بازدید 30835
چند هفته تا رسیدن به نقطه پایان شوخی با پزشکان؛

تغییر «در حاشیه» از بیمارستان به آسایشگاه سالمندان

پس از ۳۵ قسمت‌، فصل نخست سریال «در حاشیه» به پایان می‌رسد و روند تولید فصل دوم آغاز می‌شود؛ روندی که قطعاً در‌‌ همان لوکیشن کنونی واقع در ساختمان انتشارات وزارت امورخارجه پی گرفته می‌شود؛ اما احتمالاً ‌تغییر دکور ‌خواهد داشت، زیرا ‌قطعاً مضمون فصل دوم تغییر می‌کند و احتمالاً‌‌ همان ماجرای راه اندازی «آسایش سالمندان»، ‌مضمون فصل بعدی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۹۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۱ 12 April 2015
تغییر «در حاشیه» از بیمارستان به آسایشگاه سالمندان
سریال «در حاشیه» با حواشی فراوان در جدول پخش ‌ماند و اکنون با‌‌ همان مضمون پزشکان روی آنتن می‌رود؛ اما این رویه چندان طولانی نخواهد بود و پس از حدود سی و پنج قسمت از این سریال، مضمون این مجموعه کمدی تغییر خواهد کرد و احتمالاً به آسایشگاه سالمندان تغییر خواهد یافت؛ ایده‌ای که در‌‌ همان زمان، افزایش فشار‌ها و پیش از آغاز پخش نیز مطرح شده بود و هم‌اکنون در حال نهایی شدن است.

به گزارش «تابناک»، بیش از دو هفته از آغاز جنجالی پخش مجموعه نود قسمتی «در حاشیه» ـ که پیشتر با نام «اتاق عمل» شناخته می‌شد ـ‌ از تلویزیون‌ می‌گذرد؛ مجموعه کمدی به کارگردانی مهران مدیری که بیمارستان و پزشکان را دستمایه شوخی قرار داده بود و هرچند در‌‌ همان قسمت ابتدایی، شخصیت‌های اصلی را یک پزشک فاقد مدرک و یک پزشک دارای مدرک بی‌اعتبار قرار می‌دهد، با این حال شدید‌ترین انتقادات ممکن را از سوی گروهی از پزشکان متخصص در پی داشت.

تولید مجموعه نود قسمتی مهران مدیری برای تلویزیون به قسمت هفتم رسیده بود که همه چیز متوقف شد و این توقف علت مشخصی داشت. از یک سو، اعتراض‌هایی به تولید این مجموعه با ارسال نامه نظام پزشکی مطرح شده بود و از سوی دیگر، تصمیم‌گیرندگان رسانه ملی ـ که باید استمرار تولید این سریال تلویزیونی را با‌‌‌‌ همان رویه گذشته تأیید می‌کردند ـ در حال تغییر بودند و به همین دلیل، پروژه مدیری عملاً در وضعیت تعلیق قرار گرفت.

در راستای همین نامه‌نگاری نظام پزشکی بود که علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، با اشاره به دیدگاه نظام پزشکی در زمینه سریال «در حاشیه» گفت: «ما مخالف طنز فاخر نیستیم، ولی باید شأن جامعه پزشکی نیز رعایت شود، به هر حال پزشکی ایران در دنیا به خصوص در منطقه، جایگاه ویژه‌ای دارد و نامه‌ای که درباره این سریال به مسئولان رسانه ملی نوشته شد، بر اساس درخواست انجمن‌های علمی و پزشکی بود‌».

تغییر «در حاشیه» از بیمارستان به آسایشگاه سالمندان

ماجرا آنچنان بالا گرفت که جایگزینی «اتاق سالمندان» مطرح ‌و حتی جلساتی برای تغییر سوژه سریال مدیری نیز ‌طرح شد؛ اما لوکیشن سریال مدیری که ماهیانه ۶۰ میلیون تومان هزینه‌ دارد و به لطف مخالفان این سریال برای مدتی خاک می‌خورد و همچنین سایر هزینه‌های پیش تولید، تغییر کامل سوژه سریال را دشوار ساخته بود و بنابراین قرار شد، پروژه «در حاشیه» همچنان فعال باشد.

این ‌گونه بود که قسمت‌هایی از این سریال با حذف و اضافه‌هایی همراه شد تا نظر پزشکان نیز تأمین شود و در پاسخ به پیش‌داوری صورت پذیرفته از سوی نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قدمی برداشته شده باشد اما اصلاحات نه تنها نظر پزشکان را تأمین نکرد، بلکه سازمان نظام پزشکی رسماً صفحه‌ای با محوریت کمپین تجمع علیه این سریال به راه انداخت و پزشکان متخصص و برخی دیگر نیز شدید‌ترین واکنش‌ها را از خود نشان دادند؛ واکنش‌هایی که با تهدیدهایی نیز همراه شد.

هرچند مجموعه تازه مهران مدیری با نقدهایی از منظر کیفی همراه است، اگر همه فشار‌ها و خطوط قرمزی که برای تولید کمدی با مضمون پزشکان پیش پای گروه مدیری به وجود آمده را در نظر گرفت، «در حاشیه» تا اینجا نمره قبولی گرفته و با توجه به آنکه بالاخره با واکنش افکارعمومی نسبت به انتقادات نابجای گروهی از پزشکان، این گروه عقب نشینی کردند و پخش «در حاشیه» با آرامش داده می‌یابد، ‌این استمرار پخش تا قسمت سی و پنجم ادامه خواهد داشت.

پس از این قسمت‌ها، فصل نخست سریال «در حاشیه» به پایان می‌رسد و روند تولید فصل دوم آغاز می‌شود؛ روندی که قطعاً در‌‌ همان لوکیشن کنونی واقع در ساختمان انتشارات وزارت امور خارجه پی گرفته می‌شود، ولی  احتمالاً با تغییر دکور همراه خواهد شد، زیرا قطعاً مضمون فصل دوم تغییر می‌کند و احتمالاً‌‌ همان ماجرای راه اندازی «آسایش سالمندان»‌ مضمون فصل بعدی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

باید صبر کرد و دید ‌آیا در همین فصل نخست، سریال «در حاشیه» به نقطه اوج و مطلوب مخاطب خواهد رسید و در این شرایط، با تغییر مضمون همچنان مخاطب پیگیر کنونی‌اش را حفظ خواهد کرد و موقعیت‌های جذابی شبیه به آنچه اکنون خلق شده را می‌توان در فصل دوم نیز مشاهده کرد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۲
این سریال هیچ معنا و مفهوم خاصی نداره
فقط خدا میدونه چه وقت فهم و درکمون بالا میره!!
پزشکان تافته جدابافته این ملت و این کشور نیستند و نباید از انتقادات به حقی که جامعه در قالب طنز به بعضی از آنها دارد ناراحت بشن (نه به همه ی پزشکان) . کمتر کسی را میتوان دید که مشکلات رایج و بیان شده در این سریال را تجربه نکرده باشد !!!
اگر انتقاد حتی در قالب طنز هم قابل بیان نباشد انحصار و فساد بوجود می آید و هیچ کس حتی قشر پزشکان هم حق ندارند به بهانه های مختلف طوری وانمود کندکه مبری از هر گونه اشتباه است.
از این اخلاق و رفتار خودخواهانه ی پزشکان که علیه این سریال موضع گرفتند مطمئن باشید چیزی جز خودخواه و مغرور بودن آنها (نه همه آنها) در ذهن بینندگان این برنامه در ذهنشان نمی ماند.
به جز واقعیت های تلخ و انکار ناپذیری که در بیشتر بیمارستان های کشور داره اتفاق می افته چیز دیگری در این سریال نبود که اینهمه علیهاین سریال موضع گرفتند.
بعد از سالها یک سریال توانست مردم رو برای مدت کوتاه یک ساعته از پای ماهواره به رسانه ملی بکشونه . اما اینبار نه دولتمردان و سیاسیون بلکه قشر مغرور پز.....کان مانع سرگرمی و خوشی مردم شدند !!
اگر قرار باشه ديگه موضوعش پزشكا نباشن
من ديگه نگاه نميكنم :)
برخی پزشکان در ایران خیلی...هستند
دروغ که نیست این یه واقعیته با زبان طنز که برخی بی جنبه ها تاب نیاوردند
آفرین بر تو که بر حاشیه پرداخته ای
صدا وسیما کم آورد
بله اقای زالی پزشکان در ایران و این منطقه به قول شماویژه هستند اما نه در انچه تو یا همکارانت خیال میکنید بلکه در گرفتن پول مفت و زور در رفتار نامناسب در تراشیدن خرجهای گزاف برای بیمار و در برجسته کردن شخصیت خود تان باید ببینید مردم در مورد شما چه فکری میکنند و چه نظری دارند چه اینگونه سریالها ساخته و پخش بشود چه نشود مطمئن باشید نظر درست مال مردم است چون برخاسته از تجربه است و ان هم تجربه یک توده عظیم نه عده ای خود خواه و متکبر مثل بعضی از افراد قشر شما وتجربه این توده عظیم عینا"همان حق است
مگر پزشكان چند درصد از جامعه رو تشكيل ميدهند؟ چرا نظر اكثريت مردم را مد نظر قرار نميدهند؟ اينطور كه بنظر ميرسه اين سريال بازخورد بسيار خوب در سطح جامعه داشته است .
بفرموده امام راحل : ميزان راي مردم است .
لابد زبانم لال سالمندان انسان نیستن دیگه...
بايد طنز را تعطيل كرد چون فرهيخته ترين قشر جامعه توانايي تحمل آن را ندارد چه رسد به اقشار ديگر ! متاسفم براي سالمندان كه صداشان و زورشان به جايي نميرسه . البته اقشار ضعيفتر هم هستند مانند زندانيان و سربازان كه اصلا صداشان نميتونه دربياد . آقاي مديري ميتوانند روش فكر كنند !
این مسخره بازی را صدا و سیما و تابناک شروع کردند . نتیجه این که آن هایی که باید به پزشک مراجعه کنند ، نکردند و بعضی ها جان خود را از دست دادند . پزشکان نیز مورد اهانت همراهان بیمار قرار گرفتند تا نتوانند وظالف خود را درست انجام دهند .
خیلی سریال بی مایه و بی ارزشی است .
اقای دکتر زالی با سلام و خدا قوت به شما و همکاران محترمتان من یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم ومشکل بیماری فشار خون دارم .انتقادی از شما دکتر محترم دارم و فکر میکنم که کمی چشمتان را به روی حقیقت باز کنیدو ناراحت نشوید چون بعضی از این انتقادات سازنده است از شما برادر محترم خواهشی دارم که یکی از بستگان خود را به یکی از درمانگاههای تامین اجتماعی بفرستید ونحوه رفتاربعضی از پزشکان محترم را با بیماران ببینید پزشکان محترمی که به جای ویزیت بیمار جلوی بیمار جدول مجله حل میکنند و بیمار میگوید که چه داروهایی بنویسند ضمنا از اقای مهران مدیری ممنونم و ارزوی سلامتی برای ایشان و همکاران محترمشان را دارم و از این برادر عزیز میخوام که نگاهی هم به این مراکز بیاندازند و ببینند که چه خبر است و در نوشته هایشان هم یادی از ما هم بکنند و حرف دل ما را با طنز به گوش اقایان محترم برسانند. در پناه حق باشید.
پزشکان محترم با کارهای چند سال اخیر شون به حدی موقعیت خودشون رو متزلزل کرده اند که الان از یک سریال طنز هم وحشت دارن و با اعمال فشارهایی که انجام دادن بدتر جامعه و مردم رو به دیدن این سریال حساستر و مشتاقتر کردن بعد هم حرف از انتقاد پذیری میزنن و از نظر اونها طنزی فاخره کو ازشون تعریف کنه و منافع مالیشون رو تامین کنه
من چندماهیه درگیری بیماری سرطان پدرم هستم
باوربفرمایید دقیقا سیستم پزشکی ایران شبیه همین سریال هستش
کسی که پول نداره باید بمیره
بیمارما اورژانسی شد رفتیم میلاد گفت باید توراهرو بمونه تا تخت خالی شه بردیم شخصی گفت قسمت سی سی یو شبی یک میلیون هست بریز خودتون بعدا باید برگرفتن بیمه اقدام کنید به ما ربطی نداره
تو ایران بیمه یعنی چه چرا باید بیمار پول بده بعد بره با هزازمکافات دنبال پول خودش درصورتیکه بیمه گذار پول خودشو از همون اول گرفته
خیلی واقعا سیستم دون مایه ای حکم فرماست
من امیدوار بودم یه کار خیلی خوب از مدیری ببینم. مخصوصا که مجموعه "شوخی کردم" خیلی خوب و جرفه ای دراومده بود. ولی در حاشیه نا امیدم کرد. اگر قرار باشه نیم ساعت سریال بببییم که ۵ دقیقه بخندیم، فکر نکنم بشه به اون کار گفت طنز. کنار فاجعه های فیلمنامه، لودگی بازیگرا هم رو اعصابه.
درپیتی تر از این هم مگه میشه فیلمی ساخت و به خورد مردم داد این فیلم توهین به شعور مردم و هنرمندان است
باعث تاسفه که ظرفیت پزشکای ما اینقدر پایینه که هیچگونه انتقادی رو برنمیتابند. میگن درخت هرجه پربارتر باشه سربه زیرتره، پس معلوم است افرادی که این همه مدعی هستند باری ندارند، و چون انتقادها کاملا بجاست و عزیزان پزشک حقایقی رو در اون دیدن، اینهمه برآشفته شدن....متاسفم!
بنابر این از این پس پزشکان بسیار بسیار خوب کشور ما میتونند خیالشان آسوده باشه. همه چی تموم شد.
این سریال باعث شده بسیاری از تماشای کانالهای ماهواره ای دور شوند البته موافق نمایش هر نوع شوخی نیستم ولی برگشتن مهران به تلویزیون بسیاری را از مخاطرات شبکه های ماهواره ای دور می کند برای ادامه مهران می تواند مجوعه شوخی کردم را که در فضای تولیدات شبکه خانگی ارائه شد ادامه دهد کلی نقد سازنده نسبت به جامعه و رفتار ما در آن وجود داشت. لازم است نقدپذیری و پاسخگویی و ظرفیت شوخی جامعه هم بالا رود (خطاب به اقشاری که با آنان شوخی می شود)
درود بر مهران مدیری.
نباید پخش بشه / با سالمندان نباید شوخی کرد از فردا اردوکشی سالمندان رو شاهدیم
بیشتر شبیه ی تیزر تبلیغاتی است!!!
لایک
پس پزشک ها موفق شدن در حاشیه را کیش و مات کنند!
اگر این حساسیت ها که همه مسئولان را دور هم جمع کند و این قشون کشی ها درباره درمان بیماران خاص به طور مثال کودکان روستای شین اباد پیش می آمد لاقل نتیجه ای حاصل می شد و یا خیلی از مشکلات بیماری و پزشکی حل می شد. نه اینکه برای اینکه گوشه قبایشان کمی غبار بنشیند اینطور خودشان را به بالا و پایین بیندازند و کمپین تشکیل دهند و ... این موضوع نشان داد چقدر دغدغه های جامعه پزشکی ما بی مورد است و مردم .....متاسفانه همه به فکر منفعت خویشند.
تابناک شما یه کمپین در حمایت سریال راه بنداز ببین چه جور مردم بهش می پیوندن. با همه میشه شوخی کرد جز پولدارترین قشر جامعه پزشکان زحمت کش!
تابناک از اول تا حالا خودتو بدجوری ضد پزشکا جر دادی علتشو نمیدونم!! شاید عقده پزشک شدن داشتی .شاید هم یه جورایی می خوای واسه خودت مخاطب جمع کنی؟ خودت بهتر میدونی
حالا سانسور کن
جز 4 تا ادا اطوار و شبهه صوت چیز جالبی نداره
تا کی جامعه ما می خواد اینقدر کم ظرفیت باشه.
شنیدم وکلا هم اعتراض کرده اند. حتما برای فصل بعد سالمندان و بهزیستی اعتراض میکنه...
کاش صدا سیما مقاومت می کرد ای کاش... اینجاست که آدم با خودش میگه مدیری بهتره برای همون شبکه نمایش خانگی فیلم بسازه که دستش بازتره.
من طرفدار تولیدات آقای مدیری بودم ولی این خیلی بی مزه است 2 قسمت بیشتر نگاه نکردم
تابی یه نظر سنجی بزاری عالیه
شخصیت‌های اصلی را یک پزشک فاقد مدرک و یک پزشک دارای مدرک بی‌اعتبار هستن الان این رو پزشکان هفت هزارتایی که کمپین کردن متوجه نشدن. با این آی کیو چطوری پزشک شدن. همین برخوردشون خودش کلی سوژه است
حقیقت برای یرخی پزشکان تلخه؟
آقایون داداشام ! من به عنوان یه قوطی رب گوجه فرنگی به این فیلم اعتراض دارم !!!!!!!
واقعا متاسفم ، با این کار بیشتر نفرت ایجاد کنید ، آخرش معلوم میشه کی چوبشو میخوره!
حقایق تلخ است دوستان شیرینش کنید.
خیلی سریال مسخره و بی مزه ای هست. به شعور مخاطب توهین میکنه. در برابر شبهای برره یا قهوه تلخ صفره.
من پزشکم و هیچ مشکلی این سریال نداره.کسانی ناراحت میشن که احساس میکنن یه جورابی همینطوری ند. در کل آدم خطا کار معمولا از کنایه بدش میاد و همه چیز رو به خودش میگیره. از نظر من آقای مدیری انگاره لحظه به لحظه با هاشون بوده چون خیلی ملموس گفته شده.درقشر ما گزینشی از نظر نوع شخصیت وجود نداره پس هر فردی با هر خصوصیات اخلاقی در آن هست .و هر کاری بگید در آن ممکنه صورت بگیرد البته انتظار ما اینه که اینجوری نباشه ولی چاره چیست. فیلمشان حرف نداره قدرت بیا نشون عالیه امیدوارم مردم ما هم در فهم این تیپ فیلمها دردشون رو باز کنه ببین اصلا هدف چیه و آقای مدیری چی میخواد بگه.کمی دفت کنن متوجه میشن و میدونن قصد خراب کردن این قشر نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست