بازدید 4891

افزایش ۳۲ درصدی شکایت از پزشکان

کد خبر: ۵۰۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰ 12 June 2015
مدیرکل آموزش سازمان پزشکی قانونی از افزایش 32 درصدی شکایت از پزشکان خبر داد.

سعید قادی‌پاشا در حاشیه برگزاری سمینار دو روزه قوانین و مشکلات حقوقی حرفه پزشکی که در سالن پیامبر اعظم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور اظهار کرد: به‌رغم همه زحمات و تلاش‌های جامعه پزشکی، میزان شکایات از این قشر رو به افزایش است، به طوری که در سال گذشته 6 هزار و 838 پرونده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی بررسی و منجر به صدور رای شد.

وی با اشاره به افزایش 32 درصدی شکایات از پزشکان در سال 93 نسبت به سال 92، بیان داشت: پس از بررسی شکایات رسیده به کمیسیون‌ها از مجموع 6 هزار و 838 پرونده، 59 درصد پزشکان تبرئه و 41 درصد نیز محکوم شدند.

مدیر‌کل آموزش و همکاری‌های علمی سازمان پزشکی قانونی کشور، بیشترین شکایت‌ها را مربوط به رشته‌های متخصصان جراحی زنان و زایمان عنوان کرد و ادامه داد: شکایت از متخصصان ارتوپدی در رتبه دوم و متخصصان جراحی عمومی در رتبه سوم قرار دارد.

این مسئول رتبه چهارم شکایت‌ها از جامعه پزشکی را مربوط به دندانپزشکان عنوان کرد و گفت: شکایت از متخصصان جراحی پلاستیک و ترمیمی در رتبه پنجم قرار دارد.

قادی‌پاشا بیشترین علت شکایت‌ها از پزشکان را در بحث کوتاهی از درمان عنوان کرد و ادامه داد: سایر علل شایع شکایت‌ها برخورد نامناسب، عدم ارتباط مناسب بین پزشک و بیمار، عدم اخذ رضایت و برائت توسط پزشکان معالج و نداشتن آگاهی کافی به قوانین و مقررات است.

مدیر‌کل آموزش و همکاری‌های علمی سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: اگر پزشک معالج قبل از هرگونه اقدامات درمانی و جراحی توضیحات و آگاهی لازم را ارائه کند و بیمار با آگاهی کامل و با تصمیم خود درمان و جراحی شود، جلوی بسیاری از شکایت‌ها گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل عدم گذاشتن وقت کافی توسط پزشک جراح برای بیمار و ندادن توضیحات کافی، بیمار قادر به تصمیم درست و صحیح برای اقدامات بعدی خود نیست و از عمل جراحی و اقدام درمانی انجام شده انتظاری دارد که پس از عمل جراحی برآورده نمی‌شود و همین امر سبب شکایت از پزشک معالج می‌شود.

قادی‌پاشا در پایان گفت: این شکایت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که شاید اصلا کوتاهی در امر درمان صورت نگرفته ولی چون پزشک وقت کافی برای ارائه توضیحات لازم و کافی به بیمار نگذاشته و توضیحات کامل داده نشده سبب شکایت و گاهی محکومیت پزشک معالج به رغم زحمات زیاد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی