بازدید 2740

گزافه‌گویی‌ سعودی‌ها از بستر احتضار

کد خبر: ۴۸۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 08 March 2015
وزیر خارجه پیر و فرتوت رژیم آل‌سعود در تازه‌ترین افاضات خود اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران حامی تروریسم و اشغال‌کنندۀ بخشی از سرزمین‌های عربی است که این هذیان‌گویی‌ها نشان می‌دهد که مقامات آل سعود دچار فراموشی شده‌ و حمایت‌های چند ساله خود از داعش و گروه های تروریستی را از یاد برده‌اند.

به‌گزارش خانه ملت، پشتیبانی آمریکا و برخی حاکمان عرب منطقه از گروه‌های تروریستی و در صدر آن‌ها داعش در چند سال اخیر بر کسی پوشیده نیست و مقامات کشورهای منطقه گاه به گاه نسبت به اینگونه حمایت‌ها اعتراف کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش در شرایط کنونی از نظر مالی و اقتصادی بسیار به عربستان و برخی حاکمان عرب منطقه وابسته است و از سه سال گذشته تاکنون اخبار گوناگونی درباره ارائه کمک‌های مالی و تجهیزاتی عربستان به داعش در صدر اخبار جهان قرار گرفته است، از طرف دیگر این گروه تروریستی به صورت کامل از تفکرات وهابیت که منشأ  آن در عربستان است، پیروی می‌کند، که این موضوع را می‌توان در احکام و نظرات سرکردگان داعشی به وضوح دید و قطعا این تشابهات و موضوعات نشان‌دهنده اخوت و روابط نزدیک سران گروه تروریستی داعش با مقامات پادشاهی عربستان است.

بر اساس تحلیل کارشناسان، داعش هم‌اکنون به ابزاری برای پیش برد اهداف عربستان و به تبع آن هم پیمانانش مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، زیرا عربستان از گذشته‌ به‌ دنبال ضربه زدن به نظام سوریه و تسلط بر عراق بود، از این‌رو با تشکیل گروه تروریستی داعش این اهداف را دنبال می‌کرد.

البته نمی‌توان بر خسارت‌های وارد شده بردو کشور عراق و سوریه توجه‌ای نکرد، اما این موضوع قابل توجه است که گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش در عراق و سوریه بعد از گذشت چند سال از حمله به این کشورها به دستاورد چشمگیری دست پیدا نکرده‌اند و امروز این گروه‌ها در حال شکست‌های پی در پی  از نیروهای مردمی و ارتش هستند.

عربستان در چند سال گذشته به دنبال آن بود که با تقویت مالی و لجستیکی داعش به عنوان یک اهرم فشار، دولت عراق را وادار به قبول شروط خود در این کشور کند، زیرا آل سعود خود را پدرخوانده کشورهای عرب می‌داند و بر اساس موارد تاریخی بارها به مسائل جزئی عراق وارد کرده بود.

خوشبختانه دولت عراق با به کارگیری نیروهای مردمی و تقویت ارتش خود توانست سد محکمی در مقابل پیش روی‌های گروه تروریستی داعش ایجاد کند و امروز هم شاهد هستیم که داعش در تمام مناطق در حال شکست و عقب‌نشینی است.

اتفاقات و حوادث اخیر در جبهه تقابل عراق با داعش و حامیانش، عربستان را از رویای پیروزی و برتری جویی در منطقه بیدار و آن را به کابوس دیگری رهنمون کرد، کابوسی که در آن ایران را علت اصلی تغییر موازنه در منطقه و شکست برنامه‌هایش اعلام می‌کند.

از این رو روز گذشته سعود الفیصل وزیر خارجه رژیم آل‌سعود در تازه‌ترین اظهارات خود، جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و اشغال‌کنندۀ بخشی از سرزمین‌های عربی نامید.

وی در این رابطه اعلام کرد که وقایع شمال عراق نشان می دهد که جنگ و صلح در عراق، به دست ایران است و ایران موجب بروز طایفه گرایی شده و پیش از حضور ایران، اختلافات طایفه ای در عراق وجود نداشت.

این در حالی است که این وزیر پیر و سالخورده سعودی به علت کهولت سن فراموش کرده که آن‌ها با حمایت از داعش به جنگ میان طوایف در عراق دامن زده‌اند و ایران برای جلوگیری از گسترش حملات تنها از طریق مشاوره نظامی به کمک مردم عراق شتافته است.

 

شوهانی : ریاض همصدا با تل‌آویو در مقابله با ایران

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در این رابطه می‌گوید که فیصل دچار بیماری فراموشی شده، زیرا به یاد نمی آورد که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با گروه تروریستی دست‌پرورده عربستان و برخی کشورهای عربی منطقه به عراق کمک کرده است.

وی ادامه داد که ادعای مطروحه درباره حضور نظامی ایران در عراق و سوریه کاملا تکذیب می‌شود، زیرا جمهوری اسلامی تنها از طریق مشاوره‌های نظامی به این دو کشورکمک می‌کند و قطعا هر جنایتی که در منطقه رخ می‌دهد، یک طرف آن عربستان و هم پیمانانش هستند، از طرف دیگر این موضوع قابل اثبات است که منافع عربستان و رژیم صهیونیستی در مقابله با ایران و حمایت از داعش گره خورده است.

شوهانی در بخشی از اظهارات خود تأکید کرد که در این شرایط عربستان منافع خود را در خطر می‌بیند، از این‌رو با اظهارات مداخله‌جویانه و تنش‌های سیاسی به‌دنبال رفع مشکلات و کمبودهای خود است، اما قطعا اگر ایران در عرصه مقابله با داعش حضور نداشت، هم‌اکنون این گروه تروریستی بخشی از کشورهای عربی و حتی عربستان را تسخیر می‌کرد، از این‌رو مقامات این کشورها به جای اظهارات تنش‌زا و مداخله‌جویانه باید به‌دنبال ریشه کنی داعش باشند.

اظهارات روز گذشته وزیر خارجه خاندان آل سعود در حالی مطرح شد که امروز برخی از نمایندگان مجلس عراق نسبت به این زیاده‌گویی‌ها واکنش سختی نشان داده‌اند به طوری که حزب الدعوه عراق در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اخیر وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد بیگانگان در امور داخلی کشورمان مداخله نکنند.

در بیانیه ‌این حزب آمده است که "آنچه در عراق می گذرد موضوعات داخلی کشورماست و هیچکس حق مداخله در این امور را ندارد. وزیر امور خارجه عربستان حق ندارد از آمریکا بخواهد با داعش در عراق بجنگد."

 

حسینی:سیاست‌های عربستان در منطقه تنها به اسلام ضربه می‌زند

در بخشی دیگر سیدباقر حسینی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، در رابطه با اظهارات گستاخانه وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که به طور حتم محور اصلی تمام شرارت‌ها در منطقه عربستان است بوده و هم اکنون تجهیز مالی و امکاناتی گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش به یک امر روزانه این کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه سیاست‌های عربستان در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی تنها به اسلام ضربه می‌زند، که این موضوع قطعا هدف اصلی رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

این نماینده مجلس، ادامه داد: عربستان با جنگ رسانه‌ها و فریاد به‌دنبال بازیابی نیروی و همپیمانان خود در منطقه است، زیرا همه می‌دانند که جمهوری اسلامی هیچ ورود نظامی در عراق نداشته و تنها برای حمایت از این کشور اقدام به مشاوره‌های نظامی کرده است.

حسینی با بیان اینکه کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در آینده‌ای نزدیک نتیجه ماجراجویی‌های خود را می‌بینند، گفت: قطعا زمانی که نیروهای مردمی و ارتش عراق،  داعشی‌ها را از خاک خود پس بزنند، اعضای این گروه تروریستی جایی جزء عربستان را برای حضور خود نمی‌بینند.

 

آصفری: برگ برنده عربستان در منطقه در حال احتضار است

همچنین محمدحسن آصفری در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان گفت: عربستان در شرایط کنونی با توجه به پیروزی‌های ارتش و ملت عراق به وحشت افتاده و اظهارات اخیر الفیصل بازخورد اتفاقات و تحولات اخیر در این کشور است.

وی ادامه داد: به طور حتم عربستان با شکست داعش در عراق و سپس در سوریه تمام بزرگ‌های خود را که گمان می‌کرد، عامل پیروزیش در منطقه است، را می‌بازد.

آصفری با اشاره به حمایت‌های مالی، تبلیغاتی و تجهیزاتی عربستان از داعش، گفت:‌ این کشور در چند سال اخیر بخشی از درآمدهای نفتی خود را صرف حمایت از داعش کرده، زیرا آل سعود می‌پنداشت که با حمایت از این گروه تروریستی می‌تواند نفوذ خود را کشورهای منطقه پیش از پیش بیشتر کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، عاقبت داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه را نابودی و شکست عنوان کرد و افزود: قطعا حامیان این گروه‌ها نیز باید منتظر تبعات شکست داعش باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی