بازدید 5283
آخرین روز بیستمین جشنواره مطبوعات؛

پایان رویدادی با شعار «رسانه؛ آزادی مسئولانه»

نمایشگاه مطبوعات در هفتمین و آخرین روزِ خود نیز همچنان میزبان حضور گسترده مردم بود و همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، این حضور به اوج رسیده بود؛ هرچند در این دوره از نمایشگاه، شلوغ‌ترین ساعات در روز پنجشنبه به ثبت رسید.
کد خبر: ۴۴۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶ 14 November 2014
آخرین روز از بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری ساعت ۲۰ روز جمعه به پایان رسید تا این رویداد که شعار هوشمندانه «رسانه؛ آزادی مسئولانه» را در صدر خود داشت، به عنوان مهم‌ترین فرصت دیدار اهالی رسانه به پایان رسیده باشد.

به گزارش «تابناک»، بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری روز جمعه ۲۳ آبان ماه، مصادف با هفتمین و آخرین روزِ ‌‌همچنان میزبان حضور گسترده مردم ‌بود و همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، این حضور به اوج رسیده بود؛ هرچند در این دوره از نمایشگاه، شلوغ‌ترین ساعات در روز پنجشنبه به ثبت رسید که منجر به تمدید یک ساعته زمان نمایشگاه شد.

در روز پایانی نمایشگاه نیز گروهی از چهره‌ها از جمله دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در غرفه «تابناک» حضور یافتند. وزیر ارتباطات در بخشی از مصاحبه کوتاهی که در حین بازدید از غرفه تابناک داشت، ‌در پاسخ به اینکه نتیجه مهلت یک ماهه تعیین شده دستگاه قضا برای کنترل شبکه‌های اجتماعی به کجا رسید، گفت: «این سؤال را باید از کسانی بپرسید که مهلت تعیین کرده بودند، نه ما.» متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

حجت الاسلام و المسلمین منتجب‌نیا نیز از دیگر چهره‌هایی بود که در روز پایانی به غرفه «تابناک» آمد. دکتر روح‌الامین نیز از میهمانان روز پایانی غرفه «تابناک» در نمایشگاه بیستم بود.


در اختتامیه نمایشگاه نیز محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی سخنرانی کرد و پیش‌بینی‌هایی داشت که نتایجش در کمتر از ده روز آینده مشخص خواهد شد. سرافراز در بخشی از سخنانش گفت: من مذاکرات ۱+ ۵ را مذاکرات یک با یک و نیم می‌نامم که یک طرف ایران است و در طرف دیگر آمریکاست و نیم دیگر آن هم کشورهای دیگر اروپایی است.
من به فرآیند مذاکرات امیدوارم که به توافق برسند تا مرحله جدیدی را شروع کنیم؛ اما احتمال بیشتر این است که توافق به دو دلیل به نتیجه‌ای نرسد‌، زیرا ‌زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها همیشه بوده ‌و دیگر آنکه ملت ما نسبت به آمریکا بی‌اعتماد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دعایی، غلامعلی حداد عادل و حسام الدین آشنا نیز دیگر سخنرانان مراسم اختتامیه بودند. غلامعلی حداد عادل در سخنرانی خود در آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: آزادی مسئولانه، بهترین و جامع‌ترین شعاری است که می‌تواند راهبرد مطبوعات ایران را تعیین کند و حتی نیازمند برگزاری همایش‌هایی برای تجزیه و تحلیل است.

در این مراسم، رسانه‌های بر‌تر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها معرفی شدند.‌ خبرگزاری تسنیم در حوزه خبرگزاری‌ها به عنوان خبرگزاری بر‌تر انتخاب و همچنین خبرگزاری ایرنا شایسته تقدیر اعلام شد.


در میان روزنامه‌ها نیز روزنامه گسترش صنعت، معدن و تجارت و در بین سایت‌های خبری نیز سایت نسیم به عنوان برترین‌های نمایشگاه مطبوعات انتخاب شدند.

بر این اساس در حوزه نشریات فرهنگ و هنر پیک توانا نشریه بر‌تر و خط خطی به عنوان نشریه شایسته تقدیر انتخاب شد.

در حوزه نشریات خانوادگی، نشریه ایران پاک شایسته تقدیر و نشریه کوک به عنوان نشریه بر‌تر انتخاب شد.

در حوزه دفاع مقدس نشریه شهدای انقلاب شایسته تقدیر و خبرگزاری دفاع مقدس به عنوان رسانه بر‌تر انتخاب شد.

در حوزه نشریات آموزشی و تخصصی نشریه طره شایسته تقدیر و نشریه پژوهش و هنر به عنوان نشریه بر‌تر انتخاب شد.

در حوزه فیلم و اندیشه، خبرگزاری ایکنا شایسته تقدیر و خبرگزاری رسا ‌رسانه بر‌تر انتخاب شد.

در حوزه رسانه‌های محلی، نشریه همدان پیام شایسته تقدیر و نشریه نقد حال به عنوان نشریه بر‌تر انتخاب شد.

در حوزه مؤسسات، مؤسسه خراسان نشریه بر‌تر و خانواده سبز شایسته تقدیر انتخاب شد.

در حوزه سیاسی و اقتصادی نشریه شایسته تقدیر انتخاب نشد و نشریات مهرنامه و پنجره ‌مشترک حائز رتبه بر‌تر شدند.

در حوزه روزنامه‌ها، روزنامه آسیا شایسته تقدیر و روزنامه گسترش صنعت، معدن و تجارت به عنوان روزنامه بر‌تر انتخاب شد.

تعداد بازدید : 24
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی