بازدید 1388

ضرورت بررسی همه‌جانبه ابعاد بحران آب در کشور

کد خبر: ۵۲۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 02 August 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر ضرورت بررسی ابعاد بحران آب در کشور، تصریح کرد: لازم است نخبگان و صاحب نظران پژوهش هایی را در خصوص ابعاد بحران آب در کشور انجام داده و نتیجه پژوهش ها را بررسی و علل کم آبی را منتشر کنند.

مجتبی رحماندوست در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بر فرهنگ سازی بیشتر در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب تاکید کرد و گفت: با توجه به بحران شدید منابع آب در کشور، اصلاح رفتار و تغییر نگرش شهروندان در خصوص بهینه سازی الگوی مصرف ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید فرهنگ سازی مناسبی از طرف رسانه ها و صداوسیما در کشور صورت گیرد.  

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرام بودن اسراف در اسلام، عنوان کرد: برای کاهش مصرف آب در کشور می توان از ابزار حرام بودن اسراف در اسلام استفاده کنیم لذا لازم است از سوی رسانه ها به خصوص صداوسیما فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص صورت گیرد و جنبه دینی و مذهبی اسراف برای مردم ذکر تا صرفه‌جویی به فرهنگ تبدیل شود نباید فراموش کرد که آب مایه حیات است و نباید آن را با مصرف بی رویه هدر دهیم.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح شیوه های آبیاری در کشاورزی اظهار داشت: متاسفانه بخش زیادی از منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می شود و در حالیکه با ارائه راهکارهای درست می توان از مصرف بی رویه آب در کشاورزی جلوگیری کنیم همچنان شاهد اجرای روش های سنتی و غرق‌آبی در این صنعت هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت جایگزینی شیوه های نوین با روش های سنتی آبیاری در کشاورزی تاکید کرد و گفت: مهمترین مشکل کشاورزان آبیاری کردن با شیوه های نادرست است بنابراین با تبدیل روش آبیاری سنتی و غرق‌آبی به روش نوین و پیشرفته سبب کاهش مصرف آب در کشاورزی می شویم.

رحماندوست با بیان اینکه بحران آب در کشور نباید به کشاورزی صدمه بزند، تصریح کرد: نباید رهایی از بحران آب در کشور به محدود شدن تولید و صادرات محصولات کشاورزی بیانجامد و با این مشکل  به صورت افراطی برخورد کنیم در حالیکه می توان  روش های آبیاری را در کشاورزی تغییردهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با اشاره به اظهار نظر مشاور معاون اول رئیس جمهور در خصوص به نصف رساندن سهم آب کشاورزان، گفت: اگر مسئولان به این نتیجه رسیدند که  این روش ها در جلوگیری از کاهش منابع آبی موثر است روش خوبی است ولی به شرطی که زیرساخت های آن فراهم و تامین شود و به شکلی نباشد که کشاورزان متضرر و صادرات محصولات کشاورزی کاهش یابد.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،  با تاکید بر مدیریت منابع آب در کشور، اظهار داشت: برای جلوگیری از بحران آب در کشور لازم است منابع آب به درستی مدیریت شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد:  مرکز پژوهش های مجلس به عنوان یک مرکز پژوهشی می تواند به بررسی ابعاد بحران آب در کشور بپردازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی