بازدید 12208
وزیر دفاع آمریکا:

عاملان اصلی پخش سیاه‌زخم باید پاسخگو‌باشند

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، کسانی را که مسئول ارسال اشتباهی باکتری زنده سیاه زخم به ۱۱ ایالت آمریکا و ۲ کشور بوده اند را پیدا خواهد کرد و آنها باید در قبال این اقدام پاسخگو باشند.
کد خبر: ۵۰۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 31 May 2015
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، کسانی را که مسئول ارسال اشتباهی باکتری زنده سیاه زخم به ۱۱ ایالت آمریکا و ۲ کشور بوده اند را پیدا خواهد کرد و آنها باید در قبال این اقدام پاسخگو باشند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که ارسال باکتری سیاه زخم یک حادثه ناگوار بوده و پنتاگون اطمینان خواهد داد که جلوی هرگونه تبعات ناشی از این اقدام علیه سلامت و بهداشت عمومی گرفته شده و اطمینان می دهد که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.

نمونه های مربوط به باکتری زنده سیاه زخم در ایالت یوتا تولید شده و به صورت اشتباه به 24 آزمایشگاه شامل آزمایشگاه هایی در استرالیا و کره جنوبی ارسال شده است.

کارتر گفت که در ارتباط و تماس نزدیک با مقام های پنتاگون است تا مطمئن شود وزارت دفاع آمریکا با مرکز کنترل و پیشگیری بیماری برای مقابله با این مساله، همکاری می کند.

وزارت دفاع آمریکا دستور آغاز تحقیقات درباره پخش باکتری زنده سیاه‌زخم به تعدادی از آزمایشگاه‌های این کشور را صادر کرد. این نهاد روز جمعه اعلام کرد آزمایشگاه‌های بیشتری به صورت تصادفی نمونه‌های سیاه‌زخم دریافت کرده‌اند.

پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که پس از پایان تحقیقات مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها تحقیقات خود دراین رابطه را آغاز خواهد کرد.
هفته گذشته یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور به اشتباه نمونه زنده باکتری سیاه‌زخم را به تعدادی از آزمایشگاه‌های آمریکا ارسال کرده است.

این نمونه‌ها از ده‌ها آزمایشگاه ایالت‌هایی چون کالیفرنیا، تنسی، تگزاس، ویسکانسین، ویرجینیا، دلاویر، مریلند، نیوجرسی و نیویورک سر درآورده‌اند. نمونه‌ای هم به پایگاه نیروی هوایی آمریکا در اوسان (کره‌جنوبی) ارسال شده است.

هرچند پنتاگون مدعی شده که جای هیچ نگرانی برای عموم نیست و تا کنون هیچ موردی مبنی بر آلودگی مردم گزارش نشده است اما اطلاعی درباره علت انتشار این باکتری ارائه نداده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی