بازدید 2734

توافق هسته ای با در نظر گرفتن منافع ملی انجام شد

کد خبر: ۵۱۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 15 July 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شاکله اصلی فعالیت هسته ای ما در جای خود باقی است و منافع ملی،خطوط قرمزو مواردی که حساسیت زا بود در توافق لحاظ شده است.

احمد شوهانی در گفتگو با خانه ملت، گفت: رویکرد غربی ها در خصوص دیگر کشورها رویکرد حذفی بالاخص در قبال بسیاری از کشورهاست بنابران اگر در این مرحله نیز امکانش را داشتند مذاکرات را به ضرر ما به اتمام می رساندند. اما در این میان آنچه موجب دستیابی به توافق شد استقامت و مقاومت مردم و تیم مذاکره کننده بود.

شوهانی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده کشورمان به خوبی در مقابل طرف مقابل ایستادگی کرده و در راستای منافع ملی کوتاه نیامد تصریح کرد: مردم نیز طی سال ها در برابر تحریم ها ایستادند و علیرغم فشارها از تیم مذاکره کننده حمایت کردند .

به گفته وی، مردم رمز موفقیت ما در 36 سال گذشته بودند و اگر حمایت و استقامت مردم نبود تیم مذاکره کننده نمی توانست موفق شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید نگاه سیاه و سفید به مذاکرات داشته باشیم ،به دلیل اینکه نظام بین الملل ناعادلانه است و ما در این نظام ناعادلانه مذاکره کردیم بنابراین شاکله اصلی فعالیت هسته ای ما در جای خود باقی است و منافع ملی،خطوط قرمزو مواردی که حساسیت زا بود در توافق لحاظ شده است و چارچوب های اصلی  در نظر گرفته شده است.

شوهانی با اشاره به اینکه توافق هسته ای مرهون هدایت های رهبر انقلاب است گفت:  طی مذاکرات زمانیکه رهبر انقلاب مسئله ای را با صراحت و شفاف مطرح می کردند طرف مقابل متوجه می شد که نمی تواند فشار بیشتری بر ایران وارد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی