بازدید 33164

در کارخانه اپل چه می‌گذرد؟

خبرنگار شبکه بی بی سی به طور مخفیانه از کارخانه تولید تلفن های همراه هوشمند اپل در چین فیلمبرداری کرده و دردسر جدیدی را پیش روی مقامات اپل قرار داده است.
کد خبر: ۴۶۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 22 December 2014
خبرنگار شبکه بی بی سی به طور مخفیانه از کارخانه تولید تلفن های همراه هوشمند اپل در چین فیلمبرداری کرده و دردسر جدیدی را پیش روی مقامات اپل قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از خبرنگاران بی بی سی به طور مخفیانه به فیلمبرداری از محیط و همینطور شرایط داخلی خط تولید یکی از کارخانه های ساخت آیفون 6 در چین پرداخته که انتقادات بسیاری را متوجه مقامات اپل کرده است.

در این فیلم، کارگران کارخانه اپل با وجود صدمات و جراحات بسیاری که متحمل شده اند، باز هم به کار کردن ادامه می دهند. کارگران ساعات طولانی را بدون وقفه به فعالیت پرداخته و حتی برای لحظه ای نمی توانند چشمان خود را برهم بگذارند. کارگران زمانی برای  استراحت، دراز کشیدن یا حتی بستن چشمانشان ندارند. یکی از کارگران می گوید: " به دلیل شدت خستگی و همینطور فشار کاری روزانه حتی شب ها نیز از شدت استرس نمی توانم بخوابم."

این ویدئو پر حاشیه با نام " دستان کارگر خسته" نشان می دهد که ساعت کار کارگران، محل استراحت ، میزان پرداختی و ... به آنها در کارخانه اپل در "پگاتورون" مناسب نبوده و خلاف قوانین کار در این کارخانه ها عمل می شود. طبق قوانین کار، هر کارگری بایستی 40 ساعت در هفته کار کند.

مقامات کمپانی اپل پس از انتشار این ویدئو هر گونه ادعای بیگاری در کارخانه های اپل را رد کرده و معتقدند مقامات اپل بهترین شرایط کاری را برای کارگرانش فراهم کرده اند.
تعداد بازدید : 50

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۳
کارخانه اپل ورشکست شد جانم.
خب چه جوری وارد کارخانه شده؟؟؟
پس فکر کرده اید چطوری اپل 700 میلیارد دلار سرمایه دارد؟
تعجب میکنم از این مردم چین چرا اینقدر کم توقع و سخت کار میکنن .
بی بی سی اگه خبرهایی از ایران مخابره کنه میگیم همش دورغ و کذبه ولی اگه خبرهاش مربوط به کشورهای دیگه باشه بهش استناد میکنیم ، بالاخره خبرهای بی بی سی صحت داره یا نه ؟
يكسر بداخل كارخانجات داخلي خودرو هم بزنيد.
٤٠ ساعت كه خيلي خوبه
40 ساعت کار تو هفته که خیلی کمه الان من دارم در هفته 55 ساعت کار می کنم
من كارمند كوچولو در ايران كه در هفته44 ساعت اجباري و 100 ساعت اضافه كاري بايد كار كنم
تحريم محصولات برده برداري جديد.
بفرماييد از نيروگاه شهيد سليمي نكا بزرگترين نيروگاه ايران فيلم بگيريد تا بفهميد شرايط كار در ايران چقدر بدتر از كشورهاي ديگست
خدا میدونه این دستهای زخم و زیلی کدام شون ایدز داشته باشند و یکی رو مبتلا کنه
باید آنها را بیاورند ایرا ن بهشون کارکردن یاد بدهند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی