بازدید 5572

وزیر دفاع عربستان: پاکستان، کشورهای عرب را فریب داده است!

وزیر دفاع عربستان در گفت‌وگو با روزنامه مصری «النهار» با تحقیر دولت و ارتش پاکستان اعلام کرد که این کشور بدون کمک عربستان در بخش‌های مختلف مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی، توانایی رقابت با دشمنانش را ندارد.
کد خبر: ۴۹۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 25 April 2015
وزیر دفاع عربستان در گفت‌وگو با روزنامه مصری «النهار» با تحقیر دولت و ارتش پاکستان اعلام کرد که این کشور بدون کمک عربستان در بخش‌های مختلف مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی، توانایی رقابت با دشمنانش را ندارد. 

به گزارش «تابناک»، «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان در گفت‌وگو با «النهار» مصر اظهار داشت: دولت پاکستان با افتخار به دموکراسی تقلبی خود، در صورت عدم شرکت در ائتلاف عربستان علیه یمن، مقامات ریاض را فریب داده است.

وزیر دفاع عربستان مسأله داخلی پاکستان در رابطه با مبارزه با تروریسم را کذب دانست و گفت: حاکمان پاکستان به ارتشی افتخار می‌کنند که صلاحیت مبارزه با مسأله داخلی (جنگ علیه تروریسم) را نیز ندارد.

وی افزود: در صورت عدم همکاری عربستان در بخش‌های مختلف مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی با پاکستان، دولت اسلام‌آباد توانایی رقابت با مخالفانش را نیز ندارد.

محمد بن سلمان اظهار داشت: دولت پاکستان همواره از عربستان تقاضای خیرات و صدقات کرده و اکنون نیز بدنبال کمک‌ها در بخش‌های مختلف است درحالی که زمان نیازمندیهای عربستان، خیرخواهی این کشور را فراموش می‌کند.

وزیر دفاع عربستان خاطرنشان کرد: دولت پاکستان شاید فراموش کرده که عملیات "طوفان قاطعیت" در واقع «عروبه» (ناسیونالیسم عربی) بوده و برای هر عربی سبب افتخار است.

وی تصریح کرد: عربستان به پاکستان نیازی ندارد و اگر دولت ریاض اتباع این کشور را اخراج کند، اسلام‌آباد باز هم التماس خواهد کرد.

سلمان مدعی شد که رئیس ستاد ارتش پاکستان با همکاری عربستان انتخاب شده است اما وی نیز تعهد خود را نقض کرد.

شایان ذکر است که عربستان از پاکستان خواسته بود تا هواپیما، ناو و نیروی خود را برای شرکت در ائتلاف عربستان علیه یمن به ریاض اعزام کند اما پارلمان این کشور پس از پنج روز تبادل نظر در این خصوص قانونی را تصویب کرد که این کشور در مورد بحران یمن اعلام بی‌طرفی کند.

بر اساس مصوبه پارلمان پاکستان در مورد بحران یمن، اسلام‌آباد تنها درصورت تهدید مرزهای عربستان از این کشور دفاع خواهد کرد.

دولت‌های عربستان و امارات متحده عربی و همچنین برخی از رسانه‌های عربی نیز پیش از این تصمیم پارلمان پاکستان مبنی بر بی‌طرفی این کشور در بحران یمن را مورد انتقاد قرار دادند. 


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی