بازدید 8557

داوطلبان کنکور شیر مصرف نکنند

صبحانه نباید خیلی حجیم باشد و ترجیحاً ‌باید نان، پنیر، گردو و خرما استفاده شود.
کد خبر: ۵۰۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 11 June 2015
رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: داوطلبان کنکور شب امتحان باید از خوردن شام سنگین پرهیز کرده و شام سبک میل کنند.

الهه حسن‌پور رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که «داوطلبان کنکور شب و روز امتحان چه تغذیه‌ای باید داشته باشند؟»، اظهار داشت: در بحث کنکور موضوع همراهی خانواده‌ها با داوطلبان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: داوطلبان شب امتحان کنکور باید زودتر بخوابند تا آرامش لازم حفظ شود؛ داوطلبان باید شام سبک میل کرده و از خوردن شام سنگین پرهیز کنند و نباید غذای آنها پرکالری و سرخ‌کردنی باشد؛ چراکه باعث اختلال در خواب می‌شود و استرس به وجود می‌آورد و باید یک وعده غذایی 500 کالری مصرف کنند.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه صبحانه باید میل شود، افزود: صبحانه نباید خیلی حجیم باشد و ترجیحاً ‌باید نان، پنیر، گردو و خرما استفاده شود.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: مصرف شیر در روز امتحان کنکور مناسب نیست؛ چراکه ممکن است سیستم گوارش داوطلبان را بر هم زند و مصرف شیر قهوه یا شیرکاکائو نیز توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به کسانی که بعدازظهر امتحان کنکور دارند، گفت: داوطلبان باید ضمن خوردن صبحانه و میان‌وعده، برای ناهار یک وعده غذای سبک استفاده کنند تا گردش خون آنها به سمت دستگاه گوارش انحراف پیدا نکند و خون رسانی مغز را مختل نسازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست