بازدید 12223

هشدار راهور به عابران پیاده چهارراه ولی‌عصر

معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در مورد تردد عابران پیاده از معابر غیرمجاز و همچنین پریدن از نرده‌های چهارراه ولی‌عصر(عج) گفت: اگر حادثه و تصادف رانندگی رخ دهد کل قدر سهم علت تصادف به عابر پیاده منتسب می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 26 April 2015
معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در مورد تردد عابران پیاده از معابر غیرمجاز و همچنین پریدن از نرده‌های چهارراه ولی‌عصر(عج) گفت: اگر حادثه و تصادف رانندگی رخ دهد کل قدر سهم علت تصادف به عابر پیاده منتسب می‌شود.

سرهنگ پرویز حسینی معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد برخورد با تخلفات عابران پیاده در عبور از محل‌های غیرمجاز، چهارراه‌ها، معابر و به خصوص پریدن از نرده‌های نصب شده در چهارراه ولیعصر(عج) اظهار داشت: به طور کل در قانون راهنمایی و رانندگی به صورت یک ماده قانونی ذکر شده است که در معابری که تسهیلات لازم همچون پل هوایی، پل روگذر و کانال عابر پیاده برای عبور عابران در نظر گرفته شده است چنانچه عابر از محل مجاز تردد نکرده و از معبر غیرمجاز عبور کند و حادثه و تصادف رانندگی رخ دهد کل قدر سهم علت تصادف به عابر پیاده منتسب می‌شود؛ البته اگر راننده مرتکب تخلف نشده باشد.

معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: چنانچه راننده هم در این بین قصوری داشته باشد سهم تقصیر به هر دو - راننده و عابر - منتسب می‌شود.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به اجرایی شدن این طرح در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: به کلیه کارشناسان اجرای این طرح ابلاغ شده است و در حوادثی که عابر پیاده‌رو مقصر تشخیص داده شود این قانون اعمال می‌شود.

سرهنگ حسینی، یکی از تقاطع‌های مصداق این قانون را چهارراه ولیعصر عنوان و خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد عبور عابران پیاده از نرده‌ها و تردد در سواره‌رو هستیم که اگر متأسفانه اتفاقی بیفتد موارد گفته شده اعمال خواهد شد؛ بنابراین به عابران پیاده و شهروندان توصیه می‌کنیم که از محل‌های مجاز برای تردد عابر پیاده استفاده کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۳
این قانون قبلا هم بود ولی هیچ موقع به مرحله اجرا در نیامده.
انشالله که این قانون اجرا بشود و کمتر شاهد چنین نقض قوانینی باشیم
آقا عملا این طور نیست و نیروهای پلیس همیشه رانندگان را مقصر اعلام می کنند.
واقعا مسخره کرده اند
کجای دنیا معابران را زیر زمین می برند؟
همه جای دنیا ترافیک اتومبیل را زیر زمین می برند یا پل هوایی استفاده می کنند.
شهرداری با این کار زندگی مردم را به زیر زمین برده است. باید به جای اینکار از یک پل برای عبور اتومبیل ها استفاده می کرد.
عدم اقبال مردم ، مهمترین دلیل اشتباه بودن این طرح است
عجب همه جای دنیا حق تقدم با عابر پیاده است
پلیس راهور زور به شهرداری نمی رسه که پل عابر پیاده نصب کنه
یقه عابر پیاده رو می چسبه
اگر موردی تصادف یکی از خویشاوندان نزدیک روسای پلیس باشه باز هم از این اظهار نظر ها می فرمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
لطف می کنی چندتا از اینجاهای دنیا رو که میگی نام ببری؟ تا اونجایی که ما یادمونه و مطالعه کردیم ایران بیشترین حمایت رو از عابران می کنه
آفرین. خیلی خوبه
شایسته است ارتفاع این حفاظها دو برابر شوند همچنین اگه زیر گذر پله برقی نداره براش وصل کنند ببینم اصلا بهتر نبود از اول بجای زیرگذر ، پله برقی میذاشتن؟!.......
وقتی پلیس خودش در چهر راه ولیعصر خط کشی جدید عبور عابر پیاده و حاشیه قرمزش را کشیده و خودرویی را که از آن عبور و گردشبراست می کند را جریمه می کند پس معلوم است عبور عابر پیاده از محل خط کشی مجاز است!
یک بام و دو هوا نمی شود که!
باید به عابر فرهنگ یاد بدید ...یعنی چی اگر کشته بشه سهم خسارت با اونه ....پس نقش راهنمایی و اموزش و بازدارندگی شما کجاست ؟
این آقای منظم و قانونمند! ( جناب سرهنگ پرویز حسینی معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ ) این مسئله را چطور حل میکند :
زمان چراغ سبز بودن عابرین پیاده خیلی کمتر از زمان طی شده توسط عابر پیاده از این ور خیابان به آنور خیابان می باشد !!
نمونه اش : تقاطع خیابان آزادی - خیابان آذربایجان ( چهار راه روبروی خیابان بهبودی)
جناب سرهنگ اگه کسی از عابر پیاده سمت شمال یا جنوب چهار راه ولیعصر عبور کنه چه تمهیداتی در مورد امنیت جانی عابران که مورد تاکید مقام معظم رهبری هست با این حجم موتور سوار متخلف اندیشه اید
تشکر
اون موقع که در زیرگذر رو قفل می زنن چی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی