بازدید 13502
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

خنثی شدن طرح حمله تروریستی به واتیکان / مواضع «آنجلینا جولی» درباره بحران سوریه/ جنجال بر سر تهدید بمب‌گذاری در مجسمه آزادی

احضار کاردار سفارت عربستان به وزارت خارجه ایران در اعتراض به اقدامات اخیر در یمن، افزایش شدید شمار قربانیان غیرنظامی در یمن، اظهارات آنجلینا جولی درباره اوضاع آوارگان سوری، خنثی شدن تهدید حمله تروریستی به واتیکان و جنجال در آمریکا بر سر تهدید بمب‌گذاری در نزدیکی مجسمه آزادی، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات بین المللی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۹۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 25 April 2015
خنثی شدن طرح حمله تروریستی به واتیکان/ مواضع «آنجلینا جولی» درباره بحران سوریه/ جنجال بر سر تهدید بمب‌گذاری در مجسمه آزادیاحضار کاردار سفارت عربستان به وزارت خارجه ایران در اعتراض به اقدامات اخیر در یمن، افزایش شدید شمار قربانیان غیرنظامی در یمن، اظهارات آنجلینا جولی درباره اوضاع آوارگان سوری، خنثی شدن تهدید حمله تروریستی به واتیکان و جنجال در آمریکا بر سر تهدید بمب‌گذاری در نزدیکی مجسمه آزادی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

خنثی شدن طرح حمله تروریستی به واتیکان/ مواضع «آنجلینا جولی» درباره بحران سوریه/ جنجال بر سر تهدید بمب‌گذاری در مجسمه آزادی

به گزارش «تابناک»، خبر احضار کاردار سفارت عربستان سعودی به وزارت خارجه ایران به دلیل اقدام اخیر سعودی‌ها در جلوگیری از ورود هواپیماهای ایرانی به یمن، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، وزارت خارجه ایران، کاردار سفارت عربستان را احضار کرد تا اعتراض خود را به ممانعت ریاض از رسیدن دو هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه برای یمن اعلام کند. این خبرگزاری اشاره می‌کند، ‌هواپیماهای مذکور حامل غذا و دارو برای مردم یمن بوده‌ و جنگنده‌های عربستان سعودی جلوی ورود آن‌ها به آسمان یمن را گرفته‌اند؛ یکی از این هواپیما‌ها روز پنجشنبه و دیگری روز جمعه راهی یمن شده‌اند.

خنثی شدن طرح حمله تروریستی به واتیکان/ مواضع «آنجلینا جولی» درباره بحران سوریه/ جنجال بر سر تهدید بمب‌گذاری در مجسمه آزادی

این در حالی است که بنا بر آمارهای بین‌المللی، شمار قربانیان تجاوز عربستان سعودی به یمن همچنان در حال افزایش است. به نوشته روزنامه «دیلی میل»، در حالی که حملات عربستان سعودی به یمن ادامه دارد، شمار قربانیان غیرنظامی به شدت افزایش یافته و در مجموع به بیش از ۵۵۰ نفر رسیده که ۱۵۰ تن از آن‌ها کودک بوده‌اند.

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده که حملات انجام شده در صنعا و چهار شهر دیگر یمن، نگرانی‌هایی را درباره نقض حقوق بین‌الملل به وجود آورده ‌که از جمله آن‌ها، عدم اطلاع قبلی حملات به منظور جلوگیری از کشته شدن افراد غیرنظامی بوده است. در گزارش این نهاد همچنین اشاره شده که از زمان آغاز جنگ تاکنون، حدود ۱۵۰ هزار نفر ناچار به ترک خانه‌های خود و فرار شده‌اند.

خنثی شدن طرح حمله تروریستی به واتیکان/ مواضع «آنجلینا جولی» درباره بحران سوریه/ جنجال بر سر تهدید بمب‌گذاری در مجسمه آزادی

در خبری دیگر مربوط به منطقه، شماری از مطبوعات و رسانه‌ها دیدگاه بازیگر مشهور آمریکایی را درباره وضعیت موجود در سوریه بازتاب داده‌اند. به نوشته روزنامه «گاردین»، آنجلینا جولی از قدرت‌های جهانی خواسته در راستای کمک به میلیون‌ها آواره سوری کاری کنند.

وی همچنین به دلیل آنکه انشقاق‌های موجود در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل، سبب انفعال این نهاد در موضوع سوریه شده، به شدت از آن انتقاد کرده است. جولی این سخنان را در جایگاه نماینده ویژه سازمان ملل در امور آوارگان و در جلسه‌ای در این سازمان بیان کرده است. وی از همه پانزده ‌عضو شورای امنیت سازمان ملل خواسته پای میز مذاکره حاضر شده و درباره دستیابی به راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه به گفت‌و‌گو بپردازند.

خنثی شدن طرح حمله تروریستی به واتیکان/ مواضع «آنجلینا جولی» درباره بحران سوریه/ جنجال بر سر تهدید بمب‌گذاری در مجسمه آزادی

در میان دیگر مطالب، خبر ناکام ماندن طرح یک حمله تروریستی به واتیکان، در برخی مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب یافته است. روزنامه «آیریش انیدیپندنت» می‌نویسد، ‌روز گذشته، پلیس و دستگاه‌های امنیتی ایتالیا یک شبکه تروریستی مرتبط با القاعده را ـ که قصد داشته به واتیکان حمله کند ـ از میان برده‌اند.

به گفته مقامات ایتالیایی، این شبکه شامل دو تن از محافظان اسامه بن لادن، رهبر سابق گروه القاعده بوده است. اعضای این شبکه تروریستی که روز گذشته در مناطق مختلف ایتالیا بازداشت شده‌اند، قصد داشته‌اند در سال ۲۰۱۰ و در زمانی که پاپ بندیکت رهبری کلیسای کاتولیک را بر عهده داشت، حمله‌ای انتحاری به واتیکان ترتیب دهند. این حمله به دلیل بازداشت برخی عناصر گروه در آن زمان انجام نشد.

خنثی شدن طرح حمله تروریستی به واتیکان/ مواضع «آنجلینا جولی» درباره بحران سوریه/ جنجال بر سر تهدید بمب‌گذاری در مجسمه آزادی

در ‌‌نهایت‌ موضوع تهدید بمب‌گذاری در نزدیکی مجسمه آزادی در آمریکا و حواشی آن نیز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. «هندوستان تایمز» می‌نویسد، پس از آنکه تهدید بمب‌گذاری در نزدیکی مجسمه آزادی، سبب تشدید تدابیر امنیتی و تحلیه جزیره لیبرتی از گردشگران حاضر در آن محل شد، مقامات مسئول اعلام کردند، خطری این مجسمه را تهدید نمی‌کند. تخلیه جزیره پس از آن صورت گرفت که افرادی در تماس تلفنی با پلیس، تهدید بمب‌گذاری در منطقه مذکور را مطرح کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی