بازدید 35729

محسن رضایی طرح تجزیه عراق، سوریه و یمن را فاش کرد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از پایان جلسه امروز مجمع، از طرح آمریکا و انگلیس برای تجزیه کشورهای عراق و سوریه و یمن پرده برداشت. وی افزود: آمریکا مستقیم‌ و بدون کمک ترکیه و سعودی به دنبال تجزیه عراق است، ولی یمن را به سعودی واگذار کرده است.
کد خبر: ۴۹۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 03 May 2015
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از پایان جلسه امروز مجمع، از طرح آمریکا و انگلیس برای تجزیه کشورهای عراق و سوریه و یمن پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»، وی به جزئیات این طرح اشاره کرده و اظهار داشت، بنا بر این طرح آمریکایی و انگلیسی که فرانسه و آلمان هم در جریان آن قرار گرفته‌اند، سوریه به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم خواهد شد؛ بنابراین، حلب پایتخت سوریه شمالی‌ و سوریه جنوبی هم با مرکزیت دمشق ایجاد خواهد شد.

محسن رضایی همچنین در مورد طرحی که آمریکا و انگلیس قصد اجرای آن را برای عراق دارند افزود: عراق نیز بناست به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شود. بدین ترتیب که بخش شمالی با محوریت موصل، بخش مرکزی با محوریت بغداد و بخش جنوبی با محوریت بصره در طرح تجزیه عراق ایجاد خواهند شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس همچنین اظهار داشت: بر پایه این طرح، یمن به دو کشور یمن شمالی به پایتختی صنعا‌ و یمن جنوبی به مرکزیت عدن، تقسیم خواهند شد.

رضایی در پایان خاطر‌نشان کرد: «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا مستقیم‌ برای عراق صحبت کرده است، ولی یمن و سوریه را به حکام سعودی واگذار نموده که این اتفاق اگر در منطقه رخ بدهد، حداقل برای بیست، سی سال ناامنی به وجود می‌آید و ناامنی گسترش پیدا خواهد کرد. البته سعود الفیصل و شاهزاده مقرن نامه‌هایی به ملک سلمان دادند و با طرح تجزیه در منطقه مخالفت کردند که این مسأله نشان می‌دهد حکام سعودی نیز وحدت نظر ندارند، ولی به هر حال آن‌ها بخشی از پروژه تجزیه را در سوریه و یمن بر عهده دارند.

وی افزود: آمریکا مستقیم‌ و بدون کمک ترکیه و سعودی به دنبال تجزیه عراق است، ولی یمن را به سعودی واگذار کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی