بازدید 2857

خطر «دیابت نوع یک» در زنان نسبت به مردان بیشتر است

کد خبر: ۴۷۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸ 08 February 2015
تحقیقات اخیر نشان داده است که دیابت نوع یک در زنان نسبت به دیابت نوع یک در مردان بسیار خطرناک تر و مرگبارتر است.

به گزارش فارس، محققان استرالیایی گزارش دادند که زنان مبتلا به «دیابت نوع یک» نزدیک به 40 درصد نسبت به انواع دیگر دیابت‌ها در خطر مرگ قرار دارند همچنین این گونه زنان 2 برابر نسبت به مردانی که دیابت نوع یک دارند با خطر حمله قلبی مواجه هستند.

محققان با تجزیه و تحلیل 26 مطالعه که 200 هزار نفر را شامل می شد، دریافتند که زنان مبتلا به دیابت نوع یک، 37 درصد در مقایسه با مردان مبتلا به دیابت نوع یک ، بیشتر با مرگ ناشی از سکته مغزی مواجه بودند.

پژوهشگران همچنین دریافتند که زنان مبتلا به دیابت نوع یک نسبت به مردان مبتلا به دیابت نوع یک 44 درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری کلیوی بودند.

به گفته محققان، دیابت نوع یک خطر ابتلا به مرگ زودرس در زنان و مردان را افزایش می دهد، اما دیابت نوع یک برای زنان نسبت به مردان بسیار مرگبارتر است.

به گزارش پایگاه خبری هلث‌دی‌نیوز آمریکا، این گزارش در فوریه، 6 نسخه آنلاین از لانست دیابت و غدد منتشر شد.

در این نوع دیابت، غده پانکراس توانایی تولید انسولین را ندارد و تولید انسولین بسیار کم یا متوقف می‌شود. دیابت نوع یک معمولاً در دوران کودکی یا نوجوانی آغاز می‌شود، اما ممکن است در هر سنی شروع شود.

متخصصان، این نوع دیابت را یک بیماری خود ایمنی دانسته و معتقدند که عامل وراثت و عوامل محیطی به درجات نامعلوم در ایجاد آن مؤثر هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی