بازدید 32046

جاعلان و فراری ها را رها کنید؛عکس سلفی بازیکنان را بچسبید!

صرف‌نظر از خوب یا بد بودن عکس گرفتن بازیکنان فوتبال با هواداران خانم، این پرسش مهم‌تر همچنان بی‌پاسخ است که خطر مسائلی چون تبانی، شرط‌بندی و جعل سند برای نابود کردن فوتبال پاک ضرر بیشتری دارد یا خالکوبی و عکس گرفتن با هواداران؟
کد خبر: ۴۹۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 24 April 2015
در روزهایی که انتشار خاطرات یک شرط‌بند معروف آسیایی از زندان در خصوص تعیین نتیجه بازی تیم ملی ایران در جریان شرط‌بندی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی داشت و در حالی که پیشتر از آن و در روزهای حساس و مهم لیگ یک، ادعاهایی از تبانی‌های عجیب و غریب در این رقابت‌ها خیلی‌ها را نگران کرده، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران در دستور عملی ، ملی‌پوشان و ستاره‌های لیگ برتری را از گرفتن عکس سلفی با خانم‌ها بازداشت.

به گزارش «تابناک»، نگاهی به تصمیم‌های کمیته اخلاق در فوتبال ایران، یک علامت سؤال بزرگ را به ذهن متبادر می‌کند؛ اینکه چرا با توجه به مسائل و مشکلات فراوان موجود در فوتبال ایران ـ که از قضا مستقیم به حوزه این کمیته بازمی‌گردد ـ آن‌ها اصرار عجیبی دارند تا با بی‌توجهی به این مسائل به سراغ موضوعاتی حاشیه ای تر بروند.

در حالی که در یک سال گذشته، ماجرای کارت‌های پایان خدمت جعلی جمع گسترده‌ای از ملی‌پوشان و بازیکنان لیگ برتری به رسوایی بزرگ فوتبال ما بدل شد و گریبان افراد و تیم‌های زیادی را گرفت، مسأله تبانی در مسابقات فوتبال کشورمان خصوصا مسابقات لیگ‌های پایین‌تر، بار‌ها و بار‌ها به گوش رسیده و حتی شخص وزیر ورزش یک بار رسما اعلام کرد در این باره مستنداتی به دست او رسیده و وزارت ورزش در حال پیگیری آن است. از سوی دیگر بحث مهم شرط‌بندی در فوتبال ایران، همیشه چون شبحی حضور داشته که چرا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران بدون واکنش مناسبی به این مسائل در خصوص مسأله‌ای چون گرفتن عکس سلفی بازیگران واکنش نشان می‌دهد؟

اگر تصور می‌کنید که کمیته اخلاق مانند ستاد منشور اخلاقی فدراسیون، کمیته‌ای خلق‌الساعه است و برای همین هم روند کاری و خط مشی مناسبی ندارد، سخت در اشتباهید. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بر اساس آیین‌نامه اخلاقی فیفا تشکیل شده است. آیین‌نامه اخلاقی فیفا به خوبی باید‌ها و نبایدهای مهمی را برای اهالی فوتبال مشخص کرده است و رفتار فدراسیون جهانی فوتبال هم به خوبی نشان می‌دهد که مشخصا این نهاد عزم بالایی برای مبارزه با مسائلی چون تبانی دارد که بی‌شک این مسأله هم در باید‌ها و نبایدهای آیین‌نامه اخلاقی فیفا به خوبی نمود دارد. اکنون و در حالی که مسأله تبانی در لیگ‌های پایین ایران به گونه‌ای است که حتی ممکن است اعتبار مسابقاتی چون لیگ یک ایران را زیر سؤال ببرد، چرا کمیته اخلاق در خصوص آن هیچ اقدام قابل توجهی نکرد؟

ماجرای کارت‌های پایان خدمت جعلی، ماجرای تبانی در فوتبال ایران و ماجرای شرط‌بندی در فوتبال ایران هر یک به قدری بزرگ و به اندازه‌ای تکان دهنده است که که در هر ساختار درست و سیستم مناسبی با واکنش‌های قاطع و مناسبی مواجه می‌شد؛ اما در ایران، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به‌ جای اینکه به مسائلی از این دست واکنش نشان بدهد، به مسائلی چون عکس سلفی بازیگران واکنش نشان می دهد.

صرف‌نظر از خوب یا بد بودن عکس گرفتن بازیکنان فوتبال با هواداران خانم، این پرسش مهم‌تر همچنان بی‌پاسخ است که خطر مسائلی چون تبانی، شرط‌بندی و جعل سند برای نابود کردن فوتبال پاک ضرر بیشتری دارد یا خالکوبی و عکس گرفتن با هواداران؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی