بازدید 14001
۸

پس از پالم نوبت به پومیس رسید

مدیر کل فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از غیرمجاز بودن مصرف روغن " پومیس " خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 27 June 2015
 مدیر کل فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از غیرمجاز بودن مصرف روغن " پومیس " خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو ، هدایت حسینی در خصوص روغن غیر مجاز " پومیس " عنوان کرد: یکی از بدترین نوع روغن‌ها در فرایند تهیه روغن زیتون، روغن استخراج شده از تفاله زیتون است و طرز تهیه آن نیز بدین صورت است که باقی مانده حاصل از تفاله زیتون که هنوز دارای مقداری روغن است، را با هگزان فراوان و حرارت زیاد استخراج می‌کنند و تحت عنوان روغن حاصل از تفاله زیتون یا پومیس (pomace) بفروش می‌رسانند.

وی همچنین با اشاره به اسامی سانسا (Sansa ) به زبان ایتالیایی و یا اروخ (Oruj ) به زبان اسپانیایی به عنوان دیگر نام‌های این روغن‌ها اظهار داشت: خرید و فروش این محصول تحت هر نامی ممنوع است و بازرسان سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌ها موظف به جمع آوری این فراورده غیر مجاز از سطح عرضه هستند.

حسینی با بیان اینکه از نظر ضوابط سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد این روغن  غیر قابل مصرف خوراکی است و به طور عمومی از مبادی غیر مجاز وارد کشور می‌شود، افزود: مصرف کنندگان باید نسبت به مضرات استفاده از این فراورده آگاه باشند و در هر بسته بندی که به یکی از نام‌های مذکور برخوردند از خرید آن اجتناب کنند و موضوع را به نزدیکترین معاونت غذا و دارو دانشگاه‌های سراسر کشور یا سامانه 1490 اطلاع دهند.

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در انتها توصیه کرد: مردم در هنگام خرید روغن به اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی اعم از تاریخ تولید، انقضا، نام و مشخصات شرکت واردکننده، شماره پروانه بهداشتی و نام کشور تولید کننده دقت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
وزارت بهداشت لطفا اسامی مواد غذائی مجاز و سالم را اعلام کنید چون تعداد اینها کمتر از غیر مجاز است بهتر است اینکار را انجام دهید
سلام،روغن پاميس(pomace)،به دومين سري روغن گيري مواد گفته ميشود، ارزش غذائي زيادي ندارد و فقط مختص زيتون نيست،همانطور كه روغن هم فقط مخصوص زيتون نيست و از مواد مختلف روغن ميگيرند.
چطور بشناسیم اگر نام درستش را برای مخفی کاری عوض کنند
هرموش ویا خرگوش آزمایشگاهی جای ما بود سی روز دوام نمی آورد،چه برسه به سی سال.
با تشکر از وزارت بهداشت عزیز که داره طی این یکی دو سال اقدامات خوبی رو در این زمینه انجام میده..
باز خدا پدر این وزارت بهداشت رو بیامرزه که داره ریشه اینا رو میکنه.درسته که در اعلام اسامی آنها محدودیت داره اما کارش قابل ستایشه که در دولت های قبلی همچین کاری نمیشد و به سلامت مردم اهمیت داده نمیشد
ببخشید اگر قراره مردم همه اش نگران مواد غذایی و چی بخورن و چی نخورن باشند پس وظیفه اینهمه دستگاه عریض و طویل استاندارد و بهداشت و درمان ، بازرگانی و کشاورزی و .... چیه فقط بفروش برسانند!!!!!!!!!!!!!!!
در عسلويه در هر مغازه مواد غذايي بگردي انواع و اقسام روغن زيتون pomic به وفور پيدا مي شود و هيچ كس هم جلو دار اينها نيست
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج