بازدید 1975
عضو تشخیص مصلحت:

آیت‌الله‌مدنی‌ذوب‌اسلام و مجذوب‌ولایت‌فقیه‌بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله شهید سید اسدالله مدنی با تمام وجودش ذوب اسلام و مجذوب ولایت فقیه بود.
کد خبر: ۴۸۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴ 02 March 2015
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله شهید سید اسدالله مدنی با تمام وجودش ذوب اسلام و مجذوب ولایت فقیه بود.

به گزارش ایرنا، علی آقامحمدی روز دوشنبه در همایش علمی شهید محراب آیت الله مدنی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، افزود: همه دوستی ها و احیانا دشمنی های شهید مدنی برای رضای خدای متعال بود.

وی گفت: تمام زندگی این عالم مبارز پر از درس و مشی خداشناسی و تقوای الهی و پرهیزکاری است و در عین حال در برابر مخالفان اسلام و قرآن و آیین و سنت نبوی همانند کوهی استوار و مدافع حقیقت و عدالت بود.

آقامحمدی با اشاره به دوران مبارزات قبل از انقلاب شهید مدنی، یادآوری کرد: رژیم ستمشاهی وی را به نقاط مختلف کشور از جمله نورآباد ممسنی، کنگان، خرم آباد، گنبد کاوس و مهاباد تبعید کرد ولی آیت الله مدنی نه تنها از مبارزات و ارشاد و تبلیغ دین و قرآن کوتاهی نکرد بلکه در آنجا منشاء تحولات فرهنگی و اجتماعی هم شد.

وی شهید محراب آیت الله مدنی را یکی از شاگردان و مریدان مخلص امام خمینی (ره) دانست و گفت: وی در جهت شناساندن نهضت امام راحل و آشکار کردن ظلم و ستم رژیم وابسته پهلوی فعالیت های زیادی را انجام داد.

وی افزود: لازم است مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان زندگی شخصیت های بزرگی همانند شهید مدنی را مطالعه و آنها را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنند.

آقامحمدی اظهار کرد: درست است که شهید مدنی در آذرشهر دیده به جهان گشوده است، ولی ابعاد بزرگ شخصیت علمی و دینی و تقوای الهی آن عالم ربانی متعلق به اسلام و قرآن و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

همایش شهید محراب آیت الله سیداسدالله مدنی با شرکت مسوولان، استادان و دانشجویان در تالار دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در شهرستان آذرشهر ترتیب یافته بود.

شهید مدنی در سال 1293 هجری شمسی در آذرشهر دیده به جهان گشود و پس از حدود 67 سال عمر در 20 شهریور 1360 در محراب نماز جمعه تبریز به دست منافقی کوردل به شهادت رسید.

شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری تبریز واقع شده و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان هم در حوزه این شهرستان با حدود هفت هزار نفر دانشجو قرار گرفته است.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران محسوب می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد