بازدید 3066

آسم، بیماری فعال و متغیر است

کد خبر: ۴۵۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴ 20 November 2014
رییس انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: آسم یک بیماری فعال و متغیر است و سطح کنترل، علایم و شرایط بالینی بیمار و رشد بیماری نوسانات زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، دکترمصطفی معین صبح امروز در همایش ملی آسم، آلرژی و ایمونولوژی کرمان اظهار کرد: جهت‌گیری‌های جدید برای درمان آسم،‌ متمرکز بر درمان فردی است که در این شیوه‌ بیمار با عوارض کم‌تر و درمان موثرتر‌ مداوا می‌شود.

وی با اشاره به شیوه‌ درمان فردی آسم افزود: در این روش ابتدا علایم بالینی در نمونه‌های مختلف، بر اساس تقسیم‌بندی‌های موجود و پس از آن میزان درگیری سلولی بیمار بررسی شده و بر اساس نوع تشخیص، درمان دارویی آغاز می‌شود.

رییس انجمن آسم و آلرژی ایران تصریح کرد:‌ پاسخ به درمان آسم در بیماران مختلف متفاوت است به گونه‌ای که در هر فردی بیماری قابل مقایسه با دیگری نیست ضمن اینکه شرایط خود بیمار نیز ثابت نخواهد بود.

معین گفت: اصلی‌ترین علایم آسم تنگی نفس، گرفتگی سینه و سرفه است از این رو آسم یک بیماری فعال و متغیر است و سطح کنترل، علایم و شرایط بالینی بیمار و رشد بیماری نوسانات زیادی دارد.

وی به شایع‌ترین انواع آسم اشاره و اظهار کرد: آسم ورزشی که بیش‌تر به دنبال انجام تمرینات ورزشی پیش می‌آید، حساسیت به آسپرین که کم‌تر جنبه‌ی آسم آلرژیک دارد، آسم مرتبط با چاقی که بیش‌تر در خانم‌های میان‌سال شایع است و کم‌تر حالت آلرژیک دارد از انواع آسم‌های شایع هستند.

رییس انجمن آسم و آلرژی ایران در ادامه مطلب فوق افزود: بهترین درمان برای آسم مرتبط با چاقی، رژیم غذایی برای کاهش وزن و در مراحل شدیدتر جراحی است.

معین با بیان اینکه مهم‌ترین درمان آسم مرتبط با مصرف سیگار، ترک آن است خاطرنشان کرد: بدن افرادی که سیگار می‌کشند و مبتلا به آسم نیز هستند نسبت به داروهای آسم مقاومت نشان می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی