بازدید 2383

اختلاف بر سر تعیین قیمت گاز تحویلی به نیروگاه‌ها

کد خبر: ۴۹۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 26 April 2015
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از اختلاف وزارت نیرو، نفت و بخش خصوصی در خصوص تعیین قیمت گاز برای نیروگاه‌ها خبرداد و گفت: بخش خصوصی خواستار آزاد شدن صادرات برق است، تا بتواند برق تولید خود را در داخل و خارج بفروشد.

حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خانه ملت در تشریح جلسه کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در جلسه امروز کمیته نیرو جلسه داشت که در خصوص تعیین قیمت گاز برای نیروگاه‌ها با دعوت و حضور بخش خصوصی، وزارت نفت و نیرو، تولیدکنندگان سندیکای برق برگزار و بررسی شد.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص تعیین قیمت فروش گاز به نیروگاه‌ها بحث‌های مفصلی شد، اظهار کرد: متاسفانه بحث‌ها به جایی نرسید و مقرر شد که مرکز پژوهش‌های مجلس یک کار کارشناسی در این خصوص انجام دهد.

وی افزود: باید یک فرمول برای این امر براساس در قانون برنامه تعیین شود و باید قیمت گاز برای بخش خصوصی با قیمت گاز غیر یارانه‌ای باشد، اما مشکل این است که دولت تا کنون قیمت گاز غیریارانه‌ای را مشخص نکرده است.

امیری با بیان اینکه بخش خصوصی تولید کننده برق سوخت مورد نیاز خود را با قیمت غیر یارانه ای خواستار شده است، گفت: بخش خصوصی خواستار صادرات برق است که صادرات توسط توسط بخش خصوصی آزاد شود و این بخش بتواند در بورس داخل و خارج برق تولید خود را بفروشد.

 سخنگوی کمیسیون انرژی ادامه داد: منتها قیمت‌هایی که بخش خصوصی عنوان می کند قیمت گازی است که به عنوان خوراک به واحد‌های پتروشیمی داده می شود.

وی با بیان اینکه وزارت نفت تبدیل گاز به برق را اقتصادی نمی‌داند، گفت: وزارت نفت اعلام کرد که اگر گاز را به صورت خام صادر کنیم، صرفه اقتصادی‌تری دارد و قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس یک گزارش کارشناسی در این زمینه تهیه کند که در آن همه جوانب پیشنهادی بررسی شود.

مخالف با اصلاح ماده 186 ماده آیین نامه داخلی مجلس

امیری با بیان اینکه اصلاح ماده 186 ماده آیین نامه داخلی مجلس که مربوط به نحو بررسی لایحه بودجه است، دیگر موضوعی بود که در جلسه کمیسیون بررسی شد، بیان کرد: در دی ماه سال گذشته طرحی از طرف برخی از اعضای کمیسیون بودجه داشتیم که تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی هم آن را امضا کرده بودند که این طرح با یک فوریت تصویب شده بود و کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون فرعی با آن مخالفت کرد و این طرح رای نیاورد.

وی ادامه داد: موضوع دوم نیز در خصوص دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده بود که بازهم به عنوان کمیسیون فرعی به ما ارجاع شده بود. این قانون در سال 87 و اصل 85 قانون اساسی به صورت آزمایش برای اجرا به دولت ابلاغ شده بود

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تمام شده بود و نظر دولت و مجلس بر دائمی شدن آن بود، گفت: با خبر شدیم دولت قرار است در لایحه‌ای در خصوص این قانون به مجلس ارائه دهد؛ لذا کمیسیون تصمی گرفت تا زمانی که لایحه دولت بیاید، این مورد بررسی نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی