ««بگذارید مردم در این خصوص تصمیم بگیرند و خودشان اعلام کنند که اگر فلان هنرمند یا ورزشکار فلان کالا را تبلیغ کرد، ما دیگر دوستش نداریم» اما شهاب حسینی دیدگاهی متفاوت با بهرام رادان دارد و با اشاره به اینکه پیشنهاد چهار میلیارد تومانی تبلیغات را رد کرده،...
کد خبر: ۵۲۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 10 August 2015
با رفع ممنوعیت‌های قانونی در خصوص حضور ستاره‌ها در تبلیغات کالاهای تجاری، آهسته آهسته حضور چهره‌ها در برندها رو به فزونی می‌گذارد و در عین حال، بحث‌ها درباره لزوم حضور یا ضرورت عدم حضور چهره‌ها در کادر تبلیغاتی برندها رو به فزونی گذاشته است؛ اما آیا این اتفاق به نفع سینمای ایران است؟

به گزارش «تابناک»، بهرام رادان، بازیگر سینما که همواره موافق تبلیغات بوده و خود نیز در این زمینه فعال است، در این باره گفته بود: «بگذارید مردم در این خصوص تصمیم بگیرند و خودشان اعلام کنند که اگر فلان هنرمند یا ورزشکار فلان کالا را تبلیغ کرد، ما دیگر دوستش نداریم و به فرض مثال درصد محبوبیتش کم می‌شود. اجازه ندهیم شما ارشاد گونه در این بین باشید و قبل از اینکه اتفاقی در این زمینه بیفتد به دنبال راه حل باشید. در حال حاضر هیچ اتفاقی برای ما نیفتاده است...».

حضور بازیگران در تبلیغات به نفع سینما است؟

این بازیگر خوش چهره در بخشی دیگر از سخنانش گفته بود: «10 سال پیش مدیا دست دولت بود و امروز دیگر مدیا دست دولت نیست؛ یعنی شما می‌توانید قانونی را تصویب کنید که هیچ کس نمی‌تواند در کشور تبلیغ کند؛ اما آیا می‌توانید مرا مجبور کنید به ترکیه نروم و کالای ترک تبلیغ نکنم و یا به افغانستان نروم و یا کالایی را برای افغان‌ها که اقتصادشان روز به روز در حال بالا رفتن است تبلیغ نکنم؟ فقط می‌خواهم راهکاری پیدا کنید که 36 سال بعد دوباره یکسری افراد دور هم ننشینند و بگویند حالا چه کار کنیم با حرف‌هایی که 36 سال پیش زده شد».

حضور بازیگران در تبلیغات به نفع سینما است؟

اما حالا شهاب حسینی بازیگر دیگر سینما در این باره دیدگاه دیگری دارد که به تازگی مطرح کرده است. حسینی که دیدگاهی متفاوت با رادان دارد و با اشاره به اینکه پیشنهاد چهار میلیارد تومانی تبلیغات را رد کرده، در این ارتباط تأکید نمود: «تبلیغات برندهای تجاری با چهره های اصلی هنر سینما همیشه وجود داشته، اما من به شخصه اعتقادی به استفاده ابزاری از عکس بازیگر به عنوان تبلیغات کالا یا برند خاص نداشتم. به نظرم باید از افراد خوش چهره برای تبلیغات کالا استفاده کنند، بازیگر یکی از ویژگی هایش چهره و ظاهرش است ویژگی های بسیاری دارد که در کار بروز و ظهور می کند که متأسفانه در تبلیغات تنها از چهره افراد استفاده می شود».

دیدگاه شما در این باره چیست؟ به نظر شما این رویه تازه به نفع چهره‌ها و به خصوص هنرمندان است؟

 آیا به اقتصاد سینما کمک بیشتری می‌کند یا سوءتعبیرهای عمومی را در این حوزه افزایش می‌دهد؟

آیا این تبلیغات، در انتخاب درست کالا برای مخاطب تأثیر مثبت یا منفی نمی‌گذارد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۲۱
اکثر برند های ایرانی قابل اعتماد نیستن پس حضور چهره ها به نفعشون نخواهد بود
تبلیغ یک کالا زمانی ارزشمند است که نهادهای ناظر برتولید و پخش این کالا به وظایف محوله خود به درستی عمل کرده باشند مثلا بحث استفاده از روغن پالم در لبنیات کشور رادر نظر بگیرید کاملا مشخص است که نهادهای نظارتی در این مسئله کوتاهی کرده اند حال فرض کنید این محصولات با تبلیغات بسیار توسط همین جناب رادان هم تبلیغ شود و مردم هم بسمت مصرف چنین کالایی بروند ایا این بازیگر حاضر است تبعات منفی بازتاب این تقلب را هم بعهده بگیرد بنظر من پیش از تفکر درباره اینکه چه کسی چه چیزی را تبلیغ کند نیاز داریم همه همت کنیم و از مسئولین بخواهیم نسبت به نظارت صحیح کالاهای تولیدی ووارداتی اقدام کنندسالها است خیلی از کالاهای ایرانی تبلیغ نمیکند و بخاطر کیفیت خوب محصولاتشان مردم هم به انها اعتماد دارند بهتر است اول بفکر تولید محصولاتی با استاندارهای بالا باشیم خود این عمل تبلیغ همان کالا است
به نظر من این کار خوبه به شرطی که بازیگران و افراد مشهور صرفا برای پول تبلیغ نکنن و قبل از همکاری با اون برند تحقیق کنن چون در قبال این همکاری در مقابل مردم مسئولن . مثلا یک کالای بنجل با تبلیغ فلان بازیگر باشه درصد قابل توجهی از مردم صرفا به دلیل تبلیغ به وسیله اون بازیگر میرن کالا رو میخرن که این از انصاف دوره
من همچنان دید خوبی نسبت به هنرپیشه ای که در تبلیغات ببنمش ندارم.

اقدام شهاب حسینی در رد پیشنهاد 4 میلیارد تومانی تبلیغی رو تحسین می کنم.
شهاب حسینی جزو معدود بازیگران نسل جدیده که توکارش عالیه و مطمئن شخصیتی متفاوتر و بهتر از رادان داره.
بنظرم هرکی باید جای خودش باشه.
انسان نباید به خاطر پول تن به هر ذلتی بدهد تبلیغ پوشک بچه و مسواک و رژ لب توسط یک بازیگر سینما ذلت است نه کسب درامد
مهم نیست به نفع سینما یا بازیگر باشه یا نه. مهم اینه که آزادی های افراد رو محدود نکنیم. هر کی دلش خواست تبلیغ کنه. حالا بر فرض، نتیجه بدش هم پای خودش!
کار بسیار منطقی و خوبی است
یک روز باید این تابو شکسته شه
ولی باید حساب شده باشه نه مثل الان که تو فیلها شخصیت اصلی پورد رختشویی تبلیغ میکنه
به نظر من حسد نورزیم و اجازه دهیم خوب رویان به مال ومنالی برسند و انها هم بخشی ازین مال را انفاق کنند
این کار خیلی جالبه و دنیای تبلیغات رو دگرگون میکنه تما مشکل اینه که در ایران از این کار برای فروش اجناس بی کیفیت استفاده میشه
آگه بازیگر راضیه، پس حله
تبلیغات و بازار آزاد قوانین خودش رو داره. مطمئن باشید اولش شاید هنرمندان برای هر وسیله ای تبلیغ کنن ولی به مرور زمان یاد می گیرن که چهرشون رو کنار هر محصول بی کیفیتی نشون ندن. در غرب هم همینطوره هنرپیشه ها خواننده ها و ورزشکار ها تبلیغ می کنند ولی ایجنتشون سعی میکنه سراغ محصول معیوب یا مورد دار نرن تا محبوبیتشون کاهش پیدا نکنه
دولت كلا بايد اين رويكرد قيم مابانه ش نسبت به فرهنگ رو بذاره كنار
من به شخصه هر وقت یه کالایی رو می بینم که برای تبلیغش از آدم خوش چهره یا شخصیت معروف استفاده شده با دید محطاتانه تر به اون کالا نزدیک می شم چون فکر می کنم می خوان سرم رو کلاه بزارن. احساس می کنم تو تبلیغات خارجی هم نسبت به گذشته بیشتر از چهره های معمولی استفاده می شه تا به مخاطب یاداوری کنه ما برای آدمهایی مثل تو داریم کار می کنیم.
من کاملا مخالفم مخصوصا برای تبلیغ مواد خوراکی بطور نمونه از وقتی آقای خندوانه با صدای خود در باره چیپس مزمز تبلیغ میکند احساس خوبی نسبت به ایشان ندارم اگر چه زندگی خصوصی افراد به خودشان بستگی دارد نه دیگران
یادم هست زمانی آقای مشایخی تبلیغ یک کالایی رو کردند و بشدت مورد نکوهش قرار گرفتند البته من بنظرم هر کسی که می تونه از این راه در آمدی داشته باشه هیچ اشکالی نداره و البته همونطور که رادان گفته بگذارین مردم قضاوت کنند خیلی از بازیگران و چهره های شناخته شده این کار رو انجام میدن و با تمام احترامی که برای آقای شهاب حسینی عزیز قائلم در این مورد با آقای رادان موافق هستم
در ایران پیشتر اینطور بوده که اساساً تبلیغات امری منفی است. این روند البته کمی بهتر شده، ولی هنوز رسوباتی از آن وجود دارد.

نظر شهاب حسینی ناشی از این رسوبات است.
چنین محدودیتی هیچوقت عملاً اعمال نشد. بازیگران سینما و ورزشکاران بدون محدودیت خاصی طی سال های اخیر در خیلی از تبلیغات تجاری ظاهر شدند و کسی براشون مشکلی درست نکرد. از تبلیغ روغن موتور بگیر تا مصنوعات چرمی و غیره. پس بیخود شلوغش نکنید!
که چی؟
که بعد از یه مدت به بازیگران ممنوع التصویر اضافه بشن
به نظر میرسد حیف است هنرمندانی بخواهند باعث انباشت ثروت کسانی شوند که میخواهند این هنرمندان نردبان ترقی آنان شود بشرطی که هنرمند از لحاظ مادی مشگل ندشته باشد در غیر این صورت چاره ای ندارد .
اتفاقا خیلی هم خوبه. چوت مثلا فلان بازیگر مشهور تا مطمئن نشه این محصول خوبه برای آبروی خودش هم شده توی تبلیغش شرکت نمیکنه. برای همین با تبلیغ اون بازیگر میشه فهمید که محصول با کیفیته.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی