بازدید 3907

اعزام تیم ویژه برای رسیدگی به مرگ مادر قروه‌ای

کد خبر: ۵۰۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 27 May 2015
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، با بیان اینکه مرگ مادرباردار برای وزارت بهداشت بسیار مهم است و از هیچ قصوری نمی‌گذرد، از اعزام یک تیم ویژه پزشکی به قروه برای رسیدگی به پرونده مرگ روژین میهمی مادر باردار قروه ای خبر داد.

به گزارش آنا، دکتر سجاد رضوی از اعزام یک تیم پزشکی شامل متخصص بیهوشی، متخصص زنان و یک کار‌شناس برای بررسی و بازرسی مرگ مادر باردار قروه‌ای خبر داد و اظهار کرد: در اوایل هفته آینده این تیم سه نفره به قروه خواهند رفت.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادامه داد: وقتی همراه بیمار به همه چیز از جمله نحوه زایمان و عمل جراحی مشکوک است، ایجاب می‌کند که همکاران ما در وزارت بهداشت برای بررسی بیشتر و آرامش به همراه بیمار در منطقه حضور یابند تا با بررسی بیشتر از وی رفع شبهه شود.

وی افزود: وزارت بهداشت در حال پیگیری جدی این ماجراست و قطعا رسیدگی به شکایت و خواسته همراه بیمار در اولویت وزارت بهداشت است.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: مرگ مادر باردار برای وزارت بهداشت بسیار مهم است و از هیچگونه قصور پزشکی در این زمینه نمی‌گذرد. برهمین اساس هر گونه شبهه و اعتراضی از سوی همراه بیمار صورت گیرد، ‌وزارت بهداشت موظف است به این شکایت رسیدگی کند و وزارت بهداشت هیچگونه گذشتی از پزشکان در بروز مرگ مادر باردار نشان نخواهد داد و حتی اگر مرگ به صورت طبیعی اتفاق افتاده باشد، باز هم وزارت بهداشت دلایل آن را نیز اعلام خواهد کرد.

پس از اعلام گزارش اولیه مرگ مادر باردار قروه‌ای جوابیه ای با امضای سید محی الدین سجادی، مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارسال شد و در آن اعلام شده بود که مرگ مادرباردار بر اثر آمبولی ریوی اتفاق افتاده است.

بر همین اساس یونس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به تناقضات جوابیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد مرگ همسرش روژین میهمی اظهار کرد: به گفته عوامل بلوک زایمان، اسناد و مدارک پرونده همسر من در هفته ۴۰ بارداری بوده بنابراین اگر با استناد به گفته دانشگاه علوم پزشکی در هفته ۴۱ باشد، باید به صورت فوری و اورژانسی مورد ختم حاملگی (سزارین) قرار می‌گرفت و نباید حتی یک ساعت برای زایمان منتظر می‌ماند.

وی افزود: بنده ۵ روز متوالی قبل از تاریخ بستری همسرم طبق اسناد و مدارکی که در دست دارم به بلوک مراجعه می‌کردم و بعد از معاینه و سونوگرافی به ما گفتند که زمان زایمان فرا نرسیده است و فردا مراجعه کنید که این اسناد با فرمایشات دانشگاه محترم تناقض دارد.

وی ادامه داد: هیچ حرفی از بند ناف در روند زایمان و یا سزارین نبوده و در پرونده نیز درج نشده است و ایشان قبل از بستری شدن هم مورد سونوگرافی قرار گرفته است.

به گفته وی همچنین در مورد بند ناف هیچ مشکلی وجود نداشته و اگر بند ناف به دور گردن جنین پیچیده شده باشد باید سر و گردن جنین از راه طبیعی خارج شده تا پزشک متوجه شود که در این حالت، سزارین معنی ندارد. در حالی که سوال است که چرا بند ناف پیچیده به دور گردن جنین به صورت اورژانسی مورد سزارین قرار نگرفته بلکه سعی به زایمان به ضرب آمپول فشار و وکیوم بیش از حد و نهایتا اپیزیوتومی در جهت ساعت V داشته‌اند که به نظر می‌رسد این خلاف اصول علمی و قانونی است.

(اپیزیوتومی به این معنی است که در مرحله دوم زایمان و زمانی که کودک متولد می شود، خروج سر نوزاد ناحیه پرنیه را منبسط می‌کند و موجب کشیدگی پوست اطراف واژن می‌شود. در این زمان پزشک ممکن است پس از تزریق بی‌حسی موضعی با استفاده از یک قیچی جراحی برشی در ناحیه پرنیه انجام دهد که اپیزیوتومی نامیده می‌شود.)


سعیدی خطاب به دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امبولی ریوی از عوارض زایمان است. در حالی که همسر بنده در زمان حاملگی از سلامت کامل برخوردار بوده و تمام مدارک و مستندات پزشکی مصدق این مطلب است که متاسفانه دچار ترومبو آمبولی شده است که در بیمارستان قروه با اسپری اتروونت سعی به درمان داشته‌اند و در بیمارستان توحید که با حضور معاون درمان جناب دکتر قصری با تشخیص امبولی مایع امنیوتیک قصد درمان داشتند که متاسفانه هر دو تشخیص اشتباه بوده و طبق گزارش پزشکی قانونی (پاتولوژی) ترومبو امبولی باعث مرگ همسرم شده که در صورت تشخیص با داروهای مانند وارفارین یا هپارین قابل درمان بوده ولی درمان بر اساس امبولی مایع امنیوتیک صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین جلساتی که در این رابطه برگزار شده بدون حضور من و یا نماینده ای از سوی من برگزار شده است به طوری که هیچ کسی در این جلسه نبوده که از من دفاع یا مدارک مرا ارائه دهد لذا نتایج به دست امده با مدارک و اسنادی و مشاوره‌های که اینجانب در دست دارم تناقض دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی