بازدید 5074
۴

آنها اكنون «مادر» ندارند

کد خبر: ۴۹۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 15 April 2015
سميه، مادري كه پنج سال پيش قرباني اسيدپاشي همسرش شد، به دليل شدت جراحات وارده از اسيد در بيمارستان لقمان تهران جان خود را از دست داد.

به گزارش اعتماد، پزشكان علت مرگ او را كه سه روز پيش به دليل عفونت ريه بستري شده بود، «از كار افتادن ريه در اثر زخم‌هاي ناشي از اسيد» اعلام كرده‌اند.  اسيدپاش همان مردي است كه بامداد ٢٧ ارديبهشت ٩٠ در واكنش به تقاضاي طلاق سميه، يك بطري را از اسيد پر كرد، به خانه مادرزنش رفت و در حالي كه همسر و دختر خردسالش در خواب بودند، اسيد را روي آنها خالي كرد. سميه كه از سوزش به خود مي‌پيچيد به سرعت خود را به حوض حياط خانه رساند اما ديگر سودي نداشت و صورتش در محاصره خشم، ناپديد شده بود. اما آن همه سوزش باعث نشد كه او دخترش را فراموش كند. او دوان دوان خود را به رختخواب رساند، بي‌خبر از اينكه سرونوشت مشابهي براي دختر ٥/٣ ساله‌اش رقم خورده بود؛ او نيز سوخته بود.

حمايت ناچيز، مشكلات نامحدود


اكنون پنج سال از آن حادثه هولناك مي‌گذرد. نتيجه اين شده: مادر بر اثر جراحات ناشي از اسيد جان باخته و رعنا كه بايد طعم كودكي را بچشد يكي از چشمان خود را از دست داده و پزشكان در تلاشند تا بينايي چشم ديگر او حفظ شود. صورتش سوخته و انجام عمل جراحي متعدد براي او واجب است. يكي از آشنايان سميه به «اعتماد» مي‌گويد كه «اكنون سميه در بين ما نيست اما دختر هشت ساله‌اش رعنا، سه‌شنبه هفته آينده عمل جراحي مهمي روي سرش خواهد كرد و هر ماه بايد براي ترميم پوست سرش خود را به تيغ جراحان بسپارد.» جراحي‌هايي طاقت‌فرسا و پرهزينه براي دختري نحيف كه درد دارد و حمايت مي‌خواهد؛ حمايتي كه تاكنون ناچيز بوده است.

آشناي رعنا مي‌گويد: «همه هزينه‌ها را خودمان تهيه مي‌كنيم. چند روز قبل از عيد شهيندخت مولاوردي، معاون امور زنان و خانواده نهاد رياست‌جمهوري مبلغ پنج ميليون تومان براي درمان سميه و رعنا به آنها داد. اما اين كمك‌ها كه با كلي مشكل داده مي‌شود در برابر حجم مشكلات ناچيز است.» از سوي ديگر نازنين هم هست. او هم از اين واقعه كم زخم برنداشته، با اين تفاوت كه زخم‌هاي او در قلبش ريشه دوانده است. او هم نياز به حمايت دارد.

در آخرين دادگاه پرونده اسيدپاشي سميه چه گذشت؟

با مرگ سميه، بار ديگر نتيجه رسيدگي به پرونده اسيدپاشي همسر سابقش سوال برانگيز شده است. يكي از آشنايان سميه درباره آخرين جزييات رسيدگي به اين پرونده به «اعتماد» گفت كه «شوهر سابق سميه كه اكنون در زندان كرمان به سر مي‌برد در آخرين جلسه دادگاه، از اساس منكر اسيدپاشي روي همسر و دختر خردسالش شده و دادگاه رسيدگي به اين ادعا را آغاز كرده بود.» اكنون كه سميه بنا به گفته پزشكان به دليل «جراحات وارده از اسيد» جان خود را از دست داده است اين سوال نيز پيش آمده كه روند رسيدگي به پرونده چه تغييري خواهد كرد؟

 عبدالصمد خرمشاهي، وكيل دادگستري در اين رابطه به «اعتماد» گفت: «خانواده سميه مي‌توانند با استناد به اينكه جراحات وارده بر اثر اسيدپاشي باعث مرگ دخترشان شده است، شكايتي با عنوان «قتل عمد» تنظيم كنند و از دادگاه درخواست قصاص اسيدپاش را داشته باشند.» خرمشاهي بر اين نكته تاكيد كرد كه «اگر دادگاه تشخيص دهد كه علت اصلي فوت سميه، جراحات وارده بر اثر اسيدپاشي بوده در اين صورت حكم به قصاص اسيدپاش خواهد داد.»

آينده دختران سميه چه خواهد شد؟

خانواده شوهر سميه در جريان رسيدگي به پرونده چندين بار تقاضاي حضانت رعنا و نازنين، دو دختر سميه را به دادگاه ارايه داده بودند. خرمشاهي، وكيل دادگستري درباره شرايط حضانت دختران سميه نيز گفت: «نازنين كه اكنون ٩ سال دارد از نظر قانوني به بلوغ رسيده و خودش مي‌تواند انتخاب كند كه پيش چه كسي زندگي كند، رعناي هشت ساله هم با توجه به شرايطي كه برايش به وجود آمده، حتي در صورت ارايه درخواست حضانت او از سوي خانواده پدرش هم دادگاه حكم به حضانت پدربزرگش خواهد داد.» نازنين و رعنا اكنون پيش پدربزرگ و مادربزرگ مادري‌شان راحتند. آنها ديگر «مادر» ندارند؛ اين درد هرگز پاياني ندارد...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
خدا لعنتش کند اسیدپاش بی رحم عوضی. با همان اسبد باید کشته شود .
هر کس با پاشش اسید باعث خسارت جانی و مالی شود بای به عنوان مفسد فی الارض در قفس آهنی سوزانده شود
از عمق جان بر انسانیت و دستها و چشمهای بسته عدالت گریستم

مهربانو
از درد و رنج رهیدی؛ آزادی ات مبارک
دختران سمیه احتمال به فساد می افتند. خدا کمکشون کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی