بازدید 3287

شرفی: گل آزمون اروپایی بود

پیشکسوت تیم ملی با حمایت از کارلوس کی‌روش گفت که او به فوتبال ایران شخصیت داده است و منتقدانش باید وجدان را در قضاوت‌هایشان در نظر بگیرند.
کد خبر: ۴۵۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱ 20 November 2014

پیشکسوت تیم ملی با حمایت از کارلوس کی‌روش گفت که او به فوتبال ایران شخصیت داده است و منتقدانش باید وجدان را در قضاوت‌هایشان در نظر بگیرند.

اصغر شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، با تمجید از بازی سه‌شنبه تیم ملی برابر کره جنوبی که با پیروزی یک بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش همراه شد، اظهار کرد: به نظر من گلی که سردار آزمون به کره زد، به سرش نخورد. او با تمام وجودش توپ را به گل تبدیل کرد. گل او یک گل اروپایی بود و از توپی که زد کیف کردم.

وی افزود: در این مساله مانده‌ام که آیا این بازیکنان ایرانی که میلیاردی پول می‌گیرند وقتی امثال آزمون را می‌بینند به آنها برنمی‌خورد؟ در گذشته ما فوتبالیست تربیت می‌کردیم و به اروپا می‌فرستادیم، حالا برعکس شده. حالا از اروپا بازیکن می‌گیریم و در تیم ملی بازی می‌دهیم. ببینید فوتبال ما به کجا می‌رود.

پیشکسوت تیم ملی ایران ادامه داد: یکی مثل نکونام هم که آن ضربه ایستگاهی زیبا را می‌زند در آن سوی دنیا فوتبالش را شکل داده است. البته او در ایران هم بازیکن بزرگی بود اما صحبت من این است که واقعا بازیکنان ایرانی که میلیاردی پول می‌گیرند وقتی عملکرد این بازیکنان را می‌بینند از خودشان نمی‌پرسند که ما پول بابت چه چیزی می‌گیریم؟ فحش دادن؟ البته امثال آزمون، دژآگه، قوچان نژاد و غیره همه ایرانی هستند و باعث سربلندی ما محسوب می‌شوند. مساله‌ای که من با آن درگیرم همان چیزی است که گفتم. این که فوتبال ما به چه سمتی می‌رود؟

وی درباره ارزیابی‌اش از تیم ملی پیش از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: عملکردهایی شبیه آن چه در بازی با کره نشان دادیم، نشانگر باشخصیتی تیم ماست. حال یکی می‌خواهد بگوید تیم ما تیم دفاعی است یا فرصت طلب یا هر چیز دیگری. مهم این است که این سیستم‌ جواب می‌دهد. شما برابر تیمی مثل کره چه می‌خواهید؟ برد یا بازی خوب؟ وقتی پیروز نشوید چه اهمیتی دارد که کیفیت کارتان چه بوده است؟ این مساله دقیقا مثل این است که شما لباس قشنگ بپوشید اما پول نداشته باشید. چه کسی به شما نگاه می‌کند؟ اما اگر پول داشته باشید و لباستان کثیف هم باشد خیلی‌ها عاشق شما می‌شوند و شما را تحسین می‌کنند.

شرفی ادامه داد: وضعیت فوتبال ایران هم همین است. در حال حاضر نتیجه‌ می‌گیریم و برخی از منتقدان تیم ملی باید وجدانشان را در قضاوت‌هایشان در میان بگذارند. کی‌روش مربی اثرگذاری است و مثل این مربیان شرق اروپایی نیست که با 100 دلار به ایران بیاید. قیمت او بالاست و به پیراهن تیم ملی ما بها داده است. اگر همین عملکرد بازی با کره را داشته باشیم مطمئن باشید در آسیا موفق می‌شویم.

وی در پایان اضافه کرد: به نظرم لازم است به کی‌روش یک نکته را درباره تیم‌های عربی گوشزد کنیم و آن هم این که آنها می‌توانند به نفع یکدیگر زد و بند کنند و به نفع یکدیگر کنار بروند ما باید خودمان به مرحله بعد صعود کنیم. البته فکر می‌کنم کی‌روش آنقدر حرفه‌ای هست که حواسش به این مسائل باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی