بازدید 2552

آینده بیمه گذاران و کارگران به خطر افتاد

کد خبر: ۴۹۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 12 May 2015
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه انتصاب مدیران ناتوان و کهن سال در شرکت‌های شستا بخصوص هلدینگ نفتی "تامین" آینده بیمه گذاران که عموما کارگران هستند، را به خطر می اندازد، گفت: انتصاب این مدیر و کهولت سن و ناتوانی وی باعث عدم پیشرفت در پروژه‌های نفتی و ضرر هنگفت به کشور شده است.

احمد سجادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اعلام اینکه مجلس با به گارگیری بازنشستگان و مدیران کهن سال مخالف است، گفت: بارها این موضوع را در مجلس اعلام کردیم که مدیران لایق در مدیریت‌ها و سارزمان‌ها منصوب شوند.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در وزارتخانه‌های دولت تدبیر و امید شاهد این موضع هستیم، اظهارداشت: این موضوع در دولت یازدهم واضح و مشهود است و این دولت پیرترین دولت یه به نوع دیگر دولت پیرمردها است که با روحیه تدبیر و امید سازگار ندارد.

کهولت سن باعث عدم پیشرفت پروژه‌های نفتی هلدینگ سرمایه گذار تامین

وی افزود: از جمله انتصاب مدیران کهن سال را در شرکت‌هایی شستا که شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است، شاهد هستیم که نمونه آن شرکت هلدینگ نفتی تامین زیر مجموعه شستا است که این کهولت سن باعث عدم پیشرفت در پروژه‌های نفتی که این هلدینگ سرمایه گذار است، را مشاهد می‌کنیم.

سجادی با بیان اینکه  سرمایه گذار مهم و تاثیر گذار پالایشگاه ستاره خلیج فارس، هلدینگ تامین است، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه حدود 40 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو 4 و 5 تولید می‌شود و کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند، که متاسفانه هنوز هم به نتیجه نرسیده و یکی از دلایل آن ضعف مدیریتی است که مدیرانی اگر چه با تجربه ولی به علت کهن سال و بیماری، ناتوان هستند.

نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: متاسفانه افراد با سن بسیار بالا در پست‌های متعدد به عنوان هیات مدیره، مدیرعامل، مشاور و... در بخش دولتی و عمومی منصوب می‌شوند که متاسفانه باعث کاهش بهر‌وری و انجام و پیشرفت خدمت شده است.

انتصاب‌های کاملاً سیاسی در وزارتخانه، شرکت‌های دولتی وعمومی

وی با بیان اینکه بعضاً شاهد انتصاب‌های کاملا سیاسی در وزارتخانه، شرکت‌های مهم دولتی و... مانند صنعت نفت و گاز هستیم، ادامه داد: انتصاب این افراد پیر و ناتوان به تولید، اشتغال‌زایی، ارزش افزوده و... که نیاز کشور است و به تولید داخل کشور و جلوگیری از واردات لطمه وارد می‌کند که با آن مخالف و بارها اعتراض خود راعلام کردیم، زیرا با این مدیران ناتوان پیشرفتی نخواهیم داشت و قطعاً باید در این مورد تجدید نظر شود و تغییر کند تا پروژه‌های مهمی همچون پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهر‌برداری برسد.

سجادی در این زمینه به دولت تدبیر و امید انتقاد وارد است، تصریح کرد: امروز اجرای پروژها در کشور چند سال طول می‌کشد و این به دلیل ضعف مدیریت است که  میلیاردها دلار و یا هزار میلیارد تومان به کشور ضرر وارد می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برخی مدیران دولتی و یا دستگاه‌ها و شرکت‌ها حدود 45 سال سابقه کار دارند و این یعنی  تجربه این افراد تَه گرفته است و باید از افراد جوان استفاده شود تا کارها پیش رود.

وی با اشاره به اینکه دولت به واردات روی آورده است، بیان داشت: روزانه در کشور 6 الی 7 میلین لیتر بنزین وارد و 60الی 70میلیون لیتر هم مصرف می‌شود و این ضعف میدیریت وزارت نفت است که تاخیر در اجرای پروژه‌های نفتی باعث ادامه و افزایش خام فروشی شده، که این روش اشتباه است، زیرا سرمایه ملی و سرمایه مردم هدر می‌رود که مغایر با سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و عامل آن همین مدیران ناتوان هستند.

مدیریت ناتوان خیانت به کارگزان است

سجادی با اشاره به انتصاب مدیران کهن سال و ناتوان در هلدینگ نفتی تامین که زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی( شستا) است، اظهار کرد: این اقدام سوء مدیریت و بی تدبیری است، آینده بیمه گذاران که عموما کارگران هستند، به خطر می اندازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سرمایه شستا و هلدینگ تامین متعلق به بیمه گذاران و بازنسشتگان تامین اجتماعی است که با حقوق خود در این سازمان اقدام به سرمایه گذاری کردند، اما این مدیریت قطعا به بیمه گذاران و سرمایه گذاری آنها لطمع وارد می‌کند و این خیانت به کارگران است که با آن مخالف هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی