بازدید 1573

مقامات آمريکايي ملاقات با حوثي‌ها را تأييد کردند

چندین کانال ارتباطی برای گفتگو با حوثی‌ها باز شده است که از طریق آن کانال‌ها برای آزادی آمریکایی‌های یادشده تلاش می‌شود. برخی از این کانال‌های ارتباطی شامل نمایندگان یمنی می‌شود که با حوثی‌ها ارتباط دارند و به واسطه‌ی آنان ارتباط با حوثی‌ها برقرار می‌شود. علاوه بر این، بعضی از سازمان‌های غیر دولتی (NGO) و همچنین برخی از کشورهای خارجی زمینه ارتباط و گفتگو با حوثی‌ها را فراهم می‌سازند.
کد خبر: ۵۰۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 02 June 2015
شبکه سی ان ان اعلام کرد: چند تن از مقامات ارشد آمریکایی در گفتگو با این شبکه، خبر ملاقات دو تن از مقامات آمریکایی با حوثی‌ها را به منظور آزاد سازی شهروندان آمریکاییِ بازداشت شده در یمن تأیید کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان روز سه شنبه در مقاله‌ای به قلم اِلیس لابوت نوشت: تنی چند از مقامات ارشد آمریکایی (که نامشان فاش نشد) در گفتگو با خبرنگار شبکه سی ان ان تأیید کردند هفته گذشته دو مقام آمریکایی با شورشیان حوثی (جنبش انصارالله) در مسقط، پایتخت عمان، دیدار کردند تا برای آزادی شهروندان آمریکایی که در اسارت این گروه به سر می‌برند تلاش کنند. درپی این گفتگوها و با کمک دولت عمان، یک شهروند آمریکایی به نام کِیسی کومبز (Casey Coombs) آزاد و در سلامت و امنیت وارد کشور همسایه یمن، یعنی عمان شد. این شهروند آمریکایی روز گذشته با کمک دولت عمان از صنعاء به عمان منتقل شد.

سی ان ان افزود: خبر مذاکره مقامات آمریکایی با شورشیان حوثی با هدف آزادی شهروندان آمریکایی را برای اولین بار روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرد و در گزارش خود آورد از طرف آمریکا، خانم آن پترسون (Anne Patterson)، معاون خاورنزدیک وزیر امور خارجه آمریکا، و متیو توئِلر (Matthew Tueller)، سفیر آمریکا در یمن، در گفتگوهای مزبور با نمایندگان گروه حوثی در مسقط شرکت کرده بودند. مقامات آمریکایی که در گفتگو با سی ان ان خواستند نامشان فاش نشود اظهار داشتند این گفتگوها با وساطت دولت عمان صورت گرفته است. در ضمن، پیش از آغاز این گفتگوها میان دو مقام نامبرده آمریکایی و شورشیان حوثی، به دولت عربستان سعودی درباره این که آمریکا قصد دارد با مقامات حوثی مذاکره کند، اطلاع رسانی شده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چندین شهروند دیگر آمریکایی که هنوز در اسارت حوثی‌ها قرار دارند در شهر صنعاء، پایتخت یمن، نگهداری می‌شوند. مشکل این است که نه تنها محل دقیق نگهداریِ این افراد (که برای انجام عملیات نجات به آن نیاز است) مشخص نیست، بلکه حتی معلوم نیست که آیا این افراد همگی در یک محل یا در مکان های پراکنده و جدا از هم در صنعاء نگهداری می شوند. دست کم یکی از این افرادِ به اسارت گرفته شده در یمن، دارای تابعیت مضاعفِ آمریکایی-یمنی است.

یکی از مقامات یمنی گفت: این شهروندان آمریکایی در زمان‌ها و مکان‌های مختلف طی یک هفته تا ده روز گذشته بازداشت شده‌اند. هنوز علت یا نحوه بازداشت این شهروندان آمریکایی به دست حوثی‌ها مشخص نشده است. انگیزه حوثی‌ها از بازداشت این افراد نیز معلوم نیست، زیرا حوثی‌ها هنوز هیچ درخواست ویژه‌ای از مقامات آمریکایی برای آزادی این اسرا نکرده‌اند. مقام یمنی اضافه کرد: شایان ذکر است که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد به این شهروندان آمریکایی در اسارت حوثی‌ها صدمه‌ای فیزیکی رسیده باشد.

این مقام یمنی در خاتمه افزود: چندین کانال ارتباطی برای گفتگو با حوثی‌ها باز شده است که از طریق آن کانال‌ها برای آزادی آمریکایی‌های یادشده تلاش می‌شود. برخی از این کانال‌های ارتباطی شامل نمایندگان یمنی می‌شود که با حوثی‌ها ارتباط دارند و به واسطه‌ی آنان ارتباط با حوثی‌ها برقرار می‌شود. علاوه بر این، بعضی از سازمان‌های غیر دولتی (NGO) و همچنین برخی از کشورهای خارجی زمینه ارتباط و گفتگو با حوثی‌ها را فراهم می‌سازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار