بازدید 6257

نظر صدقیان در مورد اعزام نیروهای ایرانی به سوریه

رئیس مرکز عربی مطالعات ایرانی در تهران گفت: ایران هنوز تصمیمی برای اعزام نیروهای خود به سوریه اتخاذ نکرده است.
کد خبر: ۵۰۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 03 June 2015
رئیس مرکز عربی مطالعات ایرانی در تهران گفت: ایران هنوز تصمیمی برای اعزام نیروهای خود به سوریه اتخاذ نکرده است.

محمد صالح صدقیان در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره از تهران در پاسخ به این پرسش که اظهارات علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران مبنی بر تغییر سریع در سوریه به چه معناست، گفت: این نخستین موضع گیری مقامات ایرانی در حمایت از نظام سوریه و بشار اسد رئیس جمهور کنونی این کشور نیست. مقامات ایرانی در چند روز گذشته از وقوع حوادث غافلگیرکننده در سوریه و در عرصه درگیری های مقابله با داعش در عراق و سوریه خبر داده اند ولی جزئیات دقیق عملیات مستشاران نظامی ایرانی در عراق و سوریه منتشر نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود در روزهای گذشته هزار و پانصد نفر از نیروهای سپاه پاسداران ایران وارد سوریه شده اند، گفت: اعزام نیروهای ایرانی به خارج از این کشور باید از مجوز فرمانده کل نیروهای مسلح ایران  برخوردار باشد و تا این لحظه چنین تصمیمی اتخاذ نشده است. شاید نیروهایی بسیج یا غیرنظامیان دیگر ایرانی بخواهند در سوریه بجنگند که مسئله دیگری است ولی درباره اعزام نیروهای سپاه پاسداران یا ارتش ایران به سوریه تصمیمی اتخاذ نشده است. مستشاران نظامی ایرانی در هماهنگی با دولت سوریه در این کشور حضور دارند و حضور این نیروها نیز بر اساس توافق نامه راهبردی شش سال گذشته میان دمشق و تهران است.

صدقیان در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد نظام سوریه متحد ایران در وضع میدانی دشواری قرار گرفته است، گزینه های مورد نظر ایران برای حمایت از نظام بشار اسد چیست، گفت: ایران از زمانی که بحران سوریه در سال 2011 آغاز شد اعلام کرد که اجازه نمی دهد نظام سوریه سقوط کند. تهران بر این باور است در صورتی که نظام سوریه سقوط کند به معنای تحرکات بیشتر داعش، جبهه النصره و القاعده در این کشور است. در صورتی که هر یک از این گروه های تروریستی قدرت را در دمشق در اختیار بگیرند به معنای فاجعه انسانی برای منطقه است. ایران اعلام کرده آماده میانجیگری میان گروه های مخالف و دولت سوریه است به گونه ای که خواسته های مخالفان و اصول ثابت ایران را در حفظ حاکمیت سوریه محقق کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی