بازدید 2337

اقتصاد پاکستان در حال بهبودی است

کد خبر: ۴۹۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 03 May 2015
مجله اکونومیست چاپ لندن با انتشار گزارشی مبنی بر بررسی وضعیت نقدینگی و سیاست‌های مالی پاکستان، اقتصاد این کشور را رو به رشد و در حال بهبود دانست. 

به گزارش «تابناک»، مجله انگلیسی «اکونومیست» با انتشار گزارشی وضعیت اقتصادی پاکستان را رو به رشد و امیدوار کننده عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان بر این باورند که رشد اقتصادی پاکستان طی یک سال آینده 4.7 درصد افزایش خواهد یافت که در مقایسه با هشت سال گذشته، بالاترین سطح می‌باشد.

به نوشته مجله اکونومیست، رشد اقتصادی پاکستان بدلیل کاهش در قیمت‌های جهانی بهبودی یافته و به گفته صندوق بین‌المللی پول، واردات نفت این کشور در سال 2013 تا 2014 میلادی 12 میلیارد دلار بوده که این مبلغ پنج در صد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

اگر کاهش در روند قیمت نفت ادامه یابد، پاکستان طی سه سال آینده قادر به پس انداز 12 میلیارد دلار خواهد بود.

اکونومیست در رابطه با دولت کنونی پاکستان نوشت: سیاست‌های اقتصادی «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان سبب افزایش ذخیره ارزی این کشور شده که رقم فعلی آن نسبت به دهه گذشته دو برابر است و همچنین پس‌انداز داخلی پاکستان نیز به 17.7 میلیارد دلار رسیده است.

این مجله انگلیسی در ادامه می‌نویسد: حجم بازار بورس پاکستان از سال 2012 بدلیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی و نقدینگی ارز این کشور نسبت به دلار با رشد دوبرابری همراه بوده که این عامل نیر در رتبه بندی بانک جهانی به پاکستان در بهبودی وضعیت اقتصادی آن موثر می‌باشد.

دولت پاکستان طی دیدار اخیر «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از اسلام‌آباد، علاوه بر 32 توافقنامه «کریدور اقتصادی پکن - اسلام‌آباد»، 51 توافقنامه دیگر نیز در بخش‌های مختلف با این کشور به امضا رسانده است.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی