بازدید 3460

عربستان به دنبال شیعه و سنی است

یک عضو ارشد حزب جنش مردم پاکستان (تحریک عوامی) با انتقاد از اقدام دولت عربستان مبنی بر اعزام امام جماعت کعبه به پاکستان گفت: هدف اصلی از اعزام چنین افرادی به پاکستان، ایجاد تفرقه میان برادران اهل تشیع و تسنن در این کشور است.
کد خبر: ۴۹۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 26 April 2015
 یک عضو ارشد حزب جنش مردم پاکستان (تحریک عوامی) با انتقاد از اقدام دولت عربستان مبنی بر اعزام امام جماعت کعبه به پاکستان گفت: هدف اصلی از اعزام چنین افرادی به پاکستان، ایجاد تفرقه میان برادران اهل تشیع و تسنن در این کشور است.

عمر ریاض عباسی Umar Riaz Abbasi روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سفر جاری و یک هفته ای شیخ خالد الغامدی به پاکستان و سخنرانی های او که تنها به مذاق برخی تندروها و افراطیون خوش می آید، نشانه خوبی نیست و ای کاش شخصیت های مذهبی که به پاکستان سفر می کنند، با هدف کمک به تقویت میان مسلمانان و تحقق اهداف اصولی جهان اسلام باشد.

این عضو اهل تسنن حزب سیاسی-مذهبی جنبش مردمی پاکستان گفت: کسانی که اعتقاد حقیقی به ضرورت تقویت میان مسلمانان دارند و توطئه های سعودی ها را برای دامن زدن به افراط گرایی و اختلافات فرقه ای در پاکستان و دیگر کشورهای جهان اسلام بخوبی می شناسند، در مراسم های سخنرانی این شخصیت سعودی شرکت نکرده اند.

وی با اشاره به کمک های مالی عربستان از آن دسته از مدارس دینی پاکستان که به ترویج افراط گرایی و فرقه گرایی می پردازند، گفت: یکی دیگر از اهداف سفر این شخصیت مذهبی عربستان به پاکستان، تغذیه مالی و فکری اینگونه مدارس است و باید گفت که این حمایت های مالی از مراکز پرورش افراط گرایی و تحمیل افکار افراطی به کسانی که در این مدارس رشد می یابند، در نهایت منجر به حملات تروریستی به حسینه های شیعیان و مساجد و عبادتگاه های مسلمانان اهل سنت در پاکستان می شود.

عمر ریاض عباسی با بیان صریح اینکه کعبه از سوی عربستان تصرف و اشغال شده است، تصریح کرد: وظیفه داریم کعبه را از اشغال سعودی ها آزاد کنیم.

این شخصیت مذهبی-سیاسی و اهل سنت پاکستان در ادامه این گفت و گو، با اشاره به مساله یمن و تصویب قطعنامه منطقی پارلمان پاکستان درباره این مساله گفت: قطعنامه پارلمان پاکستان مبنی بر ضرورت توقف جنگ یمن و دخالت نکردن پاکستان در آن، مطابق با خواست مردم این کشور است.

وی گفت: ارتش پاکستان خود را موظف به حمایت از تمام مسلمانان جهان می داند و جای سوال است که عربستان و برخی هم پیمانان عربی این کشور به ارتش پاکستان حکم می کنند که به ائتلاف حمله به مسلمانان یمن بپیوندد.

عمر ریاض عباسی گفت: پاکستان فقط می تواند نقش میانجی برای تسهیل گفت و گوها میان گروه های یمنی ایفا کند.

عضو ارشد حزب جنبش مردمی پاکستان، ادعای ریاض را مبنی بر اینکه خطر جدی از سوی مردم یمن، اماکن مقدس در عربستان را تهدید می کند، کاملا بی اساس دانست و با بیان اینکه مردم یمن، مردمی مسلمان هستند و مسلمانان هرگز نمی توانند تهدیدی علیه مقدس ترین اماکن اسلامی باشند، تصریح کرد: عربستان با این حربه، به دنبال بازی با احساسات مسلمانان و جلب حمایت آنان است.

شیخ خالد الغامدی امام جماعت کعبه، به عنوان مامور جدید ریاض برای انجام تبلیغات مذهبی و با هدف اصلی زمینه سازی برای تحقق اهداف اصلی عربستان در پاکستان از جمله ترویج افراط گرایی و فرقه گرایی، برای انجام سفری یک هفته ای، در این کشور حضور دارد و در مدت اقامت خود، در مساجد و محل های مختلف سخنرانی خواهد کرد. وی روز جمعه گذشته در یکی از بزرگترین مساجد پاکستان در شهر لاهور، به عنوان امام جمعه حضور یافت. 

حدود 10 روز پیش نیز شیخ صالح بن عبدالعزیز وزیر امور مذهبی عربستان به پاکستان سفر کرده بود و به مدت سه روز در این کشور اقامت داشت.
ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی