بازدید 10314

احیای ژن انسان 36 هزار ساله در روسیه

انسان‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که انسان اوراسیایی تا قبل از عصر یخبندان موفق به ادامه حیات شده است.
کد خبر: ۴۴۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ 15 November 2014
انسان‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که انسان اوراسیایی تا قبل از عصر یخبندان موفق به ادامه حیات شده است.
 
به گزارش ایسنا، گروهی از دانشمندان موفق شدند ژن انسان ساکن اروپا در 36 هزار سال پیش را احیا کنند. نتایج این بازسازی حاکی از آن است که این قوم انسان اوراسیایی توانسته است تا عصر یخبندان بر روی زمین زندگی کند.
 
در مرکز ژنتیک دانشگاه کپنهاگ، پژوهش‌هایی برروی باقیمانده‌های فسیل انسان اولیه و فسیلی یافت شده در اقامتگاهی مربوط به دوران پارینه‌سنگی به نام «کاستینکی 14» در استان ورونژ روسیه انجام گرفته که نتایج آن در مجله Science به چاپ رسیده است.
 
بررسی دی‌ان‌ای دومین فسیل قدیمی انسان امروزی توالی ژنتیکی شگفت‌انگیزی را از دوران پارینه‌سنگی (55 هزار سال پیش از میلاد) تا دوران میانه‌سنگی (5 تا 10 هزار سال پیش از میلاد) نشان می‌دهد. اولین فسیل انسان در سیبری یافت شد که قدمت آن به 45 هزار سال پیش از میلاد برمی‌گردد.
 
از این شباهت ژنتیکی اینگونه برداشت می‌شود که اگرچه در طول زمان فرهنگ‌ها و اقوام زیادی از میان رفته‌اند اما قومی موفق به ادامه حیات شده و توانسته در بسیاری از مناطق اروپا سکونتگاه‌هایی ایجاد کند.
 
نویسنده این مقاله در ادامه افزوده است: امروزه ما می‌دانیم که در آن دوره گروه‌های ژنی جدیدی به وجود نیامده است و این بدین معناست که این انسانها بدون هیچگونه تغییر زیستی ادامه حیات یافته‌اند و تنها زمانی که کشاورزانی با پوست روشن حدود 8000 سال پیش از خاورمیانه وارد اروپا شدند ساختار ژنتیکی جمعیت اروپایی مورد تغییر قرار گرفته است که این اولین تغییر ژنتیکی جدی محسوب می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی