بازدید 3172

گردشگری سلامت دست دلال‌ها افتاده است

کد خبر: ۴۷۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹ 15 February 2015
رئیس جمعیت هلال احمر با انتقاد از وضعیت گردشگری سلامت در کشور گفت: متاسفانه این موضوع به دست دلال‌ها افتاده و بی‌قانونی در این خصوص صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، سید امیر محسن ضیائی در مراسم افتتاح هتل بیمارستان هلال‌احمر گفت: یکی از مباحث مهم در حوزه سلامت بحث گردشگری سلامت است که منابع مالی زیادی صرف آن می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون از بازار 100 میلیارد دلاری توریست درمانی، بخش کمی به کشورهای اسلامی اختصاص دارد که ما باید بتوانیم سهم خود را در این خصوص افزایش دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در 10-15 سال آینده باید به نقطه‌ای که در چشم‌اندازها ترسیم شده است برسیم، گفت: اکنون سهم لازم را در درمان توریسم نداریم گرچه ما در سطح ارائه خدمات درمانی محدودیتی نداریم و به مانند کشورهای توسعه یافته خدمات ارائه می‌کنیم اما خدمات ارائه شده به اصطلاح شکلات پیچ نیست و کیفیت لازم را ندارد.

ضیایی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت کارهای غیر اخلاقی صورت می‌گیرد، گفت: این حوزه دست دلال‌ها افتاده و چیزی که به عنوان گردشگری سلامت می‌شناسیم اکنون نارس است.

وی تأکید کرد: همکاری دستگاه‌های امنیتی، نظارتی بر حوزه درمان و گردشگری می‌تواند به اصلاح زنجیره گردشگری سلامت بیانجامد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: ما باید فراموش کنیم که نفت داریم، کشوری با 80 میلیون جمعیت و این سرمایه انسانی گسترده نباشد معطل نفت باشد.

ضیایی با بیان اینکه گردشگری سلامت باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت یک موضوع چند بخشی است و بسیاری از بخش‌ها از لب مرز گرفته تا مغازه‌های مردم در خیابان‌ها را درگیر خود می‌کند و سبب توسعه کسب و کار مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه کارهایی در وزارت بهداشت برای توسعه گردشگری سلامت در دست اقدام است، گفت: اقدام امروز هلال احمر سبب پر شدن بخشی از حلقه مفقوده گردشگری سلامت می‌شود البته من توصیه می‌کنم که شرکت تأسیس شود تا تمام امور مربوط به گردشگران را از صفر تا 100 بر عهده گیرد و تمام خواسته‌های آنها را برآورده کند.

ضیایی تاکید کرد: هلال احمر می‌تواند در زمینه گردشگری سلامت الگو باشد و با سازماندهی درست مسیر را برای دیگران باز کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید ترکیه در زمینه گردشگری سلامت از ما پیش باشد ما یک کشور مسلمان هستیم و مسلمان‌ها دوست دارند از پزشکان مسلمان خدمت بگیرند بنابراین می‌توانیم ظرفیت خدمت‌رسانی به مسلمانان را مهیا کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی