بازدید 63783
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

ناگفته های دختر هاشمی از پیروزی روحانی/ احمدی نژاد رأی نمی دهد/ اقدام عجیب در کنکور یاسوج/ هشدار جنتی به قدرت‌طلبان/ نظر عارف درباره چاره اصلاح طلبان/ تبریک به خاطر سفر نماینده مجلس به کره‌جنوبی!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«نگرانی مراجع تقلید از زمینه‌سازی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها»، «جزئیات دیدار اعضای جبهه «یکتا» با حضرات آیات»، «یک فتوای جنجالی در تکمیل جهاد نکاح!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 14 June 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

وقت پاسخ‌گویی به رسانه ندارم

سکوت رسانه‌ای معاونان وزیر ارتباطات همواره مورد انتقاد رسانه‌ها و خبرنگاران است که در نتیجه همواره وزیر ارتباطات در همه مراسم‌ و رویدادهای خبری در تمام حوزه‌ها به جای معاونان خود، پاسخگوی رسانه‌ها و افکار عمومی است، اما این بار لغو حضور وزیر ارتباطات در یک رویداد خبری با موضوع 5G به دلیل سفر یکباره به استان اراک و سیستان و بلوچستان، جنجال برانگیز شد. در این مراسم علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات دلیل عدم حضور وزیر را اعلام و سپس سخنرانی کرد؛ پس از اتمام برنامه خبرنگاران برای پرسش و پاسخ درباره موضوعات روز از جمله تعرفه تلفن ثابت و توسعه 3G و 4G توسط اپراتورهای موبایل، به سراغ این معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رفتند. این معاون وزیر پس از پاسخ‌گویی صبورانه به دوربین رسانه تصویری، در حالی که خبرنگاران دور او جمع شده‌ بودند، ناگهان به سرعت جمع خبرنگاران را ترک کرد و در پاسخ به اعتراض خبرنگاران که هنوز سؤالی پرسیده نشده، با حفظ فاصله و همچنان که دور می‌شد، می‌گفت: «من وقت ندارم.». پیش از این نیز چنین برخوردهای نامتعارفی از سوی این معاون وزیر در برخورد با خبرنگاران سر زده‌ است که در برهه‌ای از زمان به دلیل شدت انتقادها تغییراتی در برخورد این معاون وزیر دیده می‌شد.

نگرانی مراجع تقلید از زمینه‌سازی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در تذکری شفاهی که در صحن علنی خطاب به رئیس‌جمهور مطرح کرد، گفت: مراجع تقلید قم به برخی حرکات دولتمردان برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نگرانند. وی افزود: شما که فرزند حوزه علمیه هستید جلوی این حرکات را که از سوی برخی دولتمردان صورت می‌گیرد، بگیرید، زیرا مشکل اساسی مردم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست، مشکل مردم معیشت و اشتغال جوانان است.

ماجرای لغو استیضاح وزیر راه

حسن کامران دستجردی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (24 خرداد 94) گفت: اجازه دهید استیضاح به موقع مطرح و بحث‌ها انجام شود، استیضاح طلب توضیح است مچ گیری نیست اما این قبیل کارها مجلس را تضعیف می‌کند.عضو امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما ساعت 14 در کمیسیون عمران حاضر می‌شویم اما وزیر راه یک سفر با رئیس‌جمهور جور کرده و با رئیس‌جمهور می‌خواهد به خراسان برود، کدام یک واجب‌تر است سفر یا حضور در کمیسیون؟ تا فساد هست و کارچاق‌کن‌ها هستند و تا زمانی که معامله و بده بستان در کشور وجود دارد، بهره‌وری و اقتصاد مقاومتی مفهومی ندارد. ما با این اشرافی‌گری چه کار کنیم؟کامران با تأکید بر بعد نظارتی خطاب به رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در کمیسیون عمران مجلس استیضاح وزیر راه و شهرسازی چاپ شده چرا آن را حذف کرده‌اید؟ آقای میرشفیع چه کاره است با رئیس کمیسیون عمران تماس بگیرد و بگوید که اذن هیأت رئیسه را در این باره گرفته‌ام. من صبح از هیأت رئیسه سؤال کردم و اعضای هیأت رئیسه بی‌خبر بودند. این کار کاری فسادانگیز است و به نظرات مجلس آسیب می‌زند.

جزئیات دیدار اعضای جبهه «یکتا» با حضرات آیات

سیدمحمد حسینی از اعضای هیات مؤسس جبهه «یکتا» در گفت‌وگو با فارس، با تأیید خبر دیدار اعضای جبهه «یکتا» با آیات عظام موحدی کرمانی، یزدی و مصباح اظهار داشت: جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی در نهم خرداد با حضرات آیات نوری همدانی، حسینی بوشهری، یزدی و مصباح ملاقات داشت. عضو هیأت مؤسس جبهه «یکتا» این تشکل را یک مجموعه ولایی و فراگیر دانست که محدود به تهران و کلان‌شهرها نیست و بر همین اساس افزود: در سراسر کشور نیروهای انقلابی و ارزشی حضور دارند که در دولت نهم و دهم مشغول خدمت به مردم بوده اند و شاکله این جبهه را این افراد تشکیل می‌دهند. حسینی با اشاره به برگزاری اولین همایش جبهه «یکتا» که فردا با سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: پس از اولین جلسه نظرات کسانی که می‌خواهند به این جبهه ملحق شوند خواهیم داشت و تقسیم کار صورت می‌گیرد.

احمدی نژاد رأی نمیدهد!

اینستاگرام منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی در تصویری که امروز منتشر کرده است، جلسه مجمع را نشان داده که گویا حضار در حال رأی گیری بر سر موضوعی خاص هستند. در این تصویر در حالی که حضار در کادر عکس دست های خود را به نشان رأی مثبت بالا برده اند، محمود احمدی نژاد با لبخند همیشگی خود حضار را نگاه می کند.

بسته شنبه

ارزیابی علی مطهری از عملکرد دو ساله دولت

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به «ارزیابی اجمالی دولت تدبیر و امید» در دو سال اخیر پرداخت. وی در بخشی از مقاله خود می نویسد در سیاست داخلی، دولت ضعیف عمل کرده و به شعارها و رفتارهای خود جامه عمل نپوشانده است. بدون شک آزادی بیان در این دولت کمتر از دولت سابق است. البته عامل اصلی این است که همواره دولت‌هایی که قصد اجرای کامل قانون اساسی را دارند از سوی برخی نهادها تحت فشار قرار می‌گیرند. فشارهایی که امروز بر دولت آقای روحانی در زمینه بر هم زدن سخنرانی‌ها و جلوگیری از اظهار عقیده‌ها وجود دارد بر دولت آقای احمدی‌نژاد وجود نداشت و تنها در اواخر آن دولت که ایشان گاهی به حقوق ملت می‌پرداخت، فشارهایی وارد می‌شد.

یک فتوای جنجالی در تکمیل جهاد نکاح!

یک مفتی سعودی، جهاد نکاح با محارم را نیز جایز دانسته است.خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی النخیل خبر داد که ناصر العمر، از مفتی‌های سلفی سعودی، به جنگجویان موجود در سوریه اعلام کرد: در صورتی که هیچ زنی برای جهاد نکاح یافت نشد آنها حتی می‌توانند با محارم خود جهاد نکاح انجام دهند! این مفتی وهابی در اظهارات خود که شبکه وصال از شبکه‌های وابسته به جنبش‌های افراطی آن را پخش کرد، افزود: برخی‌ها از فتواهایی که برای تشویق برادران مجاهد ما در سوریه صادر می‌شود انتقاد می‌کنند، اما کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع سوریه را نمی‌بینند! این، نخستین‌بار نیست که ناصر العمر فتواهای جنسی بحث برانگیز صادر می‌کند. وی در فتوای قبلی خود اجازه به اسارت بردن زنان شیعه و توزیع آنان بین جنگجویان مسلح موجود در سوریه را صادر کرده بود.

این بار طلحه و زبیر احمدی نژاد کیست؟

اینستاگرام محمود احمدی نژاد به مناسبت پیروزی وی در انتخابات سال 88 بخشی از سخنان وی را در گفت وگوی تلویزیونی 23 خرداد 88 با مردم پخش کرده که این سخنان همراه با تصویر زیر بوده است:امام فرمود میزان حال افراد است، معنایش این است که ممکن است عده ای در شرایطی بسیار خوب و در خدمت ملت باشند، افتخار بیافرینند، مدال بگیرند اما در شرایط دیگری در نقطه دیگری قرار بگیرند.آنها که سابقه ارزشمند دارند نیازمند مراقبت بیشتری هستند و باید هم از خودشان، از سابقه‌شان و هم از آرمانها و حقوق ملت و آرمانهای ملت مواظبت کنند. بنابراین کسانی که دارای چنین سابقه ارزشمندی هستند، مسئولیتشان سنگین‌تر است. بنده در سخنرانی به یک حادثه تاریخی و به ماجرای جناب طلحه و زبیر اشاره کردم، آنها در کنار رسول خدا بودند، مجاهدتها و خدمات کردند، نشان افتخار گرفتند، جایگاه آنها در آن زمان محفوظ بود اما اینها انسان را تا آخر عمر حفظ نمی‌کند.بعضی ها به من گفتند ذکر نامها شائبه توهین دارد، بنده قاطعانه رد می‌کنم، بنده قصدم توهین نیست، نقد یک حادثه تاریخی و عبرت‌آموزی است، برای همه ما عبرت است، همه باید از تاریخ عبرت بگیریم، هر کس با هر سابقه ای از مرز عدالت خارج بشود در نقطه مقابل عدالت قرار می گیرد. اصل عدالت است و وقتی خارج شد دیگر اعتباری ندارد. عده‌ای می‌گویند ما با امام بودیم. با امام بودن کافی نیست، عمل امروز مهم است. ملت همه با امام بودند، باید امروز را ببینیم.بعضی ها می‌گویند بحث شیعه و سنی است. بحث شیعه و سنی نداریم و حتی در اداره کشور مسلمان و غیرمسلمان نداریم. همه شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان از حکومت انتظار عدالت دارند. وظیفه محوری حکومت، اجرای عدالت است و به فضل الهی باید بر این پافشاری کنیم و بایستیم.

بسته شنبه


نظر عارف درباره چاره اصلاح طلبان در انتخابات

محمد رضا عارف در ایام مصادف با سالروز انتخابات ریاست جمهوری 1392، در دیدار جمعی از نخبگان و فارغ التحصیلان علوم سیاسی دانشگاه‌های مختلف کشور با تقدیر از نگاه تشکیلاتی و قانون محور شرکت کنندگان در جلسه و با آرزوی موفقیت برای آنها و تمام جوانان ایران اسلامی، به تلاش جریان اصلاحات برای کمک به موفقیت هرچه بیشتر نظام در چهارچوب اصول و ارزش‌هایی که انقلاب برای آنها هزینه داده، گفت: وی با اشاره به انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری ضامن پیشرفت و توسعه کشور و حل مشکلات و پیروزی اصلاحات خواهد بود و جریان اصلاحات چاره ای جز پیروزی در انتخابات مجلس ندارد و باید به دنبال عبور از موانع باشیم و با احترام کامل به قانون، در پی رفع مشکلات و معضلات خواهیم بود.

نگارش نامه انتقادی نویسندگان جنگ به جنتی

جواد جزینی در گفت وگو با مهر با اشاره به وضعیت فعلی و جاری اداره کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من به صراحت خطاب به آقای جنتی و صالحی می‌گویم که افرادی در اداره کتاب نمی‌گذارند دغدغه و روایت ما نویسندگان دفاع مقدس از برخی دغدغه‌های مردم منتشر شود. به همین خاطر در تدارک تنظیم و تألیف نامه سرگشاده‌ای در این زمینه هستیم و مشغول جمع آوری امضا برای آنیم. در این نامه خطاب به آقای جنتی عنوان کردیم چرا فضایی حاکم شده که در آن برخی محکوم به حذف شدن هستند و نباید به هر شکل خودشان و اثرشان دیده نشود.

اعلام مرجعیت برادر امام جمعه مشهد

آیت الله سید جواد علم الهدی برادر بزرگترامام جمعه مشهد مقدس است، البته روحیات فردی آیت الله سید جواد، متفاوت از برادر کوچک خود حجت الاسلام سید احمدعلم الهدی که دارای مشربی انتقادی است می باشد. آیت الله سید جواد علم الهدی، تولیت و استاد عالی حوزه علمیه امام القائم (عج) در تهران با انتشار رساله عملیه، مرجعیت خود را اعلام کرد.

ناگفته های دختر هاشمی از پیروزی روحانی

روزنامه دولتی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ صفحه سیاسی خود را به تحلیل این رخداد اختصاص داده است؛ فاطمه هاشمی در یادداشتی در این روزنامه به ناگفته‌های خود از انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

هاشمی در یادداشت خود حضور روحانی در انتخابات را این‌گونه بیان داشت «نخستین بار در جلسه ظهر شنبه که در جمع کوچکی بحث انتخابات درگرفت حاضران نظر دادند که آقایان روحانی و ناطق برای ریاست‌جمهوری مناسب‌اند. آقای ناطق نپذیرفت و آقای روحانی گفت به‌شرط حمایت این جمع که همه قول حمایت دادند. به ایشان گفته شد قبلاً با رهبری در میان بگذارند. ایشان با رهبری صحبت کردند و به پدرم خبر دادند که رهبری مخالفتی ندارند و تذکراتی هم داده‌اند. پدرم هم قول کمک دادند و نکاتی را مطرح کردند.»

فاطمه هاشمی حضور پدرش در انتخابات را زلزله و موجی که اوج می‌گرفت تشبیه کرد و پیرامون دیدار روحانی با هاشمی رفسنجانی نوشت «دکتر روحانی ملاقاتی با پدرم داشت و گفتند حالا که شما آمده‌اید خوب است کنار بروم. پدرم گفتند بعید است که بگذارند من بمانم. چون آمارگران گزارش ۷۰ درصد رأی داده‌اند و نگران هستند به ۹۰ درصد برسد. به آقای روحانی گفتند اگر ماندم با همکاری، کشور را اداره می‌کنیم و اگر نماندم بخشی از رأی من به شما خواهد رسید. تلاش کردند که پدرم انصراف دهند با تهدید به ردصلاحیت که ایشان اهمیت ندادند.»

وی همچین در روایت روز رأی‌گیری نوشت «روز رأی‌گیری تندروها مطمئن شدند که قافیه را باخته‌اند و تلاش شد در شمارش آرا و اعلام نتیجه انتخابات را به دور دوم بیندازند که با مراقبت افرادی مؤمن و دلسوز به نتیجه نرسید. دکتر روحانی رئیس جمهور شد و تندروها خواب چنین روزی را هم نمی‌دیدند. ولی مسئولان و جامعه فهمیدند که آرای مردم چیست؟ و چه می‌خواهند؟ مردم با رأی خود نشان دهند به دنبال تغییر اساسی و اصولی هستند».

رکورد درگیری در ایران به 66 نفر در ساعت رسید!

به گزارش مهر بر اساس آمارهای پزشکی قانونی کشور میانگین روزانه ۱۶۰۰ شهروند به دلیل نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده و تشکیل پرونده می دهند که در میان تهران جلودار آمار هاست. یعنی هر ساعت حدود ۶۶ نفر با هم درگیر شده که این درگیری منجر به جرح می شود! آمارهای پزشکی قانونی می گوید تنها در سال گذشته ۵۹۰ هزار شهروند به دلیل ضرب و جرح در نزاع راهی پزشکی قانونی شدند و این آمار بسیار نگران کننده است و باید برای پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم اقدام صحیح انجام داد.

نشنال جئوگرافیک هم ایران را تحریم کرد

مؤسسه آمریکایی نشنال ژئوگرافیک در آخرین اطلاعیه خود برای یک مسابقه عکاسی، اعلام کرده، عکاسان ایرانی نمی توانند در این مسابقه شرکت کنند.در اطلاعیه این مؤسسه آمده مشارکت عکاسان از کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه در این مسابقه ممنوع بوده و به دنبال آن برگزاری این مسابقه در این کشورها نیز منع می شود.نشنال ژئوگرافیک دلیلی برای تصمیم خود اعلام نکرده است. در این تحریم هنری علاوه بر ساکنان این کشورها برخی دیگر همچون کارکنان استخدامی این مؤسسه و اعضای درجه یک خانواده آنها از شرکت در این مسابقه منع شده اند. این فراخوان برای «مسابقه عکس مسافر» صورت گرفته و در آن از عکاسان دعوت شده تا با عکاسی از این موضوع، آثار خود را برای نشنال ژئوگرافیک بفرستند. با این حال نه تنها عکاسان کشورهای فوق نمی توانند، در این مسابقه شرکت کنند بلکه موضوع عکس هم نمی تواند در این کشورها باشد.

تیموریان: هوشنگ مقدس در دبی دوچرخه فروش بود

آندرانکی تیموریان در مصاحبه ای با تسنیم در خصوص اظهارات اخیر هوشنگ مقدس سرپرست تیم ملی علیه کی روش گفت: اول این را باید بگویم که در این اردو کاملاً آرامش داریم و همه چیز خوب پیش می‌رود، درست بر خلاف جام ملت‌های آسیا که سرپرست تیم و دبیر کل فدراسیون بر سر نشستن روی نیمکت تیم ملی رقابت می‌کردند و این چالش را مقدس شروع کرده بود. او در دبی دوچرخه‌فروشی بود که از کنار تیم ملی به شهرت رسید و هیچ ارتباطی هم به فوتبال نداشت. متأسفانه خیلی مواقع به دلیل حضور او در تیم ملی مشکل ایجاد شد. الان هم حرف برای گفتن زیاد است، ولی حرمت‌ها را نگه می‌دارم تا طرف مقابل هم حرمت نگه دارد.

از بودن رباخوار و رشوه‌خوار و کلاهبردار و دروغگو در مساجد ناراحت نمی‌شویم

آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی، استاد اخلاق و امام جماعت مسجد علی‌بن حسین(ع) در منطقه تجریش در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از آبادانی ظاهری مساجد در جامعه کنونی گفت: در حال حاضر ما مسلمان‌ها چقدر به آرایش کردن ظاهر مساجد و اماکن دینی اهمیت می‌دهیم و به زیباسازی اماکن دینی همت می‌گماریم و از جالب نبودن بسیاری از اماکن مذهبی رنج می‌بریم، اما از بی‌اخلاقی رنج نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه اگر در و دیوار و فرش‌های مساجد و حسینیه‌های ما کثیف باشد و بوی نامطبوع از آن بیاید شدیداً ناراحت شده و خجالت می‌کشیم که نکند این وضع باعث سرافکندگی ما شود، اظهار داشت: متأسفانه ما مردم در همین مساجد از بوی اخلاق بد خود و دیگران ناراحت نمی‌شویم، از بودن افراد رباخوار و رشوه‌خوار و کلاهبردار و دروغگو در مساجد نه ناراحت می‌شویم و نه خجالت می‌کشیم!

این استاد اخلاق تصریح کرد: شامّه ما بسیار تیز است و بوی مستراح را می‌فهمد و ما خجالت می کشیم. اما شامّه جان ما نسبت به اخلاق رذیله بسیار ضعیف است، نه می‌فهمد و نه خجالت می‌کشد. وی ادامه داد: اگر نظافت جزء ایمان است، صداقت و امانت و عفّت و عدالت هم از ایمان است. چرا فقط ظاهر را می‌آراییم و به باطن نمی‌پردازیم؟ چون ما غرب‌زده هستیم و تمدّن غربی هم به ظاهر توجه دارد و به باطن کاری ندارد.

آخرین دست و پا زدن های نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اطلاعاتی دارد که حاکی از افزایش امتیازدهی غرب به ایران در مذاکرات هسته‌ای است. هاآرتص نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، اطلاعاتی را درباره تسریع در روند امتیازدهی قدرت‌های جهانی به ایران همزمان با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق هسته‌ای دریافت کرده است. نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: ظاهرا ایران از توافقات به دست آمده در لوزان عقب‌نشینی کرده است. متأسفانه گزارشاتی که از قدرت‌های جهانی به دست ما رسیده، نشان می‌دهد آنها به روند امتیازدهی به ایران سرعت داده‌اند. هر روز این توافق بدتر به نظر می‌رسد. هنوز برای رد این توافق بد و درخواست برای یک توافق بهتر خیلی دیر نشده است.

توپ جنگی بعد از اصفهان در مشهد حادثه آفرید

انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در یک مرکز بازیافت آهن‌آلات فرسوده در منطقه گلشهر مشهد یک کشته و 2 مجروح بر جای گذاشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساعاتی پیش انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در یک مرکز بازیافت آهن آلات فرسوده در منطقه گلشهر مشهد یک کارگر 42 ساله کشته و 2 تن دیگر نیز بر اثر موج ناشی از انفجار مجروح شدند. یک منبع آگاه امنیتی، با تأیید این خبر افزود: هم اکنون آتش سوزی ناشی از این انفجارها مهار و محل توسط تیم چک و خنثی سازی نیروی انتظامی ایمن شده است. شاهدان عینی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفتند: دود ناشی از این انفجار و آتش سوزی از کیلومتر‌ها دورتر قابل رویت بود. گفتنی است، کارگران مشغول به کار بودند که این حادثه رخ داده است.

اصلاح طلبان عارف را به لاریجانی ترجیح می دهند

تاجرنیا درباره حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری و سرلیستی محمدرضا عارف در انتخابات و سخنان اخیر عطریانفر برای حمایت از ریاست لاریجانی، گفت: آقای عطریانفر نقطه‌نظر خود را مطرح کرده و هنوز در تشکیلات اصلاح‌طلبان هیچ بحثی درباره لیست نشده که صحبتی از سرلیستی شود.این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: صحبت کردن از این مسائل قبل از این که این مباحث شکل بگیرد، درست نیست و من تأکید می‌کنم که آقای دکتر عارف یک چهره شاخص اصلاح‌طلبی است و مشی و روش او نیز مناسب بوده است. وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مجموعه اصلاح‌طلبان در ارتباط با مجلس تصمیم‌گیری کنند، فرد نزدیک‌تر به خود یعنی قطعاً‌ آقای عارف را ترجیح می‌دهند و جای هیچ شکی در این نیست.تاجرنیا تصریح کرد: در شرایط فعلی اصلاً بحث سرلیستی مطرح نیست و ما باید انتخابات را جلو برده و لیست انتخاباتی بدهیم و بعد از اینکه مجلس تشکیل شد درباره ریاست آن صحبت کنیم.

نمرات زیباکلام به دولت

صادق زیباکلام، امروز یکشنبه 94/3/24 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: حدود دو سال از روی کارآمدن آقای حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور می‌گذرد. مردم درسال92 بنا به پیشنهاد آیت‌ا... هاشمی و رئیس دولت اصلاحات به کاندیدایی رأی دادند که غیر از چندین مرتبه، آن هم به بهانه رایزنی‌های وی در شورای‌عالی امنیت ملی بر سر پرونده هسته‌ای، نشست‌های اختصاصی با او نداشتند بنابراین حمایت افراد یاد شده و همچنین دیپلمات بودن روحانی تنها دلایلی بود که مردم را مجاب کرد تا به وی رأی دهند. در جایگاه یک معلم می‌توان اینگونه اذعان داشت که عملکرد دکتر روحانی مثبت است و به‌ عنوان یک معلم باید به فعالیت وعملکرد او نمره قبولی داد. آقای روحانی در درس دیپلماسی و سیاست خارجی با توجه به عملکرد مثبتی که ارائه کرد، نمره 18 را اخذ می‌کند. عملکرد اقتصادی آقای روحانی با توجه به اینکه تا حدودی توانسته است تورم را کنترل و مهار کند، هرچند از رشد اقتصادی مثبت خبری نیست اما نمره او بیش از 14 نیست. البته در درس حقوق شهروندی به‌رغم اینکه حرف‌هایی زده شد اما درعمل اتفاق چندانی نیفتاد پس نمی‌تواند نمره قبولی در درس حقوق شهروندی دریافت کند بنابراین لازم است رئیس دولت تدبیر و امید درشهریورماه بر سرکلاس‌های جبرانی حقوق شهروندی حاضر شود تا بیش از این آموزش دیده و موفق شود که بدون استفاده از تبصره، نمره قبولی را اخذ کند. روحانی در عزل و نصب‌ها نیز نمره خوبی را اخذ نمی‌کند زیرا وزیر کشور وی عملکرد مثبتی ندارد و او مجبور بود چنین وزیر کشوری را انتخاب کند تا بتواند از مجلس برای وزیرانش رأی اعتماد بگیرد که در این بخش نمره ایشان بیش از 12 نمی‌تواند باشد؛ درمجموع با درنظرگرفتن درس حقوق شهروندی که نمره زیر 10 است، روحانی قبول اعلام می‌شود و زیر کارنامه روحانی نوشته می‌شود که به‌ صورت مشروط حسن روحانی اجازه ثبت‌نام درمقطع بالاتر را دارد. روحانی باید توجه داشته باشد که برای دو سال آینده به مساله حقوق شهروندی و جامعه مدنی اهتمام بیشتری داشته باشد و باید برای درک این درس و کسب نمره قبولی از آن، معلم خصوصی داشته باشد؛ همچنین بعد از آنکه به امید خداوند مذاکرات هسته‌ای را با موفقیت به اتمام رساند باید در درس عزل و نصب‌ها به کلاس تقویتی برود و کلاس تقویتی روحانی با کنار گذاشتن وزیر بزرگترین وزارتخانه آغاز می‌شود. همچنین در درس اقتصاد هرچند نمره خوبی از سوی روحانی اخذ شد اما لازم است در بخش پرداخت یارانه‌ها به کلاس تقویتی برود، پرداخت یارانه را با جسارت حذف کند و تنها یارانه را به نیازمندان بپردازد و بتواند مابقی را صرف توسعه کشور کند.

 یک اقدام عجیب در کنکور یاسوج

یک سایت خبری مدعی شده که جمعی از داوطلبان دختر کنکور رشته تجربی شهر یاسوج از برداشتن اجباری چادر خانم‌ها برای شرکت در جلسه کنکور سراسری خبر داده و از این اقدام غیرفرهنگی به شدت گلایه کرده‌اند. صبح زاگرس نوشت: در بررسی انجام‌شده از یکی از مراکز امتحانی، متوجه برداشتن اجباری چادر خانم‌ها برای حضور در جلسه کنکور سراسری شدیم.

به گفته افراد حاضر در محل برگزاری آزمون واقع در شاهد ۲۸ شهر یاسوج، این اقدام برای اولین بار است که در کشور انجام گرفته و نارضایتی‌های شدیدی را به همراه داشته است. این در حالی است که داوطلبان زیادی چادرهای خود را پشت درب محل برگزاری آزمون گذاشته و وارد جلسه شده‌اند. همچنین ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، در تماس تلفنی با صبح زاگرس اظهار داشت: با توجه به گزارش منتشر شده توسط سایت خبری صبح زاگرس، سالن آزمون شهید بهشتی مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده که این اتفاق در آن رخ داده افتاده است.

وی بیان کرد: در صورت صحت این موضوع مسئول حوزه این سازمان بر خلاف ضوابط این سازمان عمل کرده است.خدایی عنوان کرد: سازمان سنجش و آموزش کشور این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد و بر اساس ضوابط با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد.وی ابراز داشت: گرفتن چادر داوطلبان خانم در کنکور سراسری تجربی در شهر یاسوج در کل کشور اولین گزارشی است که تاکنون منتشر شده است و در خصوص این موضوع و عدم رعایت ضوابط و مقرراتی است که این سازمان اطلاق کرده است. رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور یادآور شد: بررسی های بیشتر در مورد این موضوع انجام می گیرد و نتایج به هموطنان و به خصوص شهروندان یاسوجی اعلام می گردد. وی تصریح کرد: انجام این عمل در پی بی سلیقگی مسئول برگزاری آزمون در این حوزه بوده و  با هر کسی که مسئول این حوزه بوده بر خورد جدی خواهد شد.

ادعای ایجاد دفتر نمایندگی طالبان در تهران

رهبر طالبان درباره دیدار هفته گذشته نمایندگان عالی‌رتبه این جنبش با مقام‌های ایرانی گفت که در این دیدارها، موضوع افتتاح نمایندگی طالبان در تهران بررسی شد. به‌ گزارش آنا به‌ نقل از خبرگزاری «آناتولی»، یکی از رهبران جنبش طالبان که نام وی فاش نشده است، گفت: هیأتی 11 نفره به ریاست «ملا اختر منصور» رئیس مجلس «کویته» هفته گذشته به تهران رفتند و در این سفر سه روزه با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران گفت‌وگو کردند. بر اساس این گزارش، این مقام افغان افزود: هیئت اعزامی به‌طور رسمی از «ظریف» خواستند تا به جنبش «طالبان» اجازه افتتاح نمایندگی سیاسی خود در تهران را بدهد. علاوه بر این، موضوع ارسال کمک‌های ایران به افغانستان برای مبارزه با گروه داعش و سربازان آمریکایی فعال در این کشور نیز جزو موضوعاتی بودند که بررسی شدند.خبرگزاری «آناتولی» افزود: تاکنون نتوانستیم درباره صحت این اخبار از منابع رسمی ایرانی خبری دریافت کنیم.در همین باره برای پیگیری صحت خبر، خبرنگار آنا با دفتر مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه و کارشناس اداره افغانستان دستگاه دیپلماسی کشور تماس گرفت که موفق به ارتباط با آنها نشد. همچنین غلامرضا اسدالهی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا ضمن ابراز بی اطلاعی از انجام سفر هیأت طالبان به ایران در هفته‌گذشته تصریح کرد: فکر نمی‌کنم که تاسیس و راه‌اندازی دفتر سیاسی گروه طالبان در ایران صحت داشته باشد اما ما از مسئولان در وزارت امور خارجه گله داریم که چرا نمایندگان مجلس را در جریان سفر این گروه به ایران قرار نداده است.

قرائتی: بعضی منبرها به نقل خواب می‌گذرد

حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز گفت: «متأسفانه بعضی منبرها مایه ندارد و بیشتر به نقل خواب و شعر می‌گذرد.» به‌ گزارش آنا حجت‌الاسلام محسن قرائتی ابراز داشت: «عده‌ای از مردم به دلیل اینکه امام جماعت را نمی‌شناسند و شناختی از ایشان ندارند، ترجیح می‌دهند نمازشان را فرادی بخوانند. البته اگر رفتار خاصی از امام جماعت برای مأمومین مورد شبهه واقع شد، بایستی افراد علت آن را از شخص امام جماعت جویا شوند لذا بنا بر شرایط ظاهری نمی‌توان گفت فلان امام جماعت عدالت دارد یا ندارد.»این مفسر و معلم قرآن با انتقاد از بعضی از منبرهایی که در مساجد برپا می‌شود، تصریح کرد: «متأسفانه بعضی منبرها مایه ندارد و بیشتر به نقل خواب و شعر می‌گذرد. من از منبرهایی که در آن خواب نقل می‌کنند، ناراحتم. در حالی که باید از کلام الهی و از قرآن برای مردم در منبرها گفت و قرآن کریم در این باره می‌گوید: «لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ؛ می‌خواهی حرف بزنی از قرآن بگو. همچنین احکام نوجوانان آقای فلاح‌زاده و داستان راستان شهید مطهری را در منبرها بگنجانیم.» حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: «با چشم خودم در یکی از پاساژهای مهم اندونزی دیدم که خانمی به ساعتش نگاه کرد، دید وقت نماز است! سجاده را میان پاساژ انداخت و مشغول نماز شد. هرچه به خودم رجوع کردم که قرائتی! تو که منادی نماز هستی، این مردانگی را داری که وسط پاساژ نماز بخوانی؟ دیدم این زن از من حجت‌‌الاسلام بهتر است».

«جعفر پناهی» همچنان از صداوسیما حقوق می‌گیرد؟

درباره مناسبات مالی عجیب تهیه‌کنندگان در ایران و عدم وابستگی آنها به فروش تولیداتشان پیش از این در مطالب مختلفی به طور مفصل بحش شده است، اما یک نکته عجیب و باورنکردنی در این بین وجود تهیه‌کنندگانی در سازمان صداوسیماست که از این سازمان حقوق ثابت دریافت می‌کنند، بدون اینکه اصلا تولیدی برای آن انجام دهند. در واقع صداوسیمای جمهوری اسلامی شاید تنها سازمان رسانه‌ای دنیا باشد که به تهیه‌کنندگان خود حتی بدون هیچ گونه فعالیت و تولید محصول هم حقوق پرداخت می‌کند. به گزارش «هفت‌راه»، از این عجیب‌تر اما خبر حضور برخی از چهره‌های خاص در لیست حقوق‌بگیران صداوسیماست. در همین زمینه اخیرا شنیده شده است که نام «جعفر پناهی» همچنان در لیست تهیه‌کنندگان سازمان صداوسیما قرار دارد و او با وجود محکومیت قضایی در دادگاه‌های کشور هنوز هم از صداوسیما در حال دریافت حقوق ماهیانه است.

توصیه ارشادی به شجریان

حسین نوش‌آبادی در نشست خبری در بوشهر در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه چه زمانی شجریان مجوز اجرا در ایران می‌گیرد، اظهار داشت: شجریان دو بعد هنری و سیاسی دارد که بعد هنری وی کاملا مورد پذیرش دولت و مردم و فعالان حوزه فرهنگ و هنر کشور است، یک بعد دیگر ایشان مسائل حکومتی و امنیتی و بحث‌هایی است که ایشان واقف هستند و دوست داریم تلاش کنند برخی موانع رفع و برخی اشتباهات گذشته اصلاح و جبران شود تا مجدداً به عرصه موسیقی و هنر کشور بازگردند و امیدواریم هرچه زودتر این مسائل حاشیه‌ای حل شود.

بودای بامیان زنده شد

14 سال بعد از تخریب مجسمه های بزرگ بودا در بامیان افغانستان توسط طالبان، بار دیگر این مجسمه زنده شد. این بار هرمندان با استفاده از نورپردازی سه بعدی این مجسمه را به جای قبلی آن باز گرداندند:

بسته شنبه

ادعای بی‌سابقه حبیبی درباره ترور مقامات حکومت شاه

محمدنبی حبيبی، دبيرکل حزب مؤتلفه گفته: در زمان شاه زندان‌ها، تبعیدها و تمهیدات شیطانی وی به‌ قدری بود که در زمان محدود نمی‌شود به آن پرداخت. شهید مطهری با دیدن این فضای پر از رعب و یأس در یکی از جلسات مؤتلفه گفتند، دیگر با منبر رفتن و اطلاعیه دادن و این قبیل کارها چیزی درست نمی‌شود. باید چند نفر از سران شاه به خاک افکنده شوند تا این جو شکسته شود. بنده چند سال پیش در یک جلسه خصوصی خدمت آیت الله سیستانی رسیدم و عرض کردم شهید مطهری این جمله را گفتند. آیت الله سیستانی با تعجب گفتند: آقای مطهری این را فرمودند، گفتم: بله؛ علت این است که بیشتر چهره و وجهه فقهی و فلسفی شهید مطهری شناخته و کمتر جنبه‌های مبارزاتی وی معرفی شده است.

شورای مرکزی حزب با دیدن این وضع و مأیوس شدن جامعه از ادامه مبارزه و از طرفی وحشی‌گری شاه در ابعاد مختلف و بعد از رهنمود شهید مطهری، تشکیل می‌شود که 18 ساعت طول می‌کشید و تصمیم به کار مسلحانه می‌گیرند. اما امام(ره) در ایران نیست و در تبعید است. اگر می‌خواهیم کار مسلحانه انجام دهیم باید حجت شرعی داشته باشیم. ما مبارزه را در چهارچوب دین قبول داریم. سید تقی خاموشی مأمور می‌شود بعد از جلسه 18ساعته خدمت آیت‌الله میلانی برسد و از ایشان می‌پرسد آیت‌الله مطهری این را می‌گوید که مبارزان مایوس شدند و مردم وحشت زده هستند. ما تصمیم داریم با کار مسلحانه و ترور اطرافیان شاه، این جو را بشکنیم. آیت الله میلانی به مرحوم سید تقی خاموشی که از مؤسسین حزب هستند، گفتند: اگر از من کسب تکلیف کنید که به خود شاه دسترسی داریم، من می‌گویم شاه را هم پیدا کنید و بزنید. سربازان پیشگام ملت در حزب، فتوای شرعی، رسمی و علنی مرحوم میلانی را دیدند و دست به این اقدام زدند.

روایت رئیس دفتر رهبر انقلاب از بزرگترین گناه و منکر

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی در گردهمایی بزرگ و سالانه علما، روحانیون، ائمه جمعه و طلاب گیلان با تأکید بر اینکه با گناه در جامعه مخالف هستیم گفته: بزرگ‌ترین گناه افراد در هر جایگاه و لباس مخالفت با حکومت با زبان و القای شبهه است و اگر کسی با این حکومت مخالفت کند بزرگ‌ترین منکر را انجام می‌دهد. برای تشکیل این حکومت میلیون‌ها خون‌ پاک کسانی ریخته شده که بهترین‌ها بودند و جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

هشدار جنتی به قدرت‌طلبان

دبیر شورای نگهبان در همایش رؤسای دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات استان های سراسر کشور هدف اصلی «قدرت‌طلبان» را ورود به مجلس خبرگان دانسته و گفته: نمایندگی مجلس خبرگان منافع اقتصادی ندارد، اما آنها قصد دارند با ورود به این نهاد برای آینده کشور برنامه‌های خود را پیش ببرند.

زمان اعلام پرونده‌های فساد دولت یازدهم!

احمد بخشایش اردستانی نماینده اردستان در مجلس در گفت و گو با آفتاب مدعی شده: نمی‌توانیم بگوییم فساد در دولت احمدی‌نژاد بیشتر بوده است. دولت هاشمی که بدتر بود. دولت آقای خاتمی بدتر از آن. این مشکل سیستم است همه دولت‌ها باید خود را اصلاح کنند هر دولتی بی‌قانون‌تر باشد می‌توانید بگویید فساد در آن بیشتر است. در دولت احمدی‌نژاد که ما نمی‌دانستیم فساد اتفاق افتاده است. معمولا در دولت‌های بعدی فسادها افشا می‌شود. مثلا فساد دولت فعلی در دولت‌های بعدی خود را نشان خواهد داد. ما در دوره هاشمی و خاتمی کمتر به مسأله فساد توجه داشتیم چون فضای کشور باز نبود.

پیام تبریک به خاطر سفر نماینده مجلس به کره‌جنوبی!

در پی سفر نماینده اسلام آبادغرب به کشور کره جنوبی طی روزهای گذشته، پلاکاردهایی در سطح این شهرستان نصب شده که سفر نماینده را نشانه لیاقت وی دانسته و آن را تبریک گفته اند. این تصویر را سایت " حزب توسعه کرمانشاه" منتشر کرده است.

بسته شنبه

نه هیأت رئیسه مجلس به استیضاح

مهرداد بذرپاش مدعی شده است، استیضاح آخرین مرحله برای حل مشکلات است و اگر به نتیجه نرسیم استیضاح را مطرح می کنیم. هیأت رئیسه استراتژی اش این بوده که نه به استیضاح را دنبال کند اما در برخی جاها که فشار بسیار بالا می رود و وزیر نمی تواند نمایندگان را قانع کند، هیأت رئیسه طبق آیین نامه مجبور به اعلام وصول استیضاح می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار